• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Börjar redan nu leta efter den/dom perfekta vår och sommardofterna och undrar vilken/vilka dina favoriter är och varför 🙂?
De jag använder mest är följande

Cheapies:
D&G Light Blue eau Intense - lättburen om än generisk, sommarfräsh får helt OK prestanda ur den.
Boss Bottled Tonic - fräschare version av originalet... helt enkelt skitbra men tyvärr presterar den precis lika dåligt som den är fräsch. Bedrövlig prestanda.

Mellanklass
AdP Colonia Club
- den här har jag haft en krånglig relation med, tycke den har påmint mig om allt från Ralph Lauren Polo Sport till barntandkräm men den tog sig och nu uppskattar jag den verkligen.
Chanel - Blir en dubbel här både BdC & Allure homme bdc mer dag och Allure Homme trevlig på kvällen.

Niche
Nishane Hacivat
- använder den året runt alla tider för den är otroligt trevlig.
Creed Millesime Imperial - Fruktig och en doft där de verkligen lyckats få till en doft av havssalt.
Även Aventus nyttjas då och då året runt.

sen kör jag mycket Prada L’homme, Tom Ford BdJ på kontoret och har inget emot en ”vinterdoft” sena blöta sommarkvällar :)

De jag använder mest är följande

Cheapies:
D&G Light Blue eau Intense - lättburen om än generisk, sommarfräsh får helt OK prestanda ur den.
Boss Bottled Tonic - fräschare version av originalet... helt enkelt skitbra men tyvärr presterar den precis lika dåligt som den är fräsch. Bedrövlig prestanda.

Mellanklass
AdP Colonia Club
- den här har jag haft en krånglig relation med, tycke den har påmint mig om allt från Ralph Lauren Polo Sport till barntandkräm men den tog sig och nu uppskattar jag den verkligen.
Chanel - Blir en dubbel här både BdC & Allure homme bdc mer dag och Allure Homme trevlig på kvällen.

Niche
Nishane Hacivat
- använder den året runt alla tider för den är otroligt trevlig.
Creed Millesime Imperial - Fruktig och en doft där de verkligen lyckats få till en doft av havssalt.
Även Aventus nyttjas då och då året runt.

sen kör jag mycket Prada L’homme, Tom Ford BdJ på kontoret och har inget emot en ”vinterdoft” sena blöta sommarkvällar :)
Tack så jätte mycket för ett otroligt utförligt svar samt tipsen på lite nya dofter 👏🙌👏😊.

Ja de har ett DHL eCommerce alternativ som är gratis vid köp över $100. Man verkar få ha lite tålamod med leveranstiden dock. Väntar fortfarande på en flaska Musk Khabib som jag beställde den 3/11. Tycker ändå det är värt att vänta ett par veckor extra än att betala $40 för FedEx alternativet.

Har inte testat originalet tidigare men om någonting hoppas jag på att den ska vara lite skitigare och mer animalisk än '19 batchen.
Jag har hört från flera att det inte ska vara så stor skillnad dofterna emellan dock.
Ska bli intressant att testa årets batch vid tillfälle. Tror inte den kommer att skilja sig särskilt mycket från tidigare versioner faktiskt.

Ditt fel! Nu klickade jag hem en oud maximus. Råkade peta i en 9ml vetiver nocturne av bara farten. Fan också. :D

Ja de har ett DHL eCommerce alternativ som är gratis vid köp över $100. Man verkar få ha lite tålamod med leveranstiden dock. Väntar fortfarande på en flaska Musk Khabib som jag beställde den 3/11. Tycker ändå det är värt att vänta ett par veckor extra än att betala $40 för FedEx alternativet.
På det temat:
9821D1CE-2FF1-475E-8D0A-07BAE94DEF82.jpeg

Någon som har någon inside info om black weekend och Sprayparfums? Nyfiken på om det blir mer rea på Nishane förutom de 20% som de har just nu... :)

Har också varit sugen på att testa den men eftersom mitt luktsinne fortfarande är konstigt efter covid har jag inte kunnat provlukta än.

Dock blir det ju jäkligt billigt nu när det är rea överallt, spec om man kör på 30ml, kanske ändå värt en blind buy.

Själv beställde jag bara en stor Toblerone från tallink...😂

Har också varit sugen på att testa den men eftersom mitt luktsinne fortfarande är konstigt efter covid har jag inte kunnat provlukta än.

Dock blir det ju jäkligt billigt nu när det är rea överallt, spec om man kör på 30ml, kanske ändå värt en blind buy.

Själv beställde jag bara en stor Toblerone från tallink...😂
Nu kostade denna nästan lika mycket som en 30 ml till ordinarie onlinepris från svensk åf, så det var ett enkelt val. Tror den är riktigt bra. Jag äger Profumo, som också är grym. Originalet ägde man back in the day när man enbart lirade en parfym åt gången.

Tillbaka
Topp