• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
DD PdM - Pegasus
Oerhört trevlig doft om man gillar mandel och vanilj 👌😊.
18C03868-EAE8-4E28-BCA8-86B580C558A8.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu börjar black friday reorna redan droppa in. Notino var först ut, bland annat fanns Amouage Beach hut för 1799. Skriv ner alla ni springer på!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ni som fått Neroli Forte, har ni testat? En av mina sommarfavoriter ... men knappast på en regnig höstdag. :) Men sen så älskar jag doften av neroli också.
Hämtat men inte testat riktigt, gjorde en funktionskontroll av sprayern bara. Som du säger så känns den inte riktigt optimal för dessa gråblaskiga dagar...
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Börjar bli lite orolig om Parfym.se råkat slarva bort mitt paket. Har mejlat dem utan svar. Ringde Postnord för att dubbelkolla med dem (stod i appen att de har drabbats av störningar, så tänkte om det kunde vara en faktor), men de har inte ens mottagit paketet... 😕
 
Fick precis tag i en ATH Arabica efter endel letande! Ska bli spännande att testa. Tror jag kommit fram till att mina favoritnoter är Tobak, vanilj, patchouli, honung och Amber. Jag hittar dessa mer eller mindre i många av mina favoriter: Tobacco Vanille, Grand Soir, Naxos, Royal Satisfaction, ATH Tabac mfl :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Fick precis tag i en ATH Arabica efter endel letande! Ska bli spännande att testa. Tror jag kommit fram till att mina favoritnoter är Tobak, vanilj, patchouli, honung och Amber. Jag hittar dessa mer eller mindre i många av mina favoriter: Tobacco Vanille, Grand Soir, Naxos, Royal Satisfaction, ATH Tabac mfl :)
Vet inte om det är nåt fel på min ATH Tabac. Början känns bra, sen blir den fadd, trist och
menlös. Som om den var avslagen. ATH Oud gillar jag dessvärre inte heller. Associerar till nån som har innekatt och har glömt göra ren lådan, ammoniak.

Jag vet, orättvist omdöme. Sannolikt fel på min näsa. Men jag gillar hans andra oudparfymer så jag är aningen förvånad.
 
Vet inte om det är nåt fel på min ATH Tabac. Början känns bra, sen blir den fadd, trist och
menlös. Som om den var avslagen. ATH Oud gillar jag dessvärre inte heller. Associerar till nån som har innekatt och har glömt göra ren lådan, ammoniak.

Jag vet, orättvist omdöme. Sannolikt fel på min näsa. Men jag gillar hans andra oudparfymer så jag är aningen förvånad.
Hmm märkligt, kanske ska nämna att den jag har är Tobacco, Oud, Vanilla som sedan döptes om till Tabac, vet dock inte om de är någon skillnad. Jag tycker min är grym, doftar i mitt tycke cigarr dvs riktig cigarr som att stoppa ner näsan i en Cohiba låda, dessutom grym performance!

Hans Oud är inte heller någon favorit. Tror dock att de är mest min preferens, pratat med andra som tycker att de är en fantastik Oud-doft. har ca 9.5ml om någon vill köpa eller byta mot annat kul! :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hmm märkligt, kanske ska nämna att den jag har är Tobacco, Oud, Vanilla som sedan döptes om till Tabac, vet dock inte om de är någon skillnad. Jag tycker min är grym, doftar i mitt tycke cigarr dvs riktig cigarr som att stoppa ner näsan i en Cohiba låda, dessutom grym performance!

Hans Oud är inte heller någon favorit. Tror dock att de är mest min preferens, pratat med andra som tycker att de är en fantastik Oud-doft. har ca 9.5ml om någon vill köpa eller byta mot annat kul! :)

Om du har någon blomstrig doft. Testa att layr:a hans oud med den. Jag har testat med MFK - Oud satin mood och det blir bra!
Den där Tabac låter som en doft helt i min smak. Du vill inte släppa en dekant? :)
 
Om du har någon blomstrig doft. Testa att layr:a hans oud med den. Jag har testat med MFK - Oud satin mood och det blir bra!
Den där Tabac låter som en doft helt i min smak. Du vill inte släppa en dekant? :)
Okej, tack för tipset, får testa de! Ja jag gillar verkligen tobacco, oud, vanilla! Jag har tyvärr bara 10ml som jag tänkt behålla, men de låter som @URsinne kanske vill bli av med sin :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Har ett gäng kvalitetsdekanter som är väldigt trevliga, men inte helt för mig. Någon som kanske är sugen på att byta mot annat spännande inom nische-fältet?
  • Initio Rehab: urspr. 5 ml, uppskattar ~4.5 ml kvar.
  • Initio Oud for Greatness: urspr. 5 ml, uppskattar ~4.5 ml kvar.
  • Nasomatto Pardon: urspr. 5 ml, uppskattar ~4.5 ml kvar. Sprayern krånglar dock på denna dekant.
  • Creed Aventus: urspr. 10 ml, uppskattar 7+ ml kvar.

