• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens:
A2E1E8F0-5946-46F1-A2FE-1549DC822AE6.jpeg
 
Jag kan tycka att det inte gör så mycket att det inte är superbra performance på en semesterparfym. Ofta duschar man innan man gör kvällen/middag/etc och vill förmodligen dofta något annat än det man tidigare haft på sig under dagen.

Neroli Portofino är jag nyfiken på! Ännu en.

Jag kör pearfecto från Gallagher idag. Den har superbra performance. Även deras ”Amongst waves” är bra performance.

Bägge har tydliga frukttoner (päron respektive melon). Dock inte den söta typen utan den friska

Annars är som tidigare nämnts Cosmos från TFK magisk. Min favorit för sommaren.

Tom Fords neroli är cool men har dålig performance. Forte däremot är kanon men priset är löjligt för en Neroli-doft.
 
Jag kör pearfecto från Gallagher idag. Den har superbra performance. Även deras ”Amongst waves” är bra performance.

Bägge har tydliga frukttoner (päron respektive melon). Dock inte den söta typen utan den friska

Annars är som tidigare nämnts Cosmos från TFK magisk. Min favorit för sommaren.

Tom Fords neroli är cool men har dålig performance. Forte däremot är kanon men priset är löjligt för en Neroli-doft.
Spännande, ska kolla upp allihopa!
Man är ju lite rolig som försöker hitta den perfekta sommardoften såhär till vintern.. 🙃

Stort fan utav Tom Ford, men som du säger..
 
Spännande, ska kolla upp allihopa!
Man är ju lite rolig som försöker hitta den perfekta sommardoften såhär till vintern.. 🙃

Stort fan utav Tom Ford, men som du säger..

The fragrance kitchen - cosmos är väldigt lik TFs Costa Azzurra. Men oändligt mkt bättre performance.

Neroli Forte är som sagt bra performance. Men utöver det vet jag inte om han har nåt mer...
 
Så, efter att ha dragit hem lite väl mycket olika samples har jag uppdaterat min lista, observera att jag inte är bra på lukter utan bara saker jag gillar och ogillar.

Måste köpa:
Initio side effect samt Blessed Baraka är lååångt upp på köplistan, framförallt Side Effect. +8h på båda
PDM Pegasus Exclusif, som en mer smutsig och potent version av Pegasus, tyckte själv att Pegasus luktade alldeles för mkt mandel, denna drar mer åt det kryddiga hållet. +10h
Widian Black 1, råkade spilla lite på läderjackan så har på mig den betydligt oftare numera. På läderjackan 3v annars +8h


Kanske:
PDM Sedley, totalt älskade kombination av lime samt blommor - framtida sommarparfym om dom lyckats få till perfomance på den. +4h
MFK Baccarat Rouge 540, en perfekt blandning av blommor, vanilj samt sandelwood. +10h
PDM Percival samt Layton, lite tråkiga just nu men tror att jag kommer att gilla dom om jag ger dom lite mer tid. +6-8h på båda.

Aldrig:
PDM Kalan, kväjlningar, fyfan.

En sidnot, har totalt börja falla för "oriental" baserade parfymer, oavsett om dom är blommiga eller träiga - GE MIG ALLT.
 
Senast ändrad:
Så, efter att ha dragit hem lite väl mycket olika samples har jag uppdaterat min lista, observera att jag inte är bra på lukter utan bara saker jag gillar och ogillar.

Måste köpa:
Initio side effect samt Blessed Baraka är lååångt upp på köplistan, framförallt Side Effect. +8h på båda
PDM Herod Exclusif, som en mer smutsig och potent version av Herod, tyckte själv att Herod luktade alldeles för mkt mandel, denna drar mer åt det kryddiga hållet. +10h
Widian Black 1, råkade spilla lite på läderjackan så har på mig den betydligt oftare numera. På läderjackan 3v annars +8h


Kanske:
PDM Sedley, totalt älskade kombination av lime samt blommor - framtida sommarparfym om dom lyckats få till perfomance på den. +4h
MFK Baccarat Rouge 540, en perfekt blandning av blommor, vanilj samt sandelwood. +10h
PDM Percival samt Layton, lite tråkiga just nu men tror att jag kommer att gilla dom om jag ger dom lite mer tid. +6-8h på båda.

Aldrig:
PDM Kalan, kväjlningar, fyfan.

En sidnot, har totalt börja falla för "oriental" baserade parfymer, oavsett om dom är blommiga eller träiga - GE MIG ALLT.
Finns det en Herod Exclusif ute nu/snart? Eller menade du Layton Exclusif?
 
Så, efter att ha dragit hem lite väl mycket olika samples har jag uppdaterat min lista, observera att jag inte är bra på lukter utan bara saker jag gillar och ogillar.

