Någon här som gillar TF Plum Japonais? Provade den idag. Tycker den är riktig mysig nu när det är lite mörkare ute. Enda problemet är att den är discontinued...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon här som gillar TF Plum Japonais? Provade den idag. Tycker den är riktig mysig nu när det är lite mörkare ute. Enda problemet är att den är discontinued...
Inte helt osugen på den där...DD: Xerjoff -Shooting Stars - Uden Overdose
Mycket snygg box du inhandlat! Har ägt och tycker om alla dofterna i den, förutom Musc Ravageur.Gick lite OCD och nätshoppade Frederic Malle såhär på höstlovet. Har varit sugen på att prova deras svindyra Desert Gems som primärt är Oud baserade, med undantag för Promise. Bäst enligt mig är Dawn, följd av The Night, The Moon och sist Promise. Nu har jag bara provat dem 1 dag var så det kan ändra sig. Fyllde på stapelvaran Monsieur också.
Kvar på min shoppinglista står Louis Vuittons Nuit de Feu respektive Ombre Nomade som jag är sugen på att testa också. Ombre Nomade hoppas jag kan vara som Dawn - någon som testat?
Den är jag otroligt sugen påNy flaska införskaffat - Initio Rehab. Fick slut på min dekant relativt snabbt, så det var som givet att en helflaska behövde köpas.
Drog på lite Baraonda från en dekant när jag kom hem för att på nåt sätt motverka detta ruggväder som råder och jösses vad bra det kändes! Insåg sedan att Boutique Ideale ju har Nasomatto och 20% just nu så med min bristande impulskontroll så var utgången given...
Ja Baraonda är riktigt bra. Håller oxå på att testa mig igenom ett gäng Nasomatto för tillfället. Hade jätteförhoppningar på Pardon (lite på grund av ATH's hyllning) men den var tyvärr lite tråkig för mig. Tvärt om med Black Afgano som jag inte trodde jag skulle gilla men som visar sig vara riktigt, riktigt bra och äntligen en lite annorlunda "kallt väder" doft.Gick också runt och mös med den idag - ruggigt bra tycker jag, var ett tag inne på att Duro var bättre men landat i att Baraonda är bästa Nasomatto jag testat hittills.
Layton är grym!Är det något från PdM som ni anser vara ett ”måste” i doftgarderoben? Jag har inte riktigt hunnit testa dofterna ordentligt. Vet att jag testade Pegasus för ett år sen och tyckte att den inte alls var märkvärdig. Kommer inte ens ihåg hur den doftade. Fick dock dofta på en PdM senast jag var på NK. Tror det var Layton (rätta mig gärna om det är fel), men den doftade väldigt likt Nishane Ani, som jag redan äger.
Layton är grym!
Layton är fin. Vill man ha en lite tuffare tvist på Layton så bör man testa Exclusif-versionen. Den har växt på mig, aningen skeptisk till en början. Betydligt bättre hållbarhet också än originalet.Håller definitivt med om att Layton är grym och nästan ett måste från PdM.
Kul, ska byta till mig en Black Afgano idag!Ja Baraonda är riktigt bra. Håller oxå på att testa mig igenom ett gäng Nasomatto för tillfället. Hade jätteförhoppningar på Pardon (lite på grund av ATH's hyllning) men den var tyvärr lite tråkig för mig. Tvärt om med Black Afgano som jag inte trodde jag skulle gilla men som visar sig vara riktigt, riktigt bra och äntligen en lite annorlunda "kallt väder" doft.
Nej.Är det något från PdM som ni anser vara ett ”måste” i doftgarderoben?
Köpte mig en 5ml av Layton Exclusif och visst är den bra men inte så bra att jag köper mig en flaska än så länge .Layton är fin. Vill man ha en liten tuffare tvist på Layton så bör man testa Exclusif-versionen. Den har växt på mig, aningen skeptisk till en början. Betydligt bättre hållbarhet också än originalet.
Haha - kort och koncist! Läst samma svar på diverse forum. Verkar som att folk uppfattar PdM som lite "tråkig". Systermärket Initio har ju dock ett riktigt fint sortiment!
Tycker även att Percival är värt att prova.Är det något från PdM som ni anser vara ett ”måste” i doftgarderoben? Jag har inte riktigt hunnit testa dofterna ordentligt. Vet att jag testade Pegasus för ett år sen och tyckte att den inte alls var märkvärdig. Kommer inte ens ihåg hur den doftade. Fick dock dofta på en PdM senast jag var på NK. Tror det var Layton (rätta mig gärna om det är fel), men den doftade väldigt likt Nishane Ani, som jag redan äger.
Skulle inte säga att sortimentet är tråkigt, framförallt Layton och Herod tycker jag är fina dofter - men för mig brister det i performance. Speciellt om man tar priset i hänsyn. Initio håller jag dock med om, har OfG och sneglar på både Side effect och blessed baraka, kanske rehab med.Haha - kort och koncist! Läst samma svar på diverse forum. Verkar som att folk uppfattar PdM som lite "tråkig". Systermärket Initio har ju dock ett riktigt fint sortiment!
Skulle inte säga att sortimentet är tråkigt, framförallt Layton och Herod tycker jag är fina dofter - men för mig brister det i performance. Speciellt om man tar priset i hänsyn. Initio håller jag dock med om, har OfG och sneglar på både Side effect och blessed baraka, kanske rehab med.
Gårdagens doft blev Nasomatto - Fantomas, den växer på mig! Klarade sig ca 7-8h, skulle gärna sett något bättre performance.
Idag testar jag Dior - Oud Ispahan, pratat med @Tjabo om min utmaning med Patchouli dofter, här är den dock inte central - oud och ros står i centrum - och jag tycker det funkar. Rejält potent!
Finns alltid hur många åsikter som helst om de flesta dofter om man tar sig tid att läsa på. Jag har testat de flesta herr dofterna i deras sortiment nu och kan bara konstatera att de för det mesta inte alls är för mig (dyrköpt läxa men kunskap måste få kosta lite).Haha - kort och koncist! Läst samma svar på diverse forum. Verkar som att folk uppfattar PdM som lite "tråkig". Systermärket Initio har ju dock ett riktigt fint sortiment!