• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Gör mig av med några dofter som är färdigtestade och som kanske kan glädja en ny näsa.

Guerlain - Heritage edp 5ml
ADP - Collina intensa 3ml
Guerlain - Santal royal 2ml

100kr för alla 3 inkl frakt vadderat kuvert.

DCDE83DA-DA4B-4549-959C-E74D45CF6FC1.jpeg

Skicka PM vid intresse.

Dagens dilemma; to buy or not to buy.

2 lax för 50 ml :/ Hade varit en done deal om det var 100 ml...men nu sitter man här och snålar 😂

Någon här som ska klippa en flarra? Gents har 20 % rabatt på ord pris 2500 kr idag.
20201220_083200.jpg

Överväger också.. fick ju precis hem black saffron och båda verkar ju vara hallon/läder dofter. Skulle säga att dem är någorlunda lika så vet inte om de blir för lika... Widian kostar dubbla mot black saffron så får fundera lite till :)

Dagens dilemma; to buy or not to buy.

2 lax för 50 ml :/ Hade varit en done deal om det var 100 ml...men nu sitter man här och snålar 😂

Någon här som ska klippa en flarra? Gents har 20 % rabatt på ord pris 2500 kr idag.
20201220_083200.jpg

50ml räcker hur länge som helst om det används i rotation med annat. Jag hade beställt en flaska om jag var osäker, kört mitt sample en eller två gånger till, och sedan betämt mig för behålla eller returnera.

Det är segt att komma på i efterhand att man vill ha en flaska när det inte är kampanj. Ser sällan Widian säljas i grupperna.

Byredo black saffron? :)
Exakt! tycker båda är riktigt bra. Cypressen är väl en not som skiljer dem åt, men "grunden" i hallon/läder är ganska lika, så hade jag inte köpt black saffron, hade London legat närmare.. men ska fundera en vända till... Har du lyckats hålla fingrarna borta från köp knappen?

Har ju tidigare varit för dekanter och småflaskor, vet liksom inte hur jag ska hinna använda allt när de rör sig om helflaskor... :D

Lyckats hålla mig ifrån köpknappen hittills men så kommer @Hitsville med bra motivering 😅

Alternativet är ju att sälja av en eller 2 flaskor för att motivera att köpa in den haha

Blivit typ 3 flarror senaste månaden men det är ju typ ingenting jämfört med vissa här :D

Har ingen bra parfymbutik i stan annars hade.man dragit o sniffat på black saffron :D

Testade Godolphin man av PDM som har liknande doft ackord men London spelar i annan liga

Lyckats hålla mig ifrån köpknappen hittills men så kommer @Hitsville med bra motivering 😅

Alternativet är ju att sälja av en eller 2 flaskor för att motivera att köpa in den haha

Blivit typ 3 flarror senaste månaden men det är ju typ ingenting jämfört med vissa här :D

Har ingen bra parfymbutik i stan annars hade.man dragit o sniffat på black saffron :D

Testade Godolphin man av PDM som har liknande doft ackord men London spelar i annan liga
Haha okej! Jag gick i samma tankar gällande initio rehab... ville inte lägga 2.5k eller köpa 90ml, sen sålde tjabo 50-60ml till ett mkt bra pris och då kunde jag inte låta bli.... :D

Har verkligen börjat vända åsikt totalt när det kommer till Enigma. Den blir ju väldigt vaniljdominerande när den lägger sig, vilket jag gillar (mjuk ambrig vanilj) Jag tror att det är tobaken som dyker upp i början som ger den där "mogna" ("gubbiga") noten jag talade om tidigare? Har annars inga problem med att bära TF TV. Den noten lägger sig dock efter litet tag. Bör man testa Parfum-varianten? Läst lite olika uttalanden - somliga säger att Parfumen är mer lättburen, medan några andra säger att PC:n är lättare. Vad märker ni för skillnader? :)

Cypress? Vetiver?
Personlig favorit!
Efter alla reviews jag hört om den trodde jag den skulle vara mörkare och svårare men den var bara svinbra.

Noterna har jag känt förut men är
kompositionen som doftar bekant, som något man doftat i annat sammanhang. Typ en godis, dryck eller ett doftljus när man var liten eller så.

Senast ändrad:
Amouage har jag blivit nyfiken på, vad säger ni experter om deras dofter/sortiment? Jag beställde precis hem ett sample kit med 12 av deras dofter, ska bli spännande att prova 👌🙂.

Bra impulskontroll... köpte 2st 100ml flaskor Encre Noir... de var för billiga, nu kan en av dem alltid få ligga i necessären/bilen eller stå i kontorsskåpet, kommer sluta med att man har en bra doftgarderob på kontoret också 😂

Jag har testat:

Reflection
Jubilation
Interlude
Interlude black iris
Beach hut

Jag föredrar Reflection över Jubilation. Den vanliga interlude över black iris. Beach hut är en grym vår-doft!

Tillbaka
Topp