Måste köpa:
Initio side effect samt Blessed Baraka är lååångt upp på köplistan, framförallt Side Effect. +8h på båda
PDM Pegasus Exclusif, som en mer smutsig och potent version av Herod, tyckte själv att Herod luktade alldeles för mkt mandel, denna drar mer åt det kryddiga hållet. +10h
Widian Black 1, råkade spilla lite på läderjackan så har på mig den betydligt oftare numera. På läderjackan 3v annars +8h


Kanske:
PDM Sedley, totalt älskade kombination av lime samt blommor - framtida sommarparfym om dom lyckats få till perfomance på den. +4h
MFK Baccarat Rouge 540, en perfekt blandning av blommor, vanilj samt sandelwood. +10h
PDM Percival samt Layton, lite tråkiga just nu men tror att jag kommer att gilla dom om jag ger dom lite mer tid. +6-8h på båda.

Aldrig:
PDM Kalan, kväjlningar, fyfan.

En sidnot, har totalt börja falla för "oriental" baserade parfymer, oavsett om dom är blommiga eller träiga - GE MIG ALLT.
Jag känner vissa likheter med Kalan och BR540. Jag gillar båda två mycket.
 
Så, efter att ha dragit hem lite väl mycket olika samples har jag uppdaterat min lista, observera att jag inte är bra på lukter utan bara saker jag gillar och ogillar.

Måste köpa:
Initio side effect samt Blessed Baraka är lååångt upp på köplistan, framförallt Side Effect. +8h på båda
PDM Pegasus Exclusif, som en mer smutsig och potent version av Herod, tyckte själv att Herod luktade alldeles för mkt mandel, denna drar mer åt det kryddiga hållet. +10h
Widian Black 1, råkade spilla lite på läderjackan så har på mig den betydligt oftare numera. På läderjackan 3v annars +8h


Kanske:
PDM Sedley, totalt älskade kombination av lime samt blommor - framtida sommarparfym om dom lyckats få till perfomance på den. +4h
MFK Baccarat Rouge 540, en perfekt blandning av blommor, vanilj samt sandelwood. +10h
PDM Percival samt Layton, lite tråkiga just nu men tror att jag kommer att gilla dom om jag ger dom lite mer tid. +6-8h på båda.

Aldrig:
PDM Kalan, kväjlningar, fyfan.

En sidnot, har totalt börja falla för "oriental" baserade parfymer, oavsett om dom är blommiga eller träiga - GE MIG ALLT.
Antar att du redan testat den men det låter som att Initio - Oud for Greatness skulle kunna falla dig i smaken :)
 
Dock efter ATH "diss" så gör det en kanske inte så jättesugen, men ska nog ge det den en chans!
Tyckte han gav den en bra recension? Det enda han reagerade på var väl att den inte hade äkta oud men att den var så otroligt välblandad att det tog honom 12h att verkligen inse det?

Men ska jag vara ärlig lyssnar jag inte så mycket på honom i vanliga fall heller eftersom han går ner på molekylnivå och det är way over my head.
 
Dock efter ATH "diss" så gör det en kanske inte så jättesugen, men ska nog ge det den en chans!

Det var ingen ATH-diss. Har du sett när han dissar något? Då skräder han inte på orden. Han gillade denna. Han sa till och med att han tycker de lyckats väldigt väl med att få den att lukta som riktig oud!

Tro mig, den e grym!
 
  • Like
Reactions: bvb
Är det bara jag som fullständigt älskar Creed Pure White Cologne? Doften är otroligt lugnande. Sprayar på lite ibland när jag ska lägga mig. Min dekant börjar dock ta slut. Gör lite ont att lägga så mycket pengar på en 70ml-flaska när performancen inte riktigt reflekterar priset...
 
Ni som beställde från Tallink-rean, hur länge fick ni vänta innan det blev leverans?

Beställde i söndags och fortfarande väntar Instabox på paketet.
 
Ni som beställde från Tallink-rean, hur länge fick ni vänta innan det blev leverans?

Beställde i söndags och fortfarande väntar Instabox på paketet.
Beställde 15/10, fick bekräftelse på att varan är packad osv den 20/10, men ännu ingen update när jag spårar paketet hos instabox.
 
IMG_20201022_172022525.jpg

Några nya samples. Kör dubbelpipigt till en början - Richwood på ena armen och Naxos på den andra. Richwood är intressant. Älskar den inte, men den är spännande. Tror nog att det är en sådan doft som kräver att man bär den några gånger för att man ska förstå den för att plötsligt en dag inse att man inte kan leva utan den. Naxos var söt och god. En doft för mer intima sammanhang.
 
Tillbaka
Topp