• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD är en ganska prisvärd rackare,
DCD11126-61F2-4F3B-A8C6-E258D5B288FD.jpeg

Boozy kanel och vanilj. Har faktiskt inte testat den ”vanliga” som alltid nämns som en klassisk barbershop men denna är inte alls barbershop för mig. Måste testa fler ur Azzaros PH flankers serie!

Alla anmälda ska ha fått ett PM med sin tomte. Jag har trippelkollat så att ingen är missad i att både skicka & ta emot.

Till den som fick mig - va inte blyga och återhållsamma nu! Ta i från fotknölarna! 🙃 hehehehe
Sitter och preppar ett rejält paket med barnyard-oud nu. Nån lycklig stacka...eh, härlig människa kommer få ett magiskt paket!

hehehe!

Inte testat Carlisle men varit lite nyfiken på den. Är den riktigt bra tycker ni? :)

Jag gillar Herod, men tyvärr inte Layton så mycket. Tyckte den var lite för söt, typ?

Tycker faktiskt att Terroni är rätt lättburen och känns inte så svårburen som BA och jag är otroligt dålig på att sampla :D
Jag uppskattar nog mer att lukta på den hemma än att ha på mig. Vet inte. Lite för jordig/smutsig/whatever för mig.

Men var förbi NK tidigare idag och testade Interlude Man igen. För mig är den utan tvekan bättre än båda och den skulle jag vilj bära. Känns bara mer välgjord och ”fin”. Och den luktar helt enkelt bättre tycker jag.

Tror @Reverso hade en till salu. Gillade du inte den, @Reverso?

Inte testat Carlisle men varit lite nyfiken på den. Är den riktigt bra tycker ni? :)

Jag gillar Herod, men tyvärr inte Layton så mycket. Tyckte den var lite för söt, typ?
Har den på mig för första gången idag.
Den är bra, tycker den är väldigt träig och känner muskotnöt/vanlij.

Ska köra en hel dag imorgon! Får se :cigar:

Jag uppskattar nog mer att lukta på den hemma än att ha på mig. Vet inte. Lite för jordig/smutsig/whatever för mig.

Men var förbi NK tidigare idag och testade Interlude Man igen. För mig är den utan tvekan bättre än båda och den skulle jag vilj bära. Känns bara mer välgjord och ”fin”. Och den luktar helt enkelt bättre tycker jag.

Interlude är grym!
Jag tycker dessutom orginalet är bättre än black iris.

Testade Layton Exclusif häromdagen och det känns som den snott inspiration från Interlude.

Har du sett att den kommit ut i nån ny version med helt sinnessjuk koncentration?

Tänkte faktiskt på just terroni ikväll och hade för avsikt att skriva här men något kom emellan...
Har du/någon en split/sample/flaska att sälja? Har bara provat den på pappersticka och gillade den så skulle vilja testa :)

Det första som slår mig är en otroligt stark doft av aska och öppen spis med halvbrunna vedklabbar men efter en stund får den en helt ny skepnad för mig och känns helt plötsligt som en väldigt ”likeable” doft. Frugan hade inte heller hon ngt ont att säga om den!

hon dissade dock Nishane Nanshe och Nishane Ani på mindre än 3 sekunder.
Håller med henne om Nanshe och halvt med henne om Ani, de var inte några favoriter för mig heller.

Vill gärna höra vad du tycker om den
Tror jag har sprayat för lite varje gång för jag känner den inte speciellt länge. Dock luktar den gott där i början, men kan inte utveckla min åsikt så mycket just nu. Ska ge den en ordentlig chans snart dock. Tjejen älskar den iaf!

Kom på att jag nog hade något från @livinl0ud som låg och väntade i brevlådan... mycket riktigt!

35796DA4-CA6E-43B1-A9D0-BBAA9B274ABF.jpeg

DD PdM - Godolphin
Efter att ha kört med Carlisle hela veckan är det befogat att byta doft 😉. Börjat gilla mer och mer läderdofter tack vare @Spincini 👌🙌.
B4757C91-02CC-4E58-9E2C-6DA0A00A5D6D.jpeg
Jag har en dekant av Godolphin och en flaska tuscan leather. Godolphin är väldigt lik TL i mitt tycke. Man har skruvat lite på komponenterna bara. Lite fruktigare och annan läderton. Har man som jag också en dekant TL intense så blir det ännu tydligare vilka skillnader de har.

