• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Äntligen kom denna goding👼🥃
Äpplen, kanel, vanilj och mycket cognac. Lyx,elegans och värme i en av de finaste parfymflaskorna jag skådat. Super nöjd🤗
F4F44DAD-4679-4CCD-80AB-26C0C86F07F9.jpeg

DD: Widian - London

Riktigt bra, läder, musk, vanilj. Riktigt fint när den lagt sig lite. Sa att jag skulle testa PdM - Carlisle idag men kunde inte hålla mig..
Sambon tycker att jag luktar näckros....

För er som liksom jag kollar en hel del youtube-reviews och hänger i facebookgrupperna, har ni sett ”gents scents” galleria parfums?
Jag köpte hem två små samples

Jag & @Tjabo har tagit hem Moving Times resp. Victorian Tobacco, gissar att vi kan släppa några femmor av dessa framöver om intresse finnes.

Hämtade dem igår!
väl värt att notera är att Moving Times är skapad av Francis Kurkdjian (behöver nog ingen vidare presentation) och Victorian Tobacco av Jorge Lee. Den senare ligger bakom bl.a. Hacivat!

Jag köpte just Victorian Tobacco och Cognac cafe

Drydownen i VT är to die for!

Tycker att doftsinnet återställts väl den senaste veckan. Så nu är det åter dags att vandra in i träsket. :)
Mottog min sample av Widian London för någon dag sen, men hann ej prova förrän igår. Påminde lite om TF TL. Funderar på att möjligtvis prova PdM Carlisle som det talats en del om här på sistone.

Hämtade dem igår!
väl värt att notera är att Moving Times är skapad av Francis Kurkdjian (behöver nog ingen vidare presentation) och Victorian Tobacco av Jorge Lee. Den senare ligger bakom bl.a. Hacivat!

Drydownen i VT är to die for!
VT är man ju rätt sugen på med tanke på skaparen bakom.

VT är man ju rätt sugen på med tanke på skaparen bakom.

Jag blev superställd.
Öppningen är superspeciell. Den påminner inte om något jag känt riktigt tidigare. Var rätt ställd ärligt talat.
Sen lägger den sig fint men har en jäkla prestanda (såklart). Men det är inte någon tobacco vanille, herod eller annan tobaksdoft. Detta är något helt annat.

Jag blev superställd.
Öppningen är superspeciell. Den påminner inte om något jag känt riktigt tidigare. Var rätt ställd ärligt talat.
Sen lägger den sig fint men har en jäkla prestanda (såklart). Men det är inte någon tobacco vanille, herod eller annan tobaksdoft. Detta är något helt annat.
Låter spännande, man blev ju inte mindre taggad nu!

fick detta från Parfuma:

"Bpost tolld us to be patient a few more days.

You can count on us for a propor solution."

Känns som ett lotteri om man får sin beställning eller ej, aja worst case är väl att man får en refund :)

Läste också lite om victorian tobacco, efter ovan review blev man ju inte mindre sugen...

fick detta från Parfuma:

"Bpost tolld us to be patient a few more days.

You can count on us for a propor solution."

Känns som ett lotteri om man får sin beställning eller ej, aja worst case är väl att man får en refund :)

Läste också lite om victorian tobacco, efter ovan review blev man ju inte mindre sugen...
Jag fick en refund på en av mina beställningar och förlorade lite stålar (pga växlingskursen, I guess). Betalade en summa i EUR och fick samma summa återbetald, men fick "bara" tillbaka 1440kr trots att jag hade betalat 1503kr.

Inga stora pengar men man ska ju inte behöva förlora pengar pga att en butik inte kan leverera.

Jag fick en refund på en av mina beställningar och förlorade lite stålar (pga växlingskursen, I guess). Betalade en summa i EUR och fick samma summa återbetald, men fick "bara" tillbaka 1440kr trots att jag hade betalat 1503kr.

Inga stora pengar men man ska ju inte behöva förlora pengar pga att en butik inte kan leverera.
En butik kan inte göra något åt växlingskursen, men om du kontaktar din bank/kortutfärdare så brukar de kunna justera det man har förlorat på grund av förändrad valutakurs.

DD:
03F0DEBA-EA91-41BE-968C-E219790C5233.jpeg

Körsbär, plommon, fruktig sötma (dock inte för söt, EDP’n balanserar nästan på gränsen till för söt tycker jag men denna klarar sig). Har inte använt den alls så mycket som bilden ger sken utav, fick denna flaska med 10-15ml kvar som en överraskande bonus i en transaktion. Är så nöjd med den att en ny flaska nu är på g hem då Notino hade bra kurs på denna doft just nu: https://www.notino.se/guerlain/lhomme-ideal-extreme-eau-de-parfum-for-man/p-16049591/

DD:
03F0DEBA-EA91-41BE-968C-E219790C5233.jpeg

Körsbär, plommon, fruktig sötma (dock inte för söt, EDP’n balanserar nästan på gränsen till för söt tycker jag men denna klarar sig). Har inte använt den alls så mycket som bilden ger sken utav, fick denna flaska med 10-15ml kvar som en överraskande bonus i en transaktion. Är så nöjd med den att en ny flaska nu är på g hem då Notino hade bra kurs på denna doft just nu: https://www.notino.se/guerlain/lhomme-ideal-extreme-eau-de-parfum-for-man/p-16049591/

Jag har blivit svag för körsbär och plommon. Känner ju ett sting av besvikelse för att TF Plum Japonais är discontinued - har funderat på att testa denna eller ev Cherry Punk som ersättare.

Någon som kan dra några paralleller mellan dessa?

Lite smygreklam, in och buda 😊!
Be att få den flyttat till Diskussionsdelen så ökar nog spridningen, det är långt ifrån alla som kollar Lifestyle.

Tillbaka
Topp