• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Äntligen kom mina sampels fram efter att ha varit på vift 😉. Ska bli spännande att prova.
PdM - Carlisle
PdM - Pegasus Exclusif
PdM - Darley
Kul med två bonus samples bara sådär 😊.
AFBDB18F-5B70-4E28-8A87-FEAD2EFC47D7.jpeg

Senast ändrad:
Provar Widian London nu :) Brukar inte gilla läderdofter direkt men den här var riktigt fin. Len, behaglig och subtil läder och en kompletterande sötma från hallon. Tycker den också doftar
tobak och har vissa likheter med Carlisle av PDM och Red tobacco av Mancera?

Fick även med lite after shave på köpet 🤔
20201207_130048.jpg

Provar Widian London nu :) Brukar inte gilla läderdofter direkt men den här var riktigt fin. Len, behaglig och subtil läder och en kompletterande sötma från hallon. Tycker den också doftar
tobak och har vissa likheter med Carlisle av PDM och Red tobacco av Mancera?

Fick även med lite after shave på köpet 🤔
20201207_130048.jpg
Benjamin Barbers after shave gel är faktiskt riktigt trevlig dessutom!

Någon som använder Creed Irish Tweed under varmare perioder? Provade idag och känns väldigt behaglig. Tänkte köpa imorgon oavsett men trevligt om den funkar året om utan att man kväver alla kollegor.

Har ni varit med om att ni uppfattar dofter olika efter någon gång?

Både jag och min fru uppfattade Maximus som rejält barnyardig första gången. Idag uppfattar jag den som betydligt mindre barnyardig och jsg känner de andra noterna tydligare ...

Både jag och min fru uppfattade Maximus som rejält barnyardig första gången. Idag uppfattar jag den som betydligt mindre barnyardig och jsg känner de andra noterna tydligare ...
Ja, ganska ofta faktiskt. Vissa noter som varit nya har ibland gett en initial chock. Det tar över hela intrycket, men efter någon användning när intrycken lagt sig uppfattar jag helheten bättre.

Absolut många gånger! Har varit dofter jag inte alls gillar som jag återvänt till och älskat och även åt andra hållet dofter jag verkligen gillat sen inte alls uppskattat.

Har också testat Widian London nu, är helt OK men tror inte det blir något köp för den pengen.
Av en slump körde jag Code Absolu tidigare på dagen och när London lagt sig ordentligt finns det en likhet där. London drar mer åt mocka än läder för mig på slutet och med en tydlig vanilj. Vilket jag tycker är dominant i Code Absolut också, den stora skillnaden är morotsfröna och apelsinblomman som hänger sig kvar i absolu.
Missförstå mig inte, de är inga kopior på ngt sätt men det finns för mig en viss likhet. Hade kanske hoppats på mer käftsmäll av London.

• Like
Reactions: bvb
Hmmm...
Haft Widian London i armvecket ett tag nu. Den är ganska söt... nästan lite feminin men ändå inte riktigt?

Tillbaka
Topp