Jag har en dekant av Godolphin och en flaska tuscan leather. Godolphin är väldigt lik TL i mitt tycke. Man har skruvat lite på komponenterna bara. Lite fruktigare och annan läderton. Har man som jag också en dekant TL intense så blir det ännu tydligare vilka skillnader de har.
Intressant 😃, jag har inte doftat på TL tidigare så har ingen erfarenhet där. Är TL intense ännu mera läder doft eller hur skiljer den sig? Har hemma lite av Rasasi - La Yuqawam Homme som @Spincini delat med sig som ska användas under helgen 🙌😃.

Är riktigt nöjd med denna, verkligen en grym vinterdoft (även om den kostar en spottstyver av vad vissa parfymer här i tråden gör)😄
41FE7BB2-49F9-4A1C-86BA-86D22BA9F750.jpeg

Vissa parfymer är svindyra för att de är hopplöst kostsamma att tillverka (och görs i liten skala). Typ: Bortnikoff, Ensar, Areej Le Doré. Andra är det av rena varumärkesskäl.

Om något visade Aaron Terence Hughes att det går att sälja högkvalitetsparfym för ett vettigt pris och ändå göra vinst.

Men med det sagt så kör jag rätt mycket Tom Ford Signature Line på daglig basis och de är prisvärda. Speciellt på rea:

Beau du jour
Noir
For men extreme (tyvärr discontinued)

Pris korrelerar inte alltid till kvalitet :)

Intressant 😃, jag har inte doftat på TL tidigare så har ingen erfarenhet där. Är TL intense ännu mera läder doft eller hur skiljer den sig? Har hemma lite av Rasasi - La Yuqawam Homme som @Spincini delat med sig som ska användas under helgen 🙌😃.
I intense har man tagit bort det fruktiga så lädret är mer i fokus. Vid applicering blir det en smärre chock, tjära och spritigt, väldigt intensivt alltså :woot:. Men det mest intensiva lägger sig och en lädertonen som är mer åt mocka är det som märks mest. Den är intensiv men ändå välavvägd tycker jag.

Vissa parfymer är svindyra för att de är hopplöst kostsamma att tillverka (och görs i liten skala). Typ: Bortnikoff, Ensar, Areej Le Doré. Andra är det av rena varumärkesskäl.

Om något visade Aaron Terence Hughes att det går att sälja högkvalitetsparfym för ett vettigt pris och ändå göra vinst.

Men med det sagt så kör jag rätt mycket Tom Ford Signature Line på daglig basis och de är prisvärda. Speciellt på rea:

Beau du jour
Noir
For men extreme (tyvärr discontinued)

Pris korrelerar inte alltid till kvalitet :)
Väldigt medveten om det, exklusivitet kostar ju såklart! Med det sagt så behöver inte alltid högt pris innebära hög kvalitet, men visst finns det ändå något samband. Har själv beställt på mig några olika Tom Ford splittar, en sådan står på inköpslistan inför nästa parfym😀

I intense har man tagit bort det fruktiga så lädret är mer i fokus. Vid applicering blir det en smärre chock, tjära och spritigt, väldigt intensivt alltså :woot:. Men det mest intensiva lägger sig och en lädertonen som är mer åt mocka är det som märks mest. Den är intensiv men ändå välavvägd tycker jag.
Haha låter lite för hardcore för min smak 😎. I framtiden får jag våga mig på den typ av doft 😉.

• Like
Reactions: bvb
DD:
320292D7-684F-4426-A177-2069B4D2A44D.jpeg

Mycket konstigt namn då det inte är lätt att hitta läder att tala om här. Ryssland? Ja, kanske i form av tallbarr på den frusna tundran... Ger mig en grön fougere känsla, tycker att den har en del dna gemensamt med en annan mycket bra men också konstigt döpt doft i form av Amouage Beach Hut Man. Russian Leather är dock mjukare/sötare och inte lika stark/vass. Den är mer typ ett fräscht uppfriskande grönt te än nånting läderliknande öht. Jag är initialt mycket förtjust i denna doft rent generellt och som bonus ger den mig ett trevligt doftminne från ett av de bästa hotell jag nånsin bott på (var tvungen att googla om Russian Leather fanns som rumsdoft men så verkar inte vara fallet så det är nog mest en slump). Performance kan jag inte bedöma ännu men den är nog ganska ”medel” baserat på första intrycket och någon timmes bärande.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp