• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD: Tom Ford - Tuscan Leather
28945321-19A4-4D4F-89D6-B307858435BA.jpeg

Bra skit.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Finns alltid hur många åsikter som helst om de flesta dofter om man tar sig tid att läsa på. Jag har testat de flesta herr dofterna i deras sortiment nu och kan bara konstatera att de för det mesta inte alls är för mig (dyrköpt läxa men kunskap måste få kosta lite).
Haha, att kunskap kostar när det kommer till parfymer har jag lärt mig sen länge. Tidigare brukade jag köpa en flaska direkt ifall jag gillade doften. Det jag inte förstod var hur dofter kan utvecklas. Var inte så superkul att sitta med en flaska som man trodde var något annat, innan doften har utvecklats till fullo. Har sparat en del pengar genom att köpa dekanter nu. :)
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Finns alltid hur många åsikter som helst om de flesta dofter om man tar sig tid att läsa på. Jag har testat de flesta herr dofterna i deras sortiment nu och kan bara konstatera att de för det mesta inte alls är för mig (dyrköpt läxa men kunskap måste få kosta lite).

Jag har en ny till dig: New york intense - har du testat ?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha, att kunskap kostar när det kommer till parfymer har jag lärt mig sen länge. Tidigare brukade jag köpa en flaska direkt ifall jag gillade doften. Det jag inte förstod var hur dofter kan utvecklas. Var inte så superkul att sitta med en flaska som man trodde var något annat, innan doften har utvecklats till fullo. Har sparat en del pengar genom att köpa dekanter nu. :)

Nej, den där niten...kilian straight to heaven är en sån för mig. Öppningen är magisk, dry down är inte alls rolig (för mig).
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fick hem dekanter av Boadicea Monarch och Initio Side Effect idag. Jag förväntade mig lite mer från Monarch. Jag har ju funderat lite mellan TL och OL som min första läderdoft. Lutar klart åt OL där, men som tidigare nämnt ville jag prova på Monarch innan jag bestämde mig. Kände inte alls så mycket läder i den, men mer mysk istället. Lite "platt".

Side Effect var tyvärr sötare än förväntat. Påminner om Nishane Hundred Silent Ways (som i sin tur påminner om Black Opium).
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fick hem dekanter av Boadicea Monarch och Initio Side Effect idag. Jag förväntade mig lite mer från Monarch. Jag har ju funderat lite mellan TL och OL som min första läderdoft. Lutar klart åt OL där, men som tidigare nämnt ville jag prova på Monarch innan jag bestämde mig. Kände inte alls så mycket läder i den, men mer mysk istället. Lite "platt".

Side Effect var tyvärr sötare än förväntat. Påminner om Nishane Hundred Silent Ways (som i sin tur påminner om Black Opium).

Monarch platt? Wut? Hädelse!
:D

Däremot är lädret oerhört fint balanserat i den och sticker inte ut, det håller jag helt med dig om :)
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Monarch platt? Wut? Hädelse!
:D

Däremot är lädret oerhört fint balanserat i den och sticker inte ut, det håller jag helt med dig om :)
Tycker lädret var lite för svagt. Påminde lite om Chanel Cuir de Russie, fast mycket mer lättburet.

Provade att bära OL på riktigt nu. Tog två sprut på vardera sida av halsen. Den är riktigt fin. Blir lite blommigare på mig än ren läder som många känner. Får se om jag även vågar ha på mig TL när jag ska ut. 😅 Den blev lite rökig på mig.

Lutar starkt åt en flaska OL. Något mer jag bör prova som är i samma stuk, eller tror ni jag har hittat rätt? :)
 
Uppesittarkväll framför amerikanska valet.
Eftersom frugan inte uppskattar en riktigt fin fougere får man passa på när hon sover.
Såld på BdJ.
81C58183-FCF7-4AAC-B190-5B6B73D36C52.jpeg
Den är fantastisk.

Jag kan rekommendera Davidoff Zino som man kan köpa för en spottstyver. Den är inte lika nyanserad/balanserad, men gillar man BdJ, så kommer man med största sannolikhet även gilla Zino. Patchoulin i Zino är lite "jordigare" skulle jag också säga samt nog lite mer "old school" i helheten, men fortfarande väldigt trevlig om man gillar fougeres...
 

johpe

Panerai
2-Faktor
och framförallt... cannabis :D
Mjaa, jag tycker det är att överdriva lite, tycker inte alls det är "framför allt" cannabis. Tycker den är väldigt soft på det området, innan jag samplade den trodde jag man skulle lukta som en 14 årig pot-head som varit roadie åt Phish i ett halvår, men jag får nästan inga cannabis/majja associationer alls mer än möjligen lite i bakgrunden. Innan jag samplade trodde jag inte jag skulle gilla den eftersom "alla på nätet" skriver att den luktar brajj men nu efter sample så kommer jag troligtvis köpa en flaska för den är riktigt nice och lite annorlunda.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Mjaa, jag tycker det är att överdriva lite, tycker inte alls det är "framför allt" cannabis. Tycker den är väldigt soft på det området, innan jag samplade den trodde jag man skulle lukta som en 14 årig pot-head som varit roadie åt Phish i ett halvår, men jag får nästan inga cannabis/majja associationer alls mer än möjligen lite i bakgrunden. Innan jag samplade trodde jag inte jag skulle gilla den eftersom "alla på nätet" skriver att den luktar brajj men nu efter sample så kommer jag troligtvis köpa en flaska för den är riktigt nice och lite annorlunda.

Det var skrivet med glimten i ögat. Men såhär, jag hade den på jobbet och frågade några kreatörer om vad den doftade. De klippte ”hasch” inom ett par sekunder. De kan ingenting om parfymer men desto mer om gräs och hasch.

Personligen tycker jag den har en tydlig cannabis-not, framförallt i öppningen. Men to each his/her own som det heter.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Det var skrivet med glimten i ögat. Men såhär, jag hade den på jobbet och frågade några kreatörer om vad den doftade. De klippte ”hasch” inom ett par sekunder. De kan ingenting om parfymer men desto mer om gräs och hasch.

Personligen tycker jag den har en tydlig cannabis-not, framförallt i öppningen. Men to each his/her own som det heter.
OK, glimten i ögat flög över huvudet på mig i skriven form :)

Kan absolut tänka mig att folk ev kan ta noten men jag tycker den doftar så mycket mer/annat oxå och långt ifrån enbart cannabis/maja.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
449F2B5C-775E-4C66-A9F0-AF69B5736499.jpeg



DD: Xerjoff - Luxor

Oud (av förvånandsvärt bra kvalitet), cederträ, rökelse, kardemumma, kanel och en touch tobak och läder.

Det här är så fruktansvärt bra. Men man ska gilla riktig oud (lite stall-lukt).

Bild stulen från fejjan!

Var även min DD tills jag kom hem, tog en dusch och tog på mig Creed.

Luxor växer på mig efter varje gång.
Alltid varit spännande, väldigt kryddig!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Dagens: Paco Rabanne One Million Privé
0D883D66-4BFB-4D34-A7D6-DD32C7F6550F.jpeg


Känner fortfarande inga lukter efter min lilla Covid-19 period så passar på att förbruka lite av denna då den vanligtvis inte används så ofta.


Anledningen till att den inte längre används så ofta är helt enkelt för att jag tycker den har blivit lite tråkig och istället prioriterar andra dofter :rolleyes:
 
Topp