• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD Rasasi - La Yuqawam Homme
Definitivt en trevlig läderdoft och mycket parfym för pengarna. Vet inte om jag inbillar mig men upplever att PdM - Godolphin som sötare när jag jämför dom två vilket jag tycker om 😊.
2F629188-BBE5-47DC-8EFA-4F09A3D7915E.jpeg
KD PdM - Carlisle
Kommer ut från duschen och sprayar tre sprut från Carlisle och sätter mig i soffan bredvid sambon och det första hon säger till mig är
- Den där doften gillar jag och den är helt i min smak. 🙏(AMEN)
Jag har enligt mig själv en fruktansvärt kräsen sambo gällande doft/parfymer och hon har knappt en handfull gånger gett mig komplimanger för min dofter/parfymer 😂🤣 men Carlisle levererar.
F619435D-4888-4411-985E-2394F6BA349F.jpeg

SweDoft julerbjudande fom idag till 20/12, köp en 100ml och få valfri 30ml på köpet:
https://www.instagram.com/p/CIu3iVrhHYH/?igshid=o2q1mtju1nxi

Edit: står såklart på hemsidan också!
Har du eller någon annan erfarenhet av swedoft?
100ml ny parfym är egentligen det sista jag behöver hem 😂

• Like
Reactions: bvb
Har du eller någon annan erfarenhet av swedoft?
100ml ny parfym är egentligen det sista jag behöver hem 😂
Har haft 30ml flaskor av Cambodian Oud, Rasputin och Royal Satisfaction. Gillade Cambodian Oud men sålde den efter att jag hittat Thameen Carved Oud som är en av mina absoluta favoriter (men typ dubbelt så dyr som CO), @Tjabo har övertagit vårdnaden av Cambodian Oud nu och jag tror att han rankar den ganska högt. Rasputin också en fin doft men hade en rökelse not som blev ”för mycket” i drydown för min smak. Royal Satisfaction har jag kvar och den är riktigt bra. Har testat dekant på deras X Oud också och det kan bli en 30ml av den framöver tror jag (påminner en hel del om Byredo Accord Oud, ffa i öppningen).

Har haft 30ml flaskor av Cambodian Oud, Rasputin och Royal Satisfaction. Gillade Cambodian Oud men sålde den efter att jag hittat Thameen Carved Oud som är en av mina absoluta favoriter (men typ dubbelt så dyr som CO), @Tjabo har övertagit vårdnaden av Cambodian Oud nu och jag tror att han rankar den ganska högt. Rasputin också en fin doft men hade en rökelse not som blev ”för mycket” i drydown för min smak. Royal Satisfaction har jag kvar och den är riktigt bra. Har testat dekant på deras X Oud också och det kan bli en 30ml av den framöver tror jag (påminner en hel del om Byredo Accord Oud, ffa i öppningen).

Alltså jag sålde min Oud Wood efter Cambodian oud. Pris/Kvalitet är den bäst i klassen i den genren vill jag påstå.

För den som vill ha den bästa i den klassen är Thameen överlägsen IMO. Men den kostar ju betydligt mycket mer. Hade det varit oud hade jag inte tvekat en sekund och köpt den dyrare men man måste välja sina strider.

• Like
Reactions: S.L
Hade du testat den innan? Tycker den låter intressant men lite oförutsägbar baserat på noter och reviews.
Bra yin-yang tänk där avseende hushållsekonomin förresten!

Ja jag fick hem ett sample i veckan. Många verkar likna den vid Ambre Nuit minus ros och lägg till en grävskopa salt och cederträ.

Den är inte klassiskt blå som jag trodde. Som vanligt med Xerjoff är hållbarheten inget problem.

Haha, jag är nöjd.. 😅

Flera personer har redan lämnat in sitt paket, bra tempo! Vill ni bifoga kollinummer för fortare uthämtning(alla har inte mail/nummer angivet) så kan jag vidarebefordra det till vederbörande :)

Fortsätter testa mig igen Xerjoff, idag Ivory Route. En av 10 flaskor ut JTC-kollektion som representerar virtuella klubbar. Ivory Route är en äventyrlig reseklubb. Flaskorna är gjorda i äkta blått glas, inte färgat, som ska vara ovanligare.

Första intrycket är att den är mjukare än vad jag trodde. Mjuk kanel och basilika i öppningen tillsammans med en krydda jag inte kan sätta fingret på vad det är. Ser fram emot när amber och patchouli kickar in.

https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Ivory-Route-16442.html

Tillbaka
Topp