BC00E346-2580-451B-9E3E-640B5B478987.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Verkar som att mitt paket från Parfym.se är spårlöst försvunnen. Helt otroligt att ett rekommenderat paket bara försvinner så där. Om någon har varit med om något liknande - tror ni det finns någon chans att den hittas, eller är det bara att glömma det hela? De har ju inga fler NPF:s i lager heller...

PS. Ifall någon vill bli av med sin NPF så är jag potentiellt intresserad.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Fick min till sist, kör nu vanliga och forte på vardera handleder och liknelserna är väldigt slående, undantaget är prestandan på Forte är minst det dubbla. Dom kan nog behöva jobba på deras paketering dock;
A26BFAD2-3F47-4D92-ABA8-2A02AFE1E999.jpeg
 
  • Like
Reactions: bvb
Verkar som att mitt paket från Parfym.se är spårlöst försvunnen. Helt otroligt att ett rekommenderat paket bara försvinner så där. Om någon har varit med om något liknande - tror ni det finns någon chans att den hittas, eller är det bara att glömma det hela? De har ju inga fler NPF:s i lager heller...

PS. Ifall någon vill bli av med sin NPF så är jag potentiellt intresserad.
Paketet är nog tyvärr förlorat. Det har hänt mig några gånger, det har aldrig återfunnits. Ibland är det extra drygt att man måste vänta ut en hel månad innan man kan bli ersatt för pengarna man betalat.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Är inne i ett skov med grymma nytillskott. :)
DD är Amouage Beach Hut Man,
7E7C6D6B-128B-46A8-A13B-49BE8F7FC6F8.jpeg

Namnet till trots inte alls omöjlig att bära även denna årstid (och hela vintern) även om den kanske funkar allra bäst vår och sommar. Det här är ingen crowd pleaser/panty dropper direkt men för min del är den riktigt jäkla lyckad! Grön, mycket grön, fräsch, mintig. Ingen sötma att tala om, mycket ”vassare” än ELDO YOSLY (en annan mycket mintig doft som jag också verkligen gillar). Tror denna kan vara svårslagen i kategorin gröna/fräscha dofter som funkar även i *dressed up”/formella sammanhang (Om det nu finns en sådan kategori). Verkar ha bra hållbarhet och projektion, funkar absolut i kontorsmiljö om man inte tar i för mycket med doseringen. Trä, kryddighet och en allmän liten grön barbershop känsla infinner sig allteftersom. Kanon!

Jobbar hemifrån idag och precis när jag nästan skrivit klart om BHM här ovan så plingar Postnord på dörren...
CD2D4C88-414B-41A9-A9AB-BD9F955CEEFE.jpeg

Idag är en bra dag!
 

-SC-

Omega
- tror ni det finns någon chans att den hittas, eller är det bara att glömma det hela? De har ju inga fler NPF:s i lager heller...
Citerar mig själv från "tjuvar på postnord"-tråden:
Jag köpte en grej (av en KS medlem!) och valde att hämta ut det på Postnord i Veddesta eftersom jag jobbade i närheten då.

Får en uppdatering i luren om att paketet finns att hämta, så en timme senare åker jag dit, står och väntar en stund eftersom den postnordanställde tog flera personers kolli-id'n samtidigt för att kunna hämta alla paket samtidigt. Han delar sedan ut paketen och berättar efter det att mitt paket "är borta". Han tar snabbt upp ett papper och skriver ner ett telenr och ber mig ringa dit och klaga.

Jag går iväg och ringer från bilen, väntar i ca 40 min innan jag lägger på och går in igen, nu jävligt förbannad. Killen jag hade pratat med tidigare står kvar i luckan och jag säger åt honom att öppna dörren (står "ENDAST PERSONAL" på dörren) och otroligt nog öppnar han och släpper in mig samtidigt som han säger att jag inte får vara där. Kikar in genom en dörröppning där och ser att man kommer rakt ut i ett enormt lager genom den dörröppningen.

