• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det känns härligt då man fattar att man kan beställa dofter till nästan inköpspris via sin arbetsgivare🤗😂.
Tyvärr ett rätt smalt utbud men det fanns ju några ok dofter att välj mellan🤓
40DDD226-0938-46D6-AFDF-D785DAF21F1E.jpeg
 
Senast ändrad:
Gårdagens inköp. Funderade primärt på att köpa extraiten, men tydligen blev den för söt och feminint lutandes enligt några bekanta. Fick ett likadant svar från den otroligt behjälpliga försäljerskan. Blev att köpa EdP:n som fungerar mycket bättre på min hud. :)
IMG_1805.jpg
Blandar jag ihop den med Oud satin mood nu eller ska det inte vara så att EDPn har mandel i sig medan extrait:en saknar det?



Min fru hade lånat denna denna och gick när jag vaknade. Helvete va bra den är, blir den för mig också idag tror jag!
 
Blandar jag ihop den med Oud satin mood nu eller ska det inte vara så att EDPn har mandel i sig medan extrait:en saknar det?




Min fru hade lånat denna denna och gick när jag vaknade. Helvete va bra den är, blir den för mig också idag tror jag!

Helt rätt gjort av frugan :cool:. Liwa tycker jag har en oerhört söt och god doft, går mycket åt det feminina hållet MEN sjukt bra ändå :cigar:.
 
Vad tror ni om dessa då? https://galleriaparfums.com/ Ash som driver Gent Scents youtube-kanal.
Han har några intressanta varianter och roliga parfymörer bakom dofterna.
T.ex. Jorge Lee har gjort "Victorian Tobacco" och han är ju näsan bakom Hacivat och två till Nishane dofter bland annat.
"Moving Times" ligger dessa två bakom Francis Kurkdjian & Jerome Di Marino.

Prisbilden kan man ju tycka vad man vill om... Men måste ändå säga att av alla rewievers där ute så kan jag tycka att han har träffat rätt på rätt många dofter som jag gillar.
 
Vad tror ni om dessa då? https://galleriaparfums.com/ Ash som driver Gent Scents youtube-kanal.
Han har några intressanta varianter och roliga parfymörer bakom dofterna.
T.ex. Jorge Lee har gjort "Victorian Tobacco" och han är ju näsan bakom Hacivat och två till Nishane dofter bland annat.
"Moving Times" ligger dessa två bakom Francis Kurkdjian & Jerome Di Marino.

Prisbilden kan man ju tycka vad man vill om... Men måste ändå säga att av alla rewievers där ute så kan jag tycka att han har träffat rätt på rätt många dofter som jag gillar.
Har beställt Moving Times som del av ett större gruppköp, blir nog ca 1300kr för att 100ml extrait, inte alls så dyrt relativt sett.
 
Vad tror ni om dessa då? https://galleriaparfums.com/ Ash som driver Gent Scents youtube-kanal.
Han har några intressanta varianter och roliga parfymörer bakom dofterna.
T.ex. Jorge Lee har gjort "Victorian Tobacco" och han är ju näsan bakom Hacivat och två till Nishane dofter bland annat.
"Moving Times" ligger dessa två bakom Francis Kurkdjian & Jerome Di Marino.

Prisbilden kan man ju tycka vad man vill om... Men måste ändå säga att av alla rewievers där ute så kan jag tycka att han har träffat rätt på rätt många dofter som jag gillar.
Jag följde hans presentation av dem. Stör mig dock på namnvalet. Prisbilden.. ja den lockar ju inte tyvärr.
 
Jag följde hans presentation av dem. Stör mig dock på namnvalet. Prisbilden.. ja den lockar ju inte tyvärr.
Hade varit fint att kunna köpa testers (men det ska tydligen komma)... Initialt tyckte jag Victorian Tobacco verkade intressant men jag får inte alls ihop blandningen av noter i mitt huvud. Sen har jag haft lite bekymmer med Enbärsdoft om den blir för vass.

