• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bvb

Cartier
2-Faktor
Var ett tag sedan jag testade TL. Får väl jämföra de side-by-side innan jag bestämmer mig. Det jag gillade med Ombre Leather var att den inte hade den där rökiga tonen som jag kommer ihåg från TL. Jag är inte heller så supermycket för jättetunga dofter, så kanske OL är mer lämplig för mig.

Har ni annars testat någon läderdoft från Memo Paris? De har ett litet varierat utbud av olika läderdofter.
Jag köpte precis en tester av Memo luxor oud. Ingen läderdoft dock. Mest nyfiken på hur hallon kommer fram där. Hittills har jag nästan bara gillat dofter med sötma där det söta fruktiga varit hallon.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag följde hans presentation av dem. Stör mig dock på namnvalet. Prisbilden.. ja den lockar ju inte tyvärr.
7 flaskor eller fler så blir det 55% rabatt som jag förstod det och då borde det inte bli mer än max ca 1300kr inkl frakt & moms. Betalat 1000kr för min flaska i gruppköpet med vetskap om att lite till kan tillkomma vid leverans.

Blindköp är ett sätt att leva.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
7 flaskor eller fler så blir det 55% rabatt som jag förstod det och då borde det inte bli mer än max ca 1300kr inkl frakt & moms. Betalat 1000kr för min flaska i gruppköpet med vetskap om att lite till kan tillkomma vid leverans.

Blindköp är ett sätt att leva.

Blindköp är en livsstil!
 
  • Like
Reactions: S.L

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD: Zaharoff Signature Royale
4E107A4C-FDA3-4821-AD0B-23617DE6C6DB.jpeg

Underbar. Lite osäker på performance, EDP men ingen ”beast”. Fräsch, trä & kryddor, får lite iris (DH för fullvuxna-vibbar), klass, mogen, året runt men bäst kanske vår &höst. Mycket mer lättillgänglig jmf med OG Signature Pour Homme. Kanon.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
  • Like
Reactions: S.L

WiktorK

Omega
Tallink är inte överdrivet snabba. Beställde förra söndagen och Instabox väntar fortfarande på paketet.

Tur att det inte va något livsavgörande som man beställde 😄
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Parfym.se
Är det legit att handla därifrån?
man får 100ml extreme noir för samma pris som 50ml hos dom flesta andra. Något måste vara skumt
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Väldigt nära att klicka hem en flaska Ombre Leather nu. Är som sagt bara lite rädd över att läder inte riktigt passar min klassiska klädstil. Vad säger ni? Passar den även till vardagsbruk? Haha, vet inte varför jag är så tveksam, men är helt ny till läderdofter... :p
 

Richard1987

Panerai
Väldigt nära att klicka hem en flaska Ombre Leather nu. Är som sagt bara lite rädd över att läder inte riktigt passar min klassiska klädstil. Vad säger ni? Passar den även till vardagsbruk? Haha, vet inte varför jag är så tveksam, men är helt ny till läderdofter... :p
Haha aldrig förstått varför man skulle vilja lukta som en lädersoffa, så förstår din tveksamhet 😂
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Haha! Tycker dock att Ombre Leather är lite mjukare och blommigare än andra läderdofter, så ej enbart ren lädersoffsdoft där. :)
Jag vill köra läderdofter till alla tillfällen, förstår dock att det inte är allas grej men tycker samtidigt att man ska köra på om man trivs med det.

Kan slänga in denna som något att testa också. En fräsch parfym där läder inte är det jag upplever mest. Dock i en annan prisklass än Ombre leather.
78591DF6-D163-421B-971E-10283F2C5EDE.jpeg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Haha aldrig förstått varför man skulle vilja lukta som en lädersoffa, så förstår din tveksamhet 😂
Äh det är väl manligt;)
Jag har den och gillar den mycket, men det blir väl mest för sin egen skull man har den. Ingen crowd pleaser direkt.


Har btw drabbats av covid-19 och har helt tappat luktsinnet. Ganska jobbigt när man ändå är 'doftintresserad'.
bb45fec8-9852-4a6c-b499-73ea611b4a50-jpeg.974257
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Äh det är väl manligt;)
Jag har den och gillar den mycket, men det blir väl mest för sin egen skull man har den. Ingen crowd pleaser direkt.


Har btw drabbats av covid-19 och har helt tappat luktsinnet. Ganska jobbigt när man ändå är 'doftintresserad'.
bb45fec8-9852-4a6c-b499-73ea611b4a50-jpeg.974257
Hoppas det går över fort och relativt smärtfritt!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Tack för svaren ovan! Nu har jag fått lite att fundera över. Läst lite mer om Boadicea Monarch och blev även intresserad av att testa den. Så jobbigt att alla dessa märken inte säljs i Stockholm. Tänkte först gå och köpa Ombre Leather i butik imorgon, kan ju inte riktigt göra detsamma med de andra...
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Äh det är väl manligt;)
Jag har den och gillar den mycket, men det blir väl mest för sin egen skull man har den. Ingen crowd pleaser direkt.


Har btw drabbats av covid-19 och har helt tappat luktsinnet. Ganska jobbigt när man ändå är 'doftintresserad'.
bb45fec8-9852-4a6c-b499-73ea611b4a50-jpeg.974257
TF OL skulle ju kunna vara ett Covid-test, känner man inte lukten av den ja då är diagnosen enkel.
Krya på dig!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tack för svaren ovan! Nu har jag fått lite att fundera över. Läst lite mer om Boadicea Monarch och blev även intresserad av att testa den. Så jobbigt att alla dessa märken inte säljs i Stockholm. Tänkte först gå och köpa Ombre Leather i butik imorgon, kan ju inte riktigt göra detsamma med de andra...

Jag hade just nämnda Monarch när jag träffade en stekig kompis (klassisk stil kanske han hade sagt). Han frågade direkt vad jag hade för parfym och ville köpa den.

Väldigt fin doft och absolut inte skinnjacka. Tarek har den och dekanterar (där jag fick min från). Ligger högt på min favo-lista.
 

JCE

Cartier
Äh det är väl manligt;)
Jag har den och gillar den mycket, men det blir väl mest för sin egen skull man har den. Ingen crowd pleaser direkt.


Har btw drabbats av covid-19 och har helt tappat luktsinnet. Ganska jobbigt när man ändå är 'doftintresserad'.
Krya på dig.......hade skiten i april. Lukt och smaksinnet totalt borta i 4-5 dgr.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack för svaren ovan! Nu har jag fått lite att fundera över. Läst lite mer om Boadicea Monarch och blev även intresserad av att testa den. Så jobbigt att alla dessa märken inte säljs i Stockholm. Tänkte först gå och köpa Ombre Leather i butik imorgon, kan ju inte riktigt göra detsamma med de andra...
Vill minnas att det inte var snordyrt att beställa några samples direkt från Boadiceas hemsida när jag kollade senast.
 
Topp