• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Wow! Tomten tycker jag varit riktigt snäll i år! 😍
Många saker jag varit nyfiken på att testa också, är det slump eller research..? Oavsett - stort tack snälla tomten!!
842E22C0-5878-401D-A2BE-9BF02DDA5645.jpeg

Fick hem min dekant av PdM Carlisle. Påminner starkt om Grand Soir. Var nyfiken på just den gröna äppel-noten, men den försvann väldigt snabbt.

Har börjat fastna mer för Alexandria II, men känns som att min dekant kommer ändå räcka relativt länge. Osäker om man verkligen vill ha en helflaska då.

Börjat kolla in Fragrance du Bois utbud. Något ni rekommenderar att testa? Har ju börjat gilla vänligare oud nu (oud som inte är smutsig, utan bara mjuk och lite träig), så ifall doften är åt det hållet kan det vara värt att prova. Blev annars rekommenderad att testa Oud Bleu Intense, men undrar hur akvatisk den är. Gillar t.ex. inte TF Costa Azzura. Kan även tänka mig att kolla in Boadicea mer ingående, ifall ni har några rekommendationer där också. :)

Om någon är sugen på Paco Rabanne Privé 50ml (provsprayad) och Armaf club de nuit intense (ca 70 ml) säljer jag dem för båda för 550 kr inkl spårbar frakt :)

Paketöppning är alltid kul! Kul att få testa Memo Paris som jag har noll koll på. Creed - Spice and Wood har jag velat testa sedan jag blev intresserad. Kalan ser riktigt lovande ut enligt att döma av alla dess noter. Naxos är perfektion.

Tack tomten!

IMG_20201222_233507.jpg

Senast ändrad:
Det suger..........jag har tydlingen hämtat ut paketet även fast jag inte befann mig i Sverige den 18 december :banghead:
1608708445493.png
Fuuuck vad störigt, vilken holiday