• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Men det är ju det som är så himla kul och häftigt, hur vi människor (samma lika varelser) uppfattar i detta fallet dofter på så himla många olika sätt och att dofter går hand i hand med minnen, upplevelser osv. :)

Har varit sjukt pepp på ’fan your flames’ länge och ännu per efter hyllningar i tråden.

Körde den igår och är än så länge ’mäh’.

Ska testa igen men som sagt, dofter är verkligen individuellt...

Då var ett sample av Widian London på väg :)
Ahhhh detta jäkla beroende...
6D47580E-70FE-41FD-A389-92AE90ABA47E.jpeg

Sökte efter en specifik parfym på Google och en av de första träffarna var en eBay annons. Efter att ha spanar in det lite så noterade jag att många av annonserna var ryska och att priserna var väldigt bra. Är det för bra för att vara sant eller nån som har erfarenhet?

Sökte efter en specifik parfym på Google och en av de första träffarna var en eBay annons. Efter att ha spanar in det lite så noterade jag att många av annonserna var ryska och att priserna var väldigt bra. Är det för bra för att vara sant eller nån som har erfarenhet?
För bra för att vara sant med all säkerhet, finns hur mycket fakes som helst därifrån. Kolla tex Penhaligons Portrait serie på ebay hundratals nya flaskor flaskor till 30-50% av normalt pris, alla från ryska säljare.

För bra för att vara sant med all säkerhet, finns hur mycket fakes som helst därifrån. Kolla tex Penhaligons Portrait serie på ebay hundratals nya flaskor flaskor till 30-50% av normalt pris, alla från ryska säljare.
Det var just en Penhaligon's parfym jag kollade efter men det kändes för billigt, tack för svar :)

• Like
Reactions: S.L
Förbannade UPS!!! Tydligen så gick en transportbil sönder (!?!), vilket försenat min leverans från Sprayparfums. Jag skulle ursprungligen ha mottagit min försändelse i onsdags. Detta ändrades på eftermiddagen till leverans torsdag. Idag är försändelsen, enligt spårning, i Helsingfors!

index.jpg

Förbannade UPS!!! Tydligen så gick en transportbil sönder (!?!), vilket försenat min leverans från Sprayparfums. Jag skulle ursprungligen ha mottagit min försändelse i onsdags. Detta ändrades på eftermiddagen till leverans torsdag. Idag är försändelsen, enligt spårning, i Helsingfors!

index.jpg

Min leverans blev också uppskjuten till torsdag..

Då var det dags igen. Denna tyckte jag var spännande.. stil.. först tänkte jag direkt på att det doftar som när man går in i en blomsteraffär men sen lugnar det ner sig och den känns stil och klassisk..

Får testa några dagar och se om det kan bli en flaska:)

529C3D02-8584-4619-881F-8180EAE0F085.jpeg
AE89F3BC-4DB0-4766-8865-5421C1E478D8.jpeg
Sugen på att testa denna också.

Testade Fan Your Flames nyligen, öppningen klickade inte helt och hållet men fin. Drydown lite bättre. Däremot tyckte jag Hundred Silent Ways var mycket bättre. Lite mer feminin men ändå så pass fin att jag skulle bära den. Ett klockrent köp för ens flickvän/fru/älskarinna.... :)

Fick hem parfum-varianten i förrgår. Beställde den från Rojas hemsida. 600 spänn billigare än Gents och då får man även välja en 7,5 ml. provflaska till ett värde av £80. Den är helt otrolig, en av mina absoluta favoriter sedan några år tillbaka och kommer för evigt att finnas i min doftgarderob. Har dock inte provat parfum-cologne. Det ska bli spännande att höra vad du tycker.

Nu har jag testat två gånger och den är precis som du säger - Makalös. Har svårt att sätta alla noterna men jag uppfattar det som att PC är lite mer wearable utan att för den delen tappa sin förmåga helt.

Skulle vilja testa vanliga Enigma också men tycker att prislappen ligger utanför komfortzonen.

Dagens doft är oud/ros bomben Frederic Malle The Night som är legenden Portrait of a Lady bärandes ett stort fång rosor och sedan översprungen av en hord indiska oxar med dålig mage. Blir inte bättre än så här en fredag på hemmakontoret. 8 timmar senare när frugan kommer hem så har oudens vassa kanter slipats ner och husfriden är intakt. Glad fredag på er fragheads.
AEA4F048-DD79-4947-95ED-0FCB61BBAAC3.jpeg

Dagens doft är oud/ros bomben Frederic Malle The Night som är legenden Portrait of a Lady bärandes ett stort fång rosor och sedan översprungen av en hord indiska oxar med dålig mage. Blir inte bättre än så här en fredag på hemmakontoret. 8 timmar senare när frugan kommer hem så har oudens vassa kanter slipats ner och husfriden är intakt. Glad fredag på er fragheads.
AEA4F048-DD79-4947-95ED-0FCB61BBAAC3.jpeg
Påminner mig om att min fin fru skreck till mig härom kvällen: Vad är det du har sprayat på dig, det är ingen parfym???
Det var en oud :cool:

Trist att vara gnällig men är besviken på Sprayparfumes. Jag har mailat dem två gånger angående min order men inget svar. De har dock skickat min order så den är på väg. Jag beställde den 25 november och planerad UPS leverans är 11 december. Kollade i deras uppgifter och där beskriver de att Express courier anväds för leverans. Jag har kanske förstått fel men tycker att express betyder flygfrakt och inte långtradare.
16 dagar från order till leverans inom EU.......besviken. Visst har jag förståelse att de har säkert fått en massa orders men.......

Trist att vara gnällig men är besviken på Sprayparfumes. Jag har mailat dem två gånger angående min order men inget svar. De har dock skickat min order så den är på väg. Jag beställde den 25 november och planerad UPS leverans är 11 december. Kollade i deras uppgifter och där beskriver de att Express courier anväds för leverans. Jag har kanske förstått fel men tycker att express betyder flygfrakt och inte långtradare.
16 dagar från order till leverans inom EU.......besviken. Visst har jag förståelse att de har säkert fått en massa orders men.......
Kan hålla med, min första order gick otroligt smärtfritt och bra men denna har inte skötts så bra.
Fick däremot snabbt svar när jag mailade dem, tyvärr var svaret inte helt korrekt då den skulle skickas den dagen men dröjde till dagen efter.
Ska få min leverans på tisdag nu den skickades igår.

Känns som att de kanske inte var helt förberedda på att sälja så mycket under BF, tyvärr ingen tröst när man väntar :)

• Like
Reactions: JCE

Nja långtradare... vissa leverantörer verkar mer ha gått över till nån gammal oxkärra eller liknande.

• Like
Reactions: JCE
Black week samt naturligt förlängda leveranstider till följd av pandemin. Jag tycker inte du ska gnälla.
Personligen kan jag tycka att det är fascinerande att leveranserna av paket världen över fungerar så pass bra som den gör i rådande situation.

Min order från Sprayparfums gick strålande.

Beställde den 25:e (i onsdags), skickades den 26:e (i torsdags) och kom fram till mig i tisdags. Ända från Italien. Supernöjd.

@Nic ovan nämnde pandemin... när jag skickade paket i våras/somras till Asien/USA så tog det nästan två månader för paketen att komma fram jämfört med 7-10 dagar tidigare.

Tillbaka
Topp