• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Inväntar min leverans idag, om allting går väl. Det var initialt leveransdag onsdag förra veckan. UPS kan fara åt helvete.
SP har ännu inte lyckats få väg min order öht.
Men känner ingen större stress faktiskt. UPS taskiga trackingfunktion och godtyckliga leveransprognoser är mer irriterande att hantera...

Det låg ett litet paket i postlådan idag🤗
Ett blindköp inspirerat av Aaron👇
D0AFB4AF-2355-40CB-B23D-80DF5923CEB9.jpeg

SP har ännu inte lyckats få väg min order öht.
Men känner ingen större stress faktiskt. UPS taskiga trackingfunktion och godtyckliga leveransprognoser är mer irriterande att hantera...
Då kan jag rekommendera dig att ringa UPS kundservice. Under hela samtalet undrade jag om det var en levande människa jag talade med. Killen lät mer död än levande och var så trött på livet att man nästan kunde ta på den känslan genom telefonen.

Väntar på paket från parfuma men vet inte om de levereras till dörren eller ombud? Står såhär när man trackar paketet. Full förståelse att de tar lite tid men är mest osäker hur/var leverans sker. Enligt texten tolkar jag de som att den är ute för leverans sedan 2a dec...

Your parcel has left our international sorting center and is on the way to its destination
  • Departure from office of exchange
  • 2020-12-02 | 13:12

Väntar på paket från parfuma men vet inte om de levereras till dörren eller ombud? Står såhär när man trackar paketet. Full förståelse att de tar lite tid men är mest osäker hur/var leverans sker. Enligt texten tolkar jag de som att den är ute för leverans sedan 2a dec...

Your parcel has left our international sorting center and is on the way to its destination
Exchange innebär väl bara att den lämnat paketcenter från det land den skickats? Det borde stå i orderbekräftelsen hur den levereras?

Exchange innebär väl bara att den lämnat paketcenter från det land den skickats? Det borde stå i orderbekräftelsen hur den levereras?
Står bara att dem ska använda ”external carriers” och att man ska höra av sig om man inte fått paketet inom 10 working days.. får väl avvakta några dagar till och hoppas på de bästa :)

• Like
Reactions: bvb

Jag får mitt paket från Parfuma via PostNord, fick välja mellan hemleverans och ombud, valde ombud :)

Tips på parfym för någon som länge kört Aventus från Creed? Tycker den stuckit iväg lite väl mycket i pris nu. Gillar även Versace Blue Jeans av någon anledning, trots att den är väldigt speciell (söt/feminin i brist på bättre ord).

Då kan jag rekommendera dig att ringa UPS kundservice. Under hela samtalet undrade jag om det var en levande människa jag talade med. Killen lät mer död än levande och var så trött på livet att man nästan kunde ta på den känslan genom telefonen.
Hade ”garanterad” expressleverans hem av en ny mobil i måndags förra veckan. Stannade hemma från jobbet men den kom aldrig. På tisdagen uppgav kundtjänst att den var i UK, ”troligen pga momshantering” (paketet skickades från NL till SE...). Online trackingen övergick till att bara påstå nåt generiskt om att leverans var pågående. Hela onsdag och torsdag uppgav kundtjänst att den låg på bil och garanterat skulle levereras till ombud respektive dag. Den kom till ombudet ca 12.30 på fredagen, 4 dagar efter den garanterade expressleveransen. Jag förstår att det inte är lätt att jobba i deras kundtjänst men att börja dra vilda teorier om försening pga momshantering av intra EU försändelser är ju lite av en skymf mot sina kunder.

Men ibland funkar det riktigt bra. Sålde en klocka till köpare i Grekland för några veckor sedan och skickade med UPS express, lämnade in paketet på torsdag fm och det levererades till köparen i Aten vid fredag lunch.

Såg nåt kryptiskt inlägg från Nasomatto (som alla vet är jag ju halvt besatt av Gualtieri). Det var taggat "Confrontation". Är det nån ny parfym eller bara Alessandro som är knäpp i vanlig ordning?

• Like
Reactions: bvb
Idag kom den, måste ge den lite tid för vid första intryck vet jag inte riktigt vad jag tycker.
Första som slår mig är att det doftat precis som när man går förbi godishyllan i en butik som saluför saker från Mellanöstern.

Efter 30 minuter, tror den initiala känslan kan ha varit en påminnelse om den där söta fruktiga tobaken man har till vattenpipa.

A1030CA0-2EAF-486E-A510-360BCA832D9B.jpeg

Senast ändrad:
Idag kom den, måste ge den lite tid för vid första intryck vet jag inte riktigt vad jag tycker.
Första som slår mig är att det doftat precis som när man går förbi godishyllan i en butik som saluför saker från Mellanöstern.

Efter 30 minuter, tror den initiala känslan kan ha varit en påminnelse om den där söta fruktiga tobaken man har till vattenpipa.

A1030CA0-2EAF-486E-A510-360BCA832D9B.jpeg
Jag fick med ett prov av AS med min beställning. Doftar väldigt snarlikt till både Hermès - Ambre Narguile och PdM - Oajan. Dessa är också i samma prisklass.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp