• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Baraonda är ju ren jäv...magi!
2D63F4A8-E75F-488F-A9BE-87A2528B6027.gif
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor

-SC-

Omega
Pledge Member
Min prisjakt-app plingade till för att berätta stt beautystore säljer PdM Layton 75ml för 1238kr, vilket t.om är billigare än boozt (1266kr) för tillfället. Finns säkert mer där men det är bara Layton jag hade bevakning på i prisjakt-appen...

 

Nic

Rolex
2-Faktor
DD:

oudmonarch.jpg


Jag har bara en femma av denna. Tyvärr. Detta är by far det vassaste jag testat i oud-väg. En ren, fin, träig oud ackompanjerat av cacao-bönor, lite kryddor med lätt sötma. Helvete så bra det är. Tyvärr till det facila priset om 4lax med frakt.

Nu tog du i lite. Den kostar 3000 kr om du beställer direkt från Bortnikoff eller 3500 kr via Ecuación Natural. Fin doft, har själv en flaska.
 
Någon som fått leveranser från utlandet försenade pga pandemin? Jag har en flaska från USA (NY) i transit just nu, men ingen uppdatering på 6 arbetsdagar från avresa.

Det kanske är jag som är naiv...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Någon som fått leveranser från utlandet försenade pga pandemin? Jag har en flaska från USA (NY) i transit just nu, men ingen uppdatering på 6 arbetsdagar från avresa.

Det kanske är jag som är naiv...
Har beställt en del dofter från USA under året. För mig har det i regel tagit 1-2 månader innan det kommit fram. Man får ha tålamod i dessa tider. 😊
 
Någon som fått leveranser från utlandet försenade pga pandemin? Jag har en flaska från USA (NY) i transit just nu, men ingen uppdatering på 6 arbetsdagar från avresa.

Det kanske är jag som är naiv...
Beställde parfym från Tyskland 15/11 och fick meddelande om att det fanns att hämta på posterminalen 20/11.
Har också beställt från USA i år och fick vänta i en och en halv månad.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Lite i överkant möjligen men 350 USD plus frakt via Bortnikoffs hemsida eller 350 EUR via Ecuaciòn. Blir väl tutti 3700+ bägge vägar?

Har du testat Maximus?

Bortnikoff har alternativ för fri frakt, så då landar vi på 3000 kr enligt aktuell valutakurs samt 3500 kr från EN (som också har fri frakt).

Oud Maximus är favoriten från Bortnikoff, och en av mina absoluta favoritdofter överhuvudtaget skulle jag vilja påstå.
Äger en flaska av Autumn '19 batchen och har en flaska av originalbatchen från 2018 på väg. Får förhoppnings ett sample på helt nya 2020 batchen i en annan beställning.

Vill man testa en riktig oud-doft i världsklass ska man försöka skaffa ett sampla av Oud Maximus eller någon annan av Bortnikoffs ouder är mitt tips till alla i tråden.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Någon som hittat bra priser på följande:

Xerjoff - Naxos
Nishane - Karagoz

??

Har aldrig sett Xerjoff för bättre än typ 20% rabatt på Gents, så har passat på när sådana erbjudanden dykt upp.


Idag på jobbet kommer en kollega upp till mig och ger mig denna flaska. Han säger att han hört att jag gillar dofter och frågar om jag vill ha den......annars slänger han bort den då han inte använder dofter längre. Trevlig och rätt sällsynt Boss doft från 90-talet. Inte alls dumm den här inte.......
C5B04265-799C-4124-BB15-7D0121ADF69E.jpeg


Flashbacks. Den där och Polo The One gled man runt och var het i typ på högstadiet. Har noll minne av vad den doftade dock...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Bortnikoff har alternativ för fri frakt, så då landar vi på 3000 kr enligt aktuell valutakurs samt 3500 kr från EN (som också har fri frakt).

Oud Maximus är favoriten från Bortnikoff, och en av mina absoluta favoritdofter överhuvudtaget skulle jag vilja påstå.
Äger en flaska av Autumn '19 batchen och har en flaska av originalbatchen från 2018 på väg. Får förhoppnings ett sample på helt nya 2020 batchen i en annan beställning.

Vill man testa en riktig oud-doft i världsklass ska man försöka skaffa ett sampla av Oud Maximus eller någon annan av Bortnikoffs ouder är mitt tips till alla i tråden.

Har Bortnikoff fri frakt? Åh fan, det visste jag inte. Visste att EN hade det men inte Bort själva. Bra! Då blir det billigare än jag tänkt.

Spanar på en OM 19 från EN eller en OM20 från B. Har fått berättat för mig att skillnaden mellan orginalbatchen och 19 är att den senare är mer raffinerad, känns mer välbalanserad. Om det stämmer vet jag inte.

Frågan är då vad 20 kommer leverera?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har Bortnikoff fri frakt? Åh fan, det visste jag inte. Visste att EN hade det men inte Bort själva. Bra! Då blir det billigare än jag tänkt.

Spanar på en OM 19 från EN eller en OM20 från B. Har fått berättat för mig att skillnaden mellan orginalbatchen och 19 är att den senare är mer raffinerad, känns mer välbalanserad. Om det stämmer vet jag inte.

Frågan är då vad 20 kommer leverera?

Ja de har ett DHL eCommerce alternativ som är gratis vid köp över $100. Man verkar få ha lite tålamod med leveranstiden dock. Väntar fortfarande på en flaska Musk Khabib som jag beställde den 3/11. Tycker ändå det är värt att vänta ett par veckor extra än att betala $40 för FedEx alternativet.

Har inte testat originalet tidigare men om någonting hoppas jag på att den ska vara lite skitigare och mer animalisk än '19 batchen.
Jag har hört från flera att det inte ska vara så stor skillnad dofterna emellan dock.
Ska bli intressant att testa årets batch vid tillfälle. Tror inte den kommer att skilja sig särskilt mycket från tidigare versioner faktiskt.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Börjar redan nu leta efter den/dom perfekta vår och sommardofterna och undrar vilken/vilka dina favoriter är och varför 🙂?
 
Topp