• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

PhilipH

Cartier
2-Faktor
YSL L'Homme är min ständiga favorit, fungerar alltid och flickvännen älskar den. Behöver ingen annan parfym!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Eternity – enda parfymen sedan 20+ år tillbaka. De få gånger jag drar på mig sådant. Varför förnya sig liksom? Möjligen skulle jag kunna dra på mig lite Fahrenheit, det var ett tag sedan. :)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Även jag kan behöva vägledning i jakten på en ny vardagsdoft.

Jag vet att jag ofta tenderar att föredra söta parfymer, vill gärna ha något tyngre nu till hösten / vintern , inslag av cederträ och / eller läder är något som jag också gillar.

Vad ska man titta på?

Är det något som använder Aramis Classic? Fick tipset av en kollega, men ännu inte kunnat provlukta den.
Jag, och älskar den men kanske inte är något för alla
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Även jag kan behöva vägledning i jakten på en ny vardagsdoft.

Jag vet att jag ofta tenderar att föredra söta parfymer, vill gärna ha något tyngre nu till hösten / vintern , inslag av cederträ och / eller läder är något som jag också gillar.

Vad ska man titta på?

Är det något som använder Aramis Classic? Fick tipset av en kollega, men ännu inte kunnat provlukta den.
Aqua di Parma ambra kör jag, min favorit sedan länge
 

Sputniq

Panerai
Jag skickar ut min fråga igen: :)
Tips på en höst/vinterdoft till en sk. fattig student? Hade YSL La Nuit innan som jag tyckte var rätt spännande, men kanske blev lite väl tjock/varm i lukten efter ett tag. Men något i den stilen letar jag efter, lite mörkt och kryddigt!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag skickar ut min fråga igen: :)
Tips på en höst/vinterdoft till en sk. fattig student? Hade YSL La Nuit innan som jag tyckte var rätt spännande, men kanske blev lite väl tjock/varm i lukten efter ett tag. Men något i den stilen letar jag efter, lite mörkt och kryddigt!
Säljer en väldigt kryddig doft lorenzo villaresi-piper nigrum
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Vill slå ett slag för Byredo - 1996.
Helt fantastisk doft jag sprang på i veckan av en slump. Otroligt underskattad, både den och märket i allmänhet.

Kommer nog sälja av hela min samling och börja om från början med den som utgångspunkt. Ser ni nåt ni gillar så hojta, de flesta minst 70-90% kvar.
IMG_6537.JPG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
o.11681.jpg

Kört den här i något år nu. Riktigt grym! Synd bara att de tagits ur produktion och är iprincip omöjliga att få tag på.. Tydligen får inte eBay säljare i UK skicka parfym utanför öarna. Satyg.

byredo-gypsy_water.jpg

Så kommer nog införskaffa ovanstående istället. Byredo. 900kr~/100ml men flaskan lär ju räcka tre år så.
Byredo måste ha ökat rätt bra i pris, idag ligger ju alla Byredos 100ml flaskor (utom 1996 +200kr) på ca 1700kr
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
9E25A481-FBDB-4F15-A392-4050C8693ABD.jpeg

Guerlain är min kopp te för stunden ! Luktar b.l.a rök och trä men samtidigt frisk citrus. Har aldrig sniffat på något ifrån Creed men det känns som det är bra grejer!?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
9E25A481-FBDB-4F15-A392-4050C8693ABD.jpeg

Guerlain är min kopp te för stunden ! Luktar b.l.a rök och trä men samtidigt frisk citrus. Har aldrig sniffat på något ifrån Creed men det känns som det är bra grejer!?
Ja guerlian är bra! Har samma jag med.
Byredo måste ha ökat rätt bra i pris, idag ligger ju alla Byredos 100ml flaskor (utom 1996 +200kr) på ca 1700kr
Haha What? Fick den i present förra eller julen innan det, låg väl runt tusenlappen då gissar jag.

Kör bara tre parfymer nu, Paul Smith man 2, Guerlian och Byredo Gypsy water
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ja guerlian är bra! Har samma jag med.

Haha What? Fick den i present förra eller julen innan det, låg väl runt tusenlappen då gissar jag.