Ber samma kille hämta någon arbetsledare eller något som kan hjälpa mig. Han försvinner då iväg och lämnar mig ensam kvar med tillgång till tusentals olika paket...

Till slut kommer då han och hans arbetsledare eller liknande och jag förklarar situationen för henne, "Mitt paket var här för två timmar sedan och nu påstår ni att det är borta, jag vill ha mitt paket NU"

Hon säger att hon förstår och ska försöka hjälpa mig. Hon är borta i ca 3 minuter och kommer sen ut med mitt paket i handen samtidigt som hon mördar sin kollega med blicken.

Funderade på om det var så att dom lägger undan vissa paket dom vill stjäla?

Känner att det här blev jävligt långt men vafan så får det bli. Jävla postnord.

I början av året skickade jag ett REK till Frankrike. Efter en månad så hade det fortf inte kommit fram. Då mailade jag postnord på en gammal mailadress jag hade sparad samt att jag fyllde i deras formulär på hemsidan.

Fick 2 svar, ena var "Hej ditt paket är borta, ansök om pengar här" typ. Det andra svaret var "Jag har lyckats hitta ditt paket, det anlände till Frankrike detta datum och kommer levereras till mottagaren senast detta datum", och paketet kom till slut fram trots att det inte gick att spåra på varken svenska eller franska postens hemsida.

Så ska man prata med Postnord får man hoppas att man får kontakt med någon som orkar jobba lite...
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Spännande! Var på gång att beställa Oud Wood, men efter att nu ha läst om Carved Oud så blev det en samplebeställning. :)

FdB Oud Noir Intense verkar även den intressant, men sinnessjukt pris (pga riktig Oud?)...
Kul! Återkoppla gärna dina tankar om den när du provat!
Det här med riktig oud kommer alltid att vara ett ämne för debatt & spekulation så länge en tydlig innehållsdeklaration (alá ATH nyss annonserade avsikt) inte finns. Är det bara en mikroskopisk mängd så finns det ju rent tekniskt men känns ändå som lurendrejeri, men var dra gränsen? Att Thameen använder riktig oud tror jag men hur mycket? Tja, vem vet... Lite läsning på temat iaf:
 

CROE

Omega
2-Faktor
Kul! Återkoppla gärna dina tankar om den när du provat!
Det här med riktig oud kommer alltid att vara ett ämne för debatt & spekulation så länge en tydlig innehållsdeklaration (alá ATH nyss annonserade avsikt) inte finns. Är det bara en mikroskopisk mängd så finns det ju rent tekniskt men känns ändå som lurendrejeri, men var dra gränsen? Att Thameen använder riktig oud tror jag men hur mycket? Tja, vem vet... Lite läsning på temat iaf:
Absolut, återkommer när paketet från Thameen har anlänt. Får se vilken som går trädoft som går vinnande ur striden :)

Tack för länkarna, intressant!!
 
  • Like
Reactions: S.L

bvb

Cartier
2-Faktor
Kul! Återkoppla gärna dina tankar om den när du provat!
Det här med riktig oud kommer alltid att vara ett ämne för debatt & spekulation så länge en tydlig innehållsdeklaration (alá ATH nyss annonserade avsikt) inte finns. Är det bara en mikroskopisk mängd så finns det ju rent tekniskt men känns ändå som lurendrejeri, men var dra gränsen? Att Thameen använder riktig oud tror jag men hur mycket? Tja, vem vet... Lite läsning på temat iaf:
ATH hade en kort livesändning på instagram idag inför två nya dofter som skulle släppas. Jag hann inte riktigt med från början av sändningen men jag uppfattade det som att han skulle skriva ut hur mycket oud han använde. Han påstod också att han använde 10% i en av sina dofter och väntade på provsvar som skulle bekräfta det.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L

URsinne

Audemars
2-Faktor
ATH hade en kort livesändning på instagram idag inför två nya dofter som skulle släppas. Jag hann inte riktigt med från början av sändningen men jag uppfattade det som att han skulle skriva ut hur mycket oud han använde. Han påstod också att han använde 10% i en av dina dofter och väntade på provsvar som skulle bekräfta det.
Jaså på instagram bara? Undrar vad det är för nya... kommer kanske på youtube snart.
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp