• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Interlude doftar som inledningen på Layton Exclusif. Fast mer. Den kallas blue beast av ett skäl ...

De mest populära är reflection och jubilation verkar det som. Själv är jag mer sugen på epic och lyric ....
Ja Interlude är inte att leka med, förmodligen den första riktiga Beast mode jag testat, blev en sensory overload för mig vilket resulterade i huvudvärk... Layton exclusif har jag inte testat, men vanliga layton är riktigt trevlig! :) Också sugen på att testa fler Amouage...

Interlude doftar som inledningen på Layton Exclusif. Fast mer. Den kallas blue beast av ett skäl ...

De mest populära är reflection och jubilation verkar det som. Själv är jag mer sugen på epic och lyric ....
Bara att du också nämner ”blue beast” gör mig inte mindre nyfiken på doften 🙂. Kollade lite reviews och flera använder det uttrycket om den.

Har en 5ml splitt på gång hem av Epic Man men får testa den nästa helg när jag är hemma.

Ja Interlude är inte att leka med, förmodligen den första riktiga Beast mode jag testat, blev en sensory overload för mig vilket resulterade i huvudvärk... Layton exclusif har jag inte testat, men vanliga layton är riktigt trevlig! :) Också sugen på att testa fler Amouage...
Det är sånt ”tryck” i doften alltså? Bra heads-up då blir det inte köra fyra sprays som jag brukar 😂. Layton Exclusif är absolut trevlig och jämfört med vanliga Layton upplevde jag den som lite tyngre, mörkare och smutsigare.

Provar Xerjoff Renaissance idag...not really my cup of tea.

Det är något med den som inte skapar lite avsmak...den doftnoten (vad det nu är) påminner om anis eller liknande.

Typ Ajax, tvål, mint, blommor och tant 😂

"Usch" känsla på den tyvärr...

Senast ändrad:
Det är sånt ”tryck” i doften alltså? Bra heads-up då blir det inte köra fyra sprays som jag brukar 😂. Layton Exclusif är absolut trevlig och jämfört med vanliga Layton upplevde jag den som lite tyngre, mörkare och smutsigare.

Du behöver ett halvt spray av Interlude. Ärligt talat så är det ett massivt tryck i den. Rökt oregano är den mest dominerande noten inledningsvis IMO.
Märklig doft men jag gillar den, i synnerhet när den lagt sig efter ett tag. Inget du duschar i inför ett möte i ett litet konferensrum med 10 kollegor dock.

Du behöver ett halvt spray av Interlude. Ärligt talat så är det ett massivt tryck i den. Rökt oregano är den mest dominerande noten inledningsvis IMO.
Märklig doft men jag gillar den, i synnerhet när den lagt sig efter ett tag. Inget du duschar i inför ett möte i ett litet konferensrum med 10 kollegor dock.
Haha låter helt sinnes och tack för heads-up speciellt när jag på dom flesta dofterna kör fyra sprays. Känns som hela arbetslaget skulle kolavippen med den mängden av Interlude 😂🤣.

Lyckats hålla mig ifrån köpknappen hittills

Nu har den 20e passerat... ligger det en orderbekräftelse i din inkorg eller lyckades du hålla dig?😉

Jag har bestämt att jag har köpstopp för tillfället pga:

1. Jul, kanske får parfym i julklapp.
2. Ska vänta in mina beställningar som är på väg innan jag köper på mig ännu mer...

Nu har den 20e passerat... ligger det en orderbekräftelse i din inkorg eller lyckades du hålla dig?😉

2. Ska vänta in mina beställningar som är på väg innan jag köper på mig ännu mer...
Lyckades faktiskt att hålla mig. Tyckte 2k var lite väl saftigt och provade samplet en gång till, tycker performance faktiskt inte är riktigt så beast som man vill för 2k haha

Dessutom fick man presentkort på jobbet i fredags som är giltigt i flera butiker, och då tänkte jag att man kanske skulle kika på Black Saffron istället som @Machiavelli nämnde :)

Behöver chilla med parfymhandlandet överlag haha

Jag klarade mig också :D främsta anledningen var att Black Saffron är "för" lik för att jag skulle vilja lägga 2k på en helflaska. Hade faktiskt inte insett att dem var så lika förens jag gjorde ett blindtest med en vän samt kollade noterna på fragrantica. Helflaskesamlingen börjar dock ta sig, Rehab, Black Saffron, TFTV, Santal 33, Royal Satisfaction sedan några designer som mest samlar damm. Undrar vad nästa inköp ska bli? :)

• Like
Reactions: S.L
Jag sitter på garvar å alla som 'klarat' sig här ovan....snart kommer mellandagarna.....efter det kommer nytt år som ska firas..... ;) :p

DD: Gucci Pour Homme
F6BFBE30-DBAD-4CFC-B4F0-8804399B3ECD.jpeg

Cederträ, virkesupplag, nyvässade blyertspennor, slocknad eldstad i granskogen.

Efter Demi Rawlings senaste video på youtube så är jag ju bara tvungen att få tag i ett parfymprov på Ysl Tuxedo. Hon hyllar den rätt rejält 😅.
Är det någon som sitter på den och vill sälja ett prov på denna?

Då kom mitt paket från hemliga tomten. Måste säga att dofterna är verkligen spot on, verkligen alla är dofter som jag på länge velat prova. Tack tomten ❤️
CD3DAD72-F28D-4DF3-A1EC-19DAE635F8C9.jpeg
90B4E22F-87D2-42A2-9E6E-50DADFE82C5C.jpeg
Secret Santa har ju varit succé (i den här tråden iaf :D) hör gärna ditt omdöme om Terroni, jag älskar den och den blir nog nästa helflaskeköp.
Även intressant att höra om Ege som jag inte testat men är ju lite av en sucker för Nishane.

Secret Santa har ju varit succé (i den här tråden iaf :D) hör gärna ditt omdöme om Terroni, jag älskar den och den blir nog nästa helflaskeköp.
Även intressant att höra om Ege som jag inte testat men är ju lite av en sucker för Nishane.

jag skulle verkligen vilja ge en bra recension på båda men efter Covid-19 så är inte luktsinnet tillbaka än. Känner doften i ca 1 minut sen är allt borta igen :(

Efter Demi Rawlings senaste video på youtube så är jag ju bara tvungen att få tag i ett parfymprov på Ysl Tuxedo. Hon hyllar den rätt rejält 😅.
Är det någon som sitter på den och vill sälja ett prov på denna?

Den är riktigt bra tycker jag - mitt första steg in i ett botaniserande sv YSL-världen för ett par veckor sedan, dock inte så fantastisk att jag själv skulle hylla den.

Ruggigt snabba puckar från Amouage 👏.
La beställning igår kväll och skickat idag. Synd att jag är bortrest till helgen 🙄 men har något att se fram emot när jag kommer hem 😉.

Tillbaka
Topp