• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag gillade båda, Sellier hade något bättre performance. Känns Dock inte motiverat för egen del med prisskillnaden. Man kan ju få terroni och en liten Tuscan leather för ungefär samma pris :D

Sellier som extrait sett är (igen, för mig) rätt meningslös. Poängen med en extrait tycker jag är att kunna följa doftresan ännu tydligare och få en ännu mer levande doft - framförallt för noter som i sig självt har svårt att ”leva” på låg/lägre koncentration. Läder och tobak är inte sådana noter i min bok. Men jag kan ha fel. Och det är möjligt att te-toppen får en finare och mer framträdande roll och/eller att botten förädlar hjärtnoterna bättre i högre konc. (Eftersom lädret och tobaken ligger i hjärtat och inte botten om jag förstått sellier rätt).

Men resultatet med ett pris på 2600 spänn för 50ml eller över 5 lax för 100 känns helt galet. Jag tycker MFK är i överkant med strax under 3000 för 70 ml för oud satin mood extrait:en. Men då snackar vi ett mästerverk av rang.

Idag är det inhemskt som gäller,
91E4B70A-11C8-4D15-B5EE-A68BB4D93BC7.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Swedoft/Royal-Satisfaction-58856.html

Beställde precis en flaska Versace Pour Homme på Boozt. 285kr för 30ml känns som ett rätt okej pris ändå! Med matchande deo stick hamnade jag ca femtilappen under oridnarie pris för bara EdT'n.

Fler som blir irriterade när man åker hemifrån och upptäcker att man glömt ta parfym på sig? Haha

Dagen nästan förstörd ju haha

Ja, kom på mig själv för nån dag sen att jag sniffade på underarmen och det var inget där. Jävla sattyg.

Har iofs lyckats med bedriften att gå på parfymshopping och dra på mig nån monsterdoft innan så jag knappt känner något alls av de jag testar också. Inte heller det så smart!

Köpte hem en 30ml för att testa. Kostade ca 850kr på eleven.se men såg att den är dyrare nu...
Är redan helt såld så kommer bli en 100ml när den här är slut!
DSC04413.jpg

Den är grym! En av mina favoriter från TF!
Intensen också, men den kan bli lite väl, eh, intensiv.

Är det någon som testat Swedoft X-oud? Såg att Fragmental reviewade den!

• Like
Reactions: bvb
Hittills varut helt utan anmärkning. Alltid kommit fram snabbt :D

Luktade lite snabbt på den och kom att tänka på JPG le fleur (vita flaskan) som är discontinued sedan många år tillbaka. Missminner jag mig eller är dem lika?
Även fast jag alltid har en flaska Le Male hemma då det varit min doft sen ungdomen så föll jag aldrig för den vita JPG å minns därför inte hur den luktade. Den du fick skickad till dig minns jag faktiskt heller knappt hur den luktar :hilarious:

Även fast jag alltid har en flaska Le Male hemma då det varit min doft sen ungdomen så föll jag aldrig för den vita JPG å minns därför inte hur den luktade. Den du fick skickad till dig minns jag faktiskt heller knappt hur den luktar :hilarious:
Den vita flaskan gillade jag faktiskt inte heller på den tiden...fick bara flashbacks när jag snabbsniffade på denna haha fast jävligt fint first impression :D Ska testa den ordentligt om en stund!

Kanske inte alls luktar lika..kan mkt väl vara mina sinnen som spelar mig ett spratt

Jag gillar den - sambon hatar den.
Jag gillade den starkt, frågade frugan precis om vad hon tyckte men hon gillade den inte alls :s

Undrar hur mkt placebo spelar in; mkt positiva recensioner och allt man läst, prislappen etc

Blir vi hjärntvättade allihop? Haha

Frugans favorit är Zara Rich, warm, addictive...dvs min billigaste parfym...

Måste berätta en lite kul parfymhistoria som jag idag upplevde..

Har varit ifrån min Le labo santal allt för länge och tog på mig rejäl mängd idag. Jag var lite stressad och hade glömt bort att jag hade ett sample av Royal Satisfaction, så jag tog ett sprej i vänster armveck för att testa igen. I all min hast glömmer jag att jag sprejat på detta.

Jag går någon timme senare på en lägenhetsvisning och tycker att lägenheten doftar fruktansvärt gott, eller är de mäklarens parfym som är grym? Efter visningen börjar jag fundera på om jag ska fråga mäklaren imorn vilken parfym han använde då den doftade så jäkla gott. Eller var de en rumssprej som han använt i lägenheten?

Timmen senare spelar jag padeltennis och mitt i matchen kommer en bris av den där grymma lägenhetsdoften, var den så stark så jag fick den på kläderna?

Ungefär här trillar polletten ner - jag har ju ett sprut Royal Satisfaction i armvecket som jag undermedvetet känt under dagen. Känns som att de kan bli ett köp... :D

Jag gillar den - sambon hatar den.

Jag gillade den starkt, frågade frugan precis om vad hon tyckte men hon gillade den inte alls :s

Undrar hur mkt placebo spelar in; mkt positiva recensioner och allt man läst, prislappen etc

Blir vi hjärntvättade allihop? Haha

Frugans favorit är Zara Rich, warm, addictive...dvs min billigaste parfym...

Sjukt, exakt samma här. Jag gillar verkligen Reflection- min fru direkt ogillar den. Hon brukar ändå vara rätt öppen för allt utom extrema läder och patchouly-dofter. Hon gillar iofs inte en enda Amouage. (Testat Jubilation, reflection, journey och interlude på henne).

Sjukt, exakt samma här. Jag gillar verkligen Reflection- min fru direkt ogillar den. Hon brukar ändå vara rätt öppen för allt utom extrema läder och patchouly-dofter. Hon gillar iofs inte en enda Amouage. (Testat Jubilation, reflection, journey och interlude på henne).
För mig är Reflection man en väldigt enkel och fin doft, faktiskt svårt att föreställa mig att man kan ogilla den..men uppenbarligen kan man det haha

Söt, fräsch, blommig. Den är väl trots allt även känd för att vara en compliment getter om man ska tro recensenterna på youtube? haha

Senast ändrad:
Ny bekantskap,
A357779F-F41A-4088-ABFA-1C250D2AECE0.jpeg
009D04DC-A420-4EAA-AC53-0830CDFCE464.jpeg

”Style Description” på flaskan är nog hyfsat korrekt, svårt att se kvinnor vilja köra denna. Om Sartorial är Brittisk klass och elegans inom barbershop genren så är detta mera avskalat och utan krusiduller. Det står Madrid 1992 på flaskan men det känns nästan mer Helsinki whenever.. Verkar dock övergå relativt fort i en lite kryddig, gummiaktig lukt. Hmmm... :bored:

Tillbaka
Topp