Kör bara tre parfymer nu, Paul Smith man 2, Guerlian och Byredo Gypsy water
Sorry, skrev fel, 1500kr kostar alla 100ml (utom 1996) på NK och Åhlens etc. inte 1700kr
 

Sputniq

Panerai
Vill slå ett slag för Byredo - 1996.
Helt fantastisk doft jag sprang på i veckan av en slump. Otroligt underskattad, både den och märket i allmänhet.

Kommer nog sälja av hela min samling och börja om från början med den som utgångspunkt. Ser ni nåt ni gillar så hojta, de flesta minst 70-90% kvar.
IMG_6537.JPG

Jag är intresserad! Vad har du som passar till hösten/vintern typ? Lite kryddig gärna, men egentligen öppen för det mesta. Är någon Acqua di Parma du har där något för senare årstider, eller är alla mer eller mindre sommardofter? :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har torskat dit på L'artisan parfumeur. Nån som har och kan beskriva hur de upplever sin? (Sitter den bra, länge osv)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på en bra gubbparfym. Ska inte lukta ungdomligt utan klassisk herre typ
åhh, det är mitt gebit. Finns massor!. Ska det vara mer brittish Eton old school "rakvatten" hållet eller Dior Eau Suvage business gubbe med träratt Merca eller tyngre och kryddigt, typ arab shejk?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Underbart!
Tungt och kryddigt, folk ska känna att här var Mannis för fem minuter sen.
Har några sånna till salu här på forumet, men brukar vara lite tabu att reffa till egna säljannonser så jag försöker objektivt ange märkena här som jag tror skulle passa (olika nyanser, märken och prisklasser men utgick från doften du ville åt):
Tom ford Noir /noir extreme
ADP leather/ambre/oud
Byredo 1996 eller Oud Immortel
nån av Galimards kryddigare och tyngre dofter
Nåt från Rasassi (lite mer åt det söta hållet, men otroligt tunga och kryddiga)
Lorenzo Villaresi, speciellt piper nigrum men en är extremt pepprig
Nån av Thierry Muglers dofter
finns så mkt mer men har inte tid att skriva mer just nu... sök på fragrantica.com...
 

mannis

Cartier
Har några sånna till salu här på forumet, men brukar vara lite tabu att reffa till egna säljannonser så jag försöker objektivt ange märkena här som jag tror skulle passa (olika nyanser, märken och prisklasser men utgick från doften du ville åt):
Tom ford Noir /noir extreme
ADP leather/ambre/oud
Byredo 1996 eller Oud Immortel
nån av Galimards kryddigare och tyngre dofter
Nåt från Rasassi (lite mer åt det söta hållet, men otroligt tunga och kryddiga)
Lorenzo Villaresi, speciellt piper nigrum men en är extremt pepprig
Nån av Thierry Muglers dofter
finns så mkt mer men har inte tid att skriva mer just nu... sök på fragrantica.com...
Pm:)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Har när jag googlat parfym sett en massa annonser från Notino, någon som har erfarenhet av de eller någon annan online handlare med bra priser?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Nu är min sample av 1996 av Byredo snart slut..
Tycker den inte riktigt håller sig hela dagen..
Tips på någon annan liknande men som klarar sig längre ?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu är min sample av 1996 av Byredo snart slut..
Tycker den inte riktigt håller sig hela dagen..
Tips på någon annan liknande men som klarar sig längre ?
Jag har också fått upp ögonen för Byredo, var förbi deras disk på Åhléns City och fick med mig 3 samples av 3 olika dofter som jag gillade men tycker, trots EdP, att doften inte sitter i mer än några timmar, säg 4-6h. Min signatur EdT sitter i längre än så...

Föga hjälpande för dig inser jag nu haha.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag har också fått upp ögonen för Byredo, var förbi deras disk på Åhléns City och fick med mig 3 samples av 3 olika dofter som jag gillade men tycker, trots EdP, att doften inte sitter i mer än några timmar, säg 4-6h. Min signatur EdT sitter i längre än så...

Föga hjälpande för dig inser jag nu haha.

Haha vilka valde du som sample? :)
 
Måste också slå ett slag för Byredo, har snart betat av två flaskor Black Saffron, en flasko Bal D´Afrique och sitter nu och funderar på nästa köp :)
1996 är riktigt bra men vore kul att testa något annat märke :)
 
Topp