• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

JCE

Cartier
Min order från Sprayparfums gick strålande.

Beställde den 25:e (i onsdags), skickades den 26:e (i torsdags) och kom fram till mig i tisdags. Ända från Italien. Supernöjd.

@Nic ovan nämnde pandemin... när jag skickade paket i våras/somras till Asien/USA så tog det nästan två månader för paketen att komma fram jämfört med 7-10 dagar tidigare.
Detta bekräftar att min order inte skötts på bästa möjliga sätt och pandemin har inte haft någon större betydelse för leveranstiden. Skickat själv en massa paket med bla UPS. Du får den leveranstiden du betalar för. Den billigaste är gummihjul i europa och då tar det typ minst en vecka från Italien. Vad jag tror har hänt är att man kompenserat den mindre vinsten pga Black Friday med ett billigare leveranssätt. Helt ok för mig ifall man klart har den uppgiften tillgänglig.
Man fick ju -30 % på allt så man får väl vara nöjd 🤗
 

CROE

Omega
2-Faktor
Min order från Sprayparfums gick strålande.

Beställde den 25:e (i onsdags), skickades den 26:e (i torsdags) och kom fram till mig i tisdags. Ända från Italien. Supernöjd.

@Nic ovan nämnde pandemin... när jag skickade paket i våras/somras till Asien/USA så tog det nästan två månader för paketen att komma fram jämfört med 7-10 dagar tidigare.

Samma här! Strålande leverans från Spray! Dock råkade UPS leverera paketet till en granne några gator bort. Grannen ringde mig och sa att han hade fått ett paket i mitt namn som doftade väldigt gott.
 
  • Like
Reactions: JCE

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hade garanterad UPS expressleverans till min hemadress i måndags (skickad från NL i fredags) så jag stannade hemma från jobbet. Den kom såklart inte. I tisdags meddelade de att den befann sig i Uk för ”security scanning”. Hela onsdag och torsdag har kundtjänsten sagt att ”den ligger på bil för leverans. Den anlände till mitt ombud idag vid 12. :meh:

Kör Naxos idag,
2F388527-CCC8-4B4B-8932-2170E58CA70A.jpeg

 

johpe

Panerai
2-Faktor
Denna är väldigt lik Mancera Red Tobacco i mitt tycke. Tycker carlisle är lite mjukare i öppningen men fortfarande väldigt lika. Fina dofter båda två! :)

Inte testat den heller, men de skrev om den (och likheten med Carlisle) på Facebook igår kväll. Man blev nyfiken så klart... 😄
Släng med Initio Side Effect bland dem oxå så är det 3 väldigt bra dofter som är ganska lika varandra men med vissa variationer som gör att man kan välja lite inriktning själv. Jag samplade alla 3 och köpte sen en helflaska av Side Effect (men sneglar fortfarande lite på Red Tobacco ibland då den oxå var riktigt bra på sitt sätt).
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Ser fram emot att höra vad du tyckte om den 🙂.
Den är bra!
Jag gillar ju vanilj-dofter, och i den här tar vaniljen över en stor del samtidigt som den är väldigt fruktig.
Ett väldigt säkert kort, sambon gillade den bra mycket mer än många utav mina andra och den åkte nog upp till toppen tillsammans med Creed Aventus. (På hennes lista)
Som också är fruktig och tråkig 🙃 (Ni förstår nog vad jag menar)

Det kommer absolut bli en flaska, bra pris också! En parfym som får stå tillsammans med "jobb"-parfymerna.
Ikväll är du 1600 kr fattigare när du klickat hem 125 ml från boozt 🤔
Haha ja du har ju inte jättefel, men väntar tills jag hittar något mer.
*125ml väldoftande flytande vätska rikare. Välj ett positivt perspektiv 😅
Thats the spirit 🤌

Tack för tipset!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Fick precis ett tråkigt mail från Sprayparfums

"We are sorry to inform you that we are forced to refund your order, since the supplier just informed us this item is no longer available."

Hade beställt en Tom Ford Tobacco Vanille 50ml.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Fick precis ett tråkigt mail från Sprayparfums

"We are sorry to inform you that we are forced to refund your order, since the supplier just informed us this item is no longer available."

Hade beställt en Tom Ford Tobacco Vanille 50ml.

Åhlens brukar regelbundet köra erbjudanden på 25%. Håll utkik där, köpte min flaska där.
 
