• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Stram brittisk barbershop idag:
886D449D-5E54-4721-B891-59754D519132.jpeg

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hade den igår, nog min minst uppskattade parfym från sambons håll :D 3 timmar efter jag sprayat och lämnat hemmet går hon in i rummet och känner doften, får ett sms som säger att det luktar tjära i köket..

Sjuk referens ändå, tjära. :D Hade förstått henne om det va Santal 33 men OfG? Nja, här måste det vara något vajsing.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fick hem min OfG-dekant idag. Påminner lite om Liwa, fast inte lika mörk eller söt. Gillar den! :) Enda problemet med Initio är (som tidigare nämnt) de stora flaskorna. Köper jag en flaska av en så stark doft som OfG på 90ml kommer den hålla hela min livstid.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD:
Nishane - Hacivat, den golvar mig fortfarande.
Är otroligt bra performance och den sitter tillräckligt länge för att man inte ska behöva fundera på det.
Råkade få lite på min jacka så nu är vintern säkrad.

Vet att många tycker det är en vår/sommardoft.
Men som Rhett Butler sa "Frankly my dear, I don't give a damn"
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Ett tips som jag precis upptäckt!

Med uppdateringen på Fragrantica upptäckte jag en ny feature "People who like this also like" (den kanske funnits förut, men jag har inte sett den iaf). Och fan så rätt den verkar ha i sina rekommendationer måste jag säga. Går in på en parfym som jag storgillar och under "People who like this also like" listas säkert 4-5 st som jag samplat och verkligen gillar + några andra som jag då givetvis blir väldigt sugen på att prova!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Hade den haft bara liiiite bättre performance hade den varit bokad för mig! Älskar!

Hört bättre om IV. Ska testa den!
III verkar mer min stil. Jag är inte riktigt förtjust i ros än.

Beskrivningen av London på Gents ”med noter av rökigt läder som för tankarna till rökrummen i engelska herrklubbar och chesterfieldsoffor...” fick i alla fall mig att tänka en mörk doft. Jag får snarare en känsla av godis/ coca cola med läder i bakgrunden.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hittade den här i ett skåp, nästan oanvänd.

Nja, inte övertygad. Började lite småroligt med aningen lakritsstuk. Nån citrus ska det nog vara men känns mer som lakrits tycker jag. Sedan blev det väldigt dammigt och torrt, som åldrade pappkartonger. Inte helt igenom oäven som det kanske låter men inget jag känner så ofta för att hälla över mig.


VON.jpg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
DE1A6123-DDB9-4410-8123-2600342F8E1A.jpeg


Om jag har förstått rätt så har butikskedjan Zara tydligen några bra parfymer. Nu såg jag att även Massimo Dutti verkar ha börjat med parfym.

Någon som har hunnit testa?

 

JCE

Cartier
Om jag har förstått rätt så har butikskedjan Zara tydligen några bra parfymer. Nu såg jag att även Massimo Dutti verkar ha börjat med parfym.

Någon som har hunnit testa?

Inte testat men dom tycks ligga rätt högt i pris jämfört med Zara så kvaliteten lär väl vara på annan nivå får man hoppas:nailbiting:
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som är insatta i parfymer och schyssta kvalitativa märken; jag söker nya parfymer/märken att fylla på med och denna har jag alltid haft hemma. Den är en riktig favorit. Vad finns det för andra parfymer som lite liknar denna? Är ju rätt vårig/somrig, vilket jag gillar :)

P-11785.jpeg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Ni som är insatta i parfymer och schyssta kvalitativa märken; jag söker nya parfymer/märken att fylla på med och denna har jag alltid haft hemma. Den är en riktig favorit. Vad finns det för andra parfymer som lite liknar denna? Är ju rätt vårig/somrig, vilket jag gillar :)

P-11785.jpeg
Du kan ju testa nya Eros som precis har kommit som edp ;)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
DD: Mancera Red Tobacco
6991FB65-3C3D-4773-827C-DEC4E1585EBE.jpeg

Äntligen årstid för att kunna rocka den här. Riktigt bra. Toppnivå i tobakskategorin och lätt en bättre doft på alla sätt än Herod för mig. Grym performance, mycket doft för pengarna.
Ja riktigt bra!! Om du gillar den kan jag starkt rekommendera Initio Side Effect oxå. Har samples på båda och väldigt svårt att bestämma vilken av dem som ska köpas i full flaska, blir troligen båda till slut.

Med det sagt, om ngn hittar Inito parfymer till lite rabatt så säg till! (har för mig att både Boozt och Gents haft dem på 20-30% ibland)
 
  • Like
Reactions: S.L

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kom att tänka på det här med unisexparfymer och vad som uppfattas som "for men" och inte när jag hittade de här två i gömmorna. Är oftast inte särskilt känslig för det där annars och har ett par favoriter som nog inte kan sägas vara särskilt maskulina i framtoningen, men dessa två på bilderna här har jag svårt att förstå skulle klassas vara utpräglat "for men".

Ingen av de här två klarar jag att ha på mig för den i mitt tycke överväldigande nästan kvävande sötaktiga blomdoften. Det förvånar mig att den i lilla flaskan uppfattas som något av en gammal klassiker inom herrparfymer(?) Det hade inte jag gissat. Upp till var och en efter vars och ens smak och ibland undrar jag om dofterna var mer "feminina" förr. Eller jag har fel på luktsinnet kanske.

Den här pallar jag inte. Känns som jag skulle kvävas i ett hav av pudriga blommor och läppstift. En "Monsieur" dock.

MDG.jpg



Jag gillar rosor men nån måtta får det vara. Vill inte få panik av att drunkna i en ocean av rosdoft. Nog borde den åtminstone lanserats som unisex? Fullflaska, Blind buy för flera år sedan. Har försökt gilla den flera gånger men förgäves. Flaskan med snäpplåset är ganska trevlig i alla fall.

cduc.jpg



Med det sagt så tilltalar mig å andra sidan exempelvis Mojave Ghost och ATH Jasmine narcotique som jag kanske är ensam om att ha fullflaska av i tråden. En del tycker nog att de dofterna inte är särskilt, eller tillräckligt, manliga.

Så olika kan det vara...
 
Senast ändrad:
Topp