• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD: Colonia Intensa,
30590E5D-580C-40E2-A6AC-FAEBE5088348.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Acqua-di-Parma/Colonia-Intensa-1684.html

Någon som har hört vad som händer hos Aaron 08.08?
Ny image med nya förpackningar etc. eller något ännu mer spännande?
Butiken har ju varit stäng nu en tid.......kanske en ny webshop?
Capture.PNG

Capture.PNG
Det officiella beskedet är rebranding, antar att det är nya flaskor, förpackningar etc.
Chattade lite på instagram med honom för ett tag sedan och han skulle ha hela fyra dagars semester om jag minns rätt, sen skulle han intervjua nya medarbetare innan omstarten.

Senast ändrad:
Capture.PNG
Han svarade direkt i söndags när jag mejlade. 8/8 uppstart med nytt utseende på grejerna som sagt. Vad jag förstod skulle det mesta i sortimentet fortsättas med. Något oklart om exakt vad eller om något utgick.

• Like
Reactions: JCE
Han svarade direkt i söndags när jag mejlade. 8/8 uppstart med nytt utseende på grejerna som sagt. Vad jag förstod skulle det mesta i sortimentet fortsättas med. Något oklart om exakt vad eller om något utgick.

Det var någon enstaka som skulle utgå. Chocolate, Rose and oud tror jag är bortplockad. Läste att den inte sålt så bra.

Det officiella beskedet är rebranding, antar att det är nya flaskor, förpackningar etc.
Chattade lite på instagram med honom för ett tag sedan och han skulle ha hela fyra dagars semster om jag minns rätt, sen skulle han intervjua nya medarbetare innan omstarten.
Kollade på IG att han fick hem 10 000 nya flaskor så det lär vara en hel del flaskfyllning på G. Man kan bara ge tummen upp åt honom att han lyckats så pass bra.
Cool kille med coola dofter:)

• Like
Reactions: bvb
DD: Lalique - Encre Noire Sport
53B695BC-ADD0-42F1-86CF-0B9EFB159C90.jpeg
F171DCD6-55DA-49C4-9032-477E333566F6.jpeg

Grön med tillfälligt stänk av gult i öppningen, lite blått och ffa brunt senare under resans gång. Öppningen får mig lite att tänka på lukten när solen börjar värma fuktigt gräs efter nattens regn, på en golfbana i Thailand vid en 06.45 tee-off... Behaglig doft som håller ok men inte har någon stor bubbla. Helt befriat från sötma och blommor. Maskulin. Inte så ”sportig”.
https://www.fragrantica.com/perfume/Lalique/Encre-Noire-Sport-21369.html

DD: Lalique - Encre Noire Sport
53B695BC-ADD0-42F1-86CF-0B9EFB159C90.jpeg
F171DCD6-55DA-49C4-9032-477E333566F6.jpeg

Grön med tillfälligt stänk av gult i öppningen, lite blått och ffa brunt senare under resans gång. Öppningen får mig lite att tänka på lukten när solen börjar värma fuktigt gräs efter nattens regn, på en golfbana i Thailand vid en 06.45 tee-off... Behaglig doft som håller ok men inte har någon stor bubbla. Helt befriat från sötma och blommor. Maskulin. Inte så ”sportig”.
https://www.fragrantica.com/perfume/Lalique/Encre-Noire-Sport-21369.html

Bra review! Vad tycker du då?

Bra review! Vad tycker du då?
Jag gillar den! Den är lite av en uddafågel i min samling då den inte helt enkelt kan sorteras in i ett typiskt fack (eller är det en Vetiver doft?) likt många andra dofter. Likt Lalique Pour Homme är jag imponerad över den kvalitet som detta hus levererar mtp prislapparna, väldigt bra ’bang for the buck’.

• Like
Reactions: JCE
Jag gillar den! Den är lite av en uddafågel i min samling då den inte helt enkelt kan sorteras in i ett typiskt fack (eller är det en Vetiver doft?) likt många andra dofter. Likt Lalique Pour Homme är jag imponerad över den kvalitet som detta hus levererar mtp prislapparna, väldigt bra ’bang for the buck’.

Det är absolut en vetiver (tycker jag). Håller helt med om prisvärdheten. Typ bara Guerlain som kan leverera sån kvalitet för det priset (vissa säger ”Bentley” också men jag har inte testat de än. Har dock sample hemma!)

Ska regna i eftermiddag, så tog tillfället i akt att köra Herod på ena armen och back to black på den andra för att jämföra. På jakt efter den ultimata tobaksdoften :)

Än så länge:
Herod: något mer subtil och närmre huden, lite mer djup, mer maskulin.
Back to black: projicerar mer, lite mer ”frän” i sin doft - kan vara lite körsbär..?

Herod är nog favoriten av dessa. Funderar på att ställa den mot red tobacco sen.

Det är många som påstår och anser att Initio - Oud for Greatness är en "manligare version" av Baccarat Rouge 540.

Jag anser att det inte finns någon direkt likhet alls.

Era tankar?

Senast ändrad:
Idag har jag fått hem fem prover, fyra att testa och den sistnämnda jag vet jag gillar sen tidigare som jag hamstrar en aning, ifall det skulle bli nån apokalyps.

Mojave ökenspöke, MFK Oud satin mood, Nasomatto Black afgano, Widian Liwa samt ATH Violet Delirium.

• Like
Reactions: bvb
Det är många som påstår och anser att Initio - Oud for Greatness är en "manligare version" av Baccarat Rouge 540.

Jag anser att det inte finns någon direkt likhet alls.

Era tankar?

Jag hittar tydliga likheter mellan OFG och Terre d Hermés i drydown. Men jag har aldrig läst någon annan som gjort den likheten så jag kan vara ute och cykla i denna jämförelse.

Jag har bara luktat på BR i butik och var inte super-fascinerad då. Men mitt MFK intresse är avsevärt mycket högre nu än då så jag får nog ge den en chans till!

Någon som kan rekommendera en riktigt frisk men samtidigt hållbar parfym? Tänker lite Eau du Cologne-stuk, men i parfymformat. Har redan en ganska medelstor kollektion (blev lite galen i parfymer för drygt ett år sedan), men det brister en del på den friska sidan. Har Maison Diors Cologne Royale som jag älskar, men den håller sig knappt och har minimal sillage.

Tillbaka
Topp