En sak jag gillar är däremot att det är Extrait de parfums rakt igenom.
Sen hade det kanske varit kul med ett 50ml alternativ eftersom det inte finns någon annan möjlighet än ett rakt blindköp och då känns 100ml lite tufft.
 
  • Like
Reactions: bvb
Blandar jag ihop den med Oud satin mood nu eller ska det inte vara så att EDPn har mandel i sig medan extrait:en saknar det?
Stämmer! Extraiten har mandel i sig samt är sötare. :)

Testade på Ombre Leather för någon dag sen och fastnade verkligen för den. Vad tycker ni om Ombre Leather jämfört med Tuscan Leather? Jag är dock relativt ovan vid läderdofter. När bär man den? Jag klär mig aldrig i läderjacka eller liknande heller, utan relativt klassiskt.
 
Stämmer! Extraiten har mandel i sig samt är sötare. :)

Testade på Ombre Leather för någon dag sen och fastnade verkligen för den. Vad tycker ni om Ombre Leather jämfört med Tuscan Leather? Jag är dock relativt ovan vid läderdofter. När bär man den? Jag klär mig aldrig i läderjacka eller liknande heller, utan relativt klassiskt.

Så var det, tvärt om alltså! Extrait har mandel inte edp!

Läderdofter varierar ju som bara den. Från tunga pjäser till otroligt fina (typ Widian London, Boadicea - monarch). Jag har de tyngre sakerna precis som annars - till allt. Vissa dagar vill jag bara lukta mer manligt!
 
Stämmer! Extraiten har mandel i sig samt är sötare. :)

Testade på Ombre Leather för någon dag sen och fastnade verkligen för den. Vad tycker ni om Ombre Leather jämfört med Tuscan Leather? Jag är dock relativt ovan vid läderdofter. När bär man den? Jag klär mig aldrig i läderjacka eller liknande heller, utan relativt klassiskt.
Hombre leather är snällare och mer crowdpleasing. Jag bär TL vid alla tillfällen. Är så klart medveten om att många ogillar den, men jag bär den för mig själv. Det är för mig den absolut mest maskulina självförtroendehöjande doften.
 
Stämmer! Extraiten har mandel i sig samt är sötare. :)

Testade på Ombre Leather för någon dag sen och fastnade verkligen för den. Vad tycker ni om Ombre Leather jämfört med Tuscan Leather? Jag är dock relativt ovan vid läderdofter. När bär man den? Jag klär mig aldrig i läderjacka eller liknande heller, utan relativt klassiskt.
Blev inte imponerad av Ombre Leather men Tusckan Leather föll jag pladask för.
Är du sugen på att pröva en fruktig läderdoft men inte vill lägga ut en förmågenhet, då rekommenderar jag Rasasi La Yuqawam
 
  • Like
Reactions: bvb
Är Rasasi väldigt lik TL? Jag har en dekant av PDM Godolphin som för min näsa nästan är en klon av TL. Dessa nämns ju alla som lika varandra.
Det jag uppfattar med min näsa är att Rasasin är mer fruktig men med en mindre "rökighet" och har jag dem på varsin arm så uppfattar jag det som TL är lite mer komplex i doften.
 
  • Like
Reactions: bvb
Det jag uppfattar med min näsa är att Rasasin är mer fruktig men med en mindre "rökighet" och har jag dem på varsin arm så uppfattar jag det som TL är lite mer komplex i doften.
Godolphin är Också fruktigare, något mindre läderdoft men samtidigt rökigare.

Jag får hem en skvätt TL intense i veckan, blir spännande att jämföra!
 
Var ett tag sedan jag testade TL. Får väl jämföra de side-by-side innan jag bestämmer mig. Det jag gillade med Ombre Leather var att den inte hade den där rökiga tonen som jag kommer ihåg från TL. Jag är inte heller så supermycket för jättetunga dofter, så kanske OL är mer lämplig för mig.

Har ni annars testat någon läderdoft från Memo Paris? De har ett litet varierat utbud av olika läderdofter.
 
Tillbaka
Topp