Släng med Initio Side Effect bland dem oxå så är det 3 väldigt bra dofter som är ganska lika varandra men med vissa variationer som gör att man kan välja lite inriktning själv. Jag samplade alla 3 och köpte sen en helflaska av Side Effect (men sneglar fortfarande lite på Red Tobacco ibland då den oxå var riktigt bra på sitt sätt).
Kul att du nämner Side Effect, fick hem min förra veckan :D

Initio, Nishane, Xerjoff är tre hus jag verkligen gillar!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har varit lite frånvarande på parfymfronten sen jag drabbades COVID för ett kort tag sen. Förlorade aldrig doftsinnet helt, men den blev klart försämrad och saker doftade "konstigt". Förlorade därmed parfymintressed under den tiden, men doften håller på att återställas känner jag. Har beställt en sample på Widian London, så får se hur den sitter. :)
 

Subby

Rolex
Har varit lite frånvarande på parfymfronten sen jag drabbades COVID för ett kort tag sen. Förlorade aldrig doftsinnet helt, men den blev klart försämrad och saker doftade "konstigt". Förlorade därmed parfymintressed under den tiden, men doften håller på att återställas känner jag. Har beställt en sample på Widian London, så får se hur den sitter. :)
Du har ändå någorlunda tur kan jag säga. Har tappat lukt och smaksinnet för 4 veckor sen och känner fortfarande inget :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Så är det säkert. Får ge det lite tid. Men Widian London satt direkt. Iaf om man lyssnar på sambon;)

Ja, London är enkel att gilla. Jag är sugen på att testa IV och V också. Liwa har jag sedan tidigare (och gillar!)

Creed Virgin Island Water idag. Jag vet, det är helt fel säsong. Men jag kände för att lukta lite fräscht.

Två timmar senare så doftar jag som en flaska Malibu. Bokstavligen.

Jag köttade Xerjoff Kobe igår. Va också sugen på att dofta fräscht. Men efter en timme va jag less, trots att jag verkligen gillar Kobe (apelsin/neroli-bomb).

Jävla flyt att jag inte testade VIW. Malibu vill jag inte ens lukta som på en vit strand i Karibien. Mår illa av solkrämer som luktar så.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Du har ändå någorlunda tur kan jag säga. Har tappat lukt och smaksinnet för 4 veckor sen och känner fortfarande inget :)
Jag testade positivt den 24 okt och har precis börjat få tillbaka lite av luktsinnet...

Luktade på Armani Code Absolu EDP idag. Tycker den påminner mycket om Versace Eros. Så blev lite förvånad över att min tjej som ogillar Eros gillade Absolu så mycket...🤔
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Är det nån här som testat/skaffat ATHs nya Boss Bitch, den men "Dragon oud" i? Låter farligt...
Han sålde den enbart till preferred customers tidigare. Går tråkigt nog bara att köpa i den större flaskan och han gör bara 8 i månaden eller vad det var.

---

De senaste jag provade från ATH var riktigt bra de flesta på sina sätt.

Ambré extréme var till och med mycket bra vad gäller doften. Med det viktiga undantaget att den inte höll i sig nån längre stund. Han tyckte själv den var tydlig 6-8 timmar för att sedan bli en skin scent i 24 timmar. Endera stämmer det bara inte på mig eller så har jag fel på luktsinnet. Undflyende men förbaskat god var den utan att vara tråkig. Fin signature scent kan den vara. Passar lite överallt.

Homme med orris vet jag inte riktigt ännu vad jag tycker. Inte illa i alla fall. Lite kall...

Alpha Man den med mest perfomance av de fyra skulle jag säga. Inte märkvärdig men behaglig. Rätt mycket åt main streamhållet, inte nödvändigtvis på ett negativt vis om man inte vill sticka ut.

Blood orange. En doft som nog kan passa året runt. Behaglig, icke störande doft. För min personliga del kunde det där ambroxanet minskas men direkt övrdrivet var det inte ändå.

Tämligen "normala" dofter dessa fyra som kan passa i många sammanhang.
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Jag gillar ju vetiver. Därmed varit grymt sugen på att testa denna. Är det någon som provat denna och Rojas Vetiver och kan dra några jämförelser?


Alexandria II tog 2-3 ggr för mig att börja gilla på allvar. Luxor likaså. Antar att Golden Dallah skulle vara samma sak.

Acquired taste helt enkelt.

Grymt acquired. Jag testade Alexandria II i butik och kände ’puh - skönt att jag inte blindköpte’. Gillade den inte alls.

Testade igen. Älskade.

Köpte en flaska och är nu sjukt tveksam till den.

:D

Dessutom troligen en av de mest potenta dofter jag provat. Känner fortfarande doften på en av de tröjor jag använt när jag använt den. Efter att ha tvättat den.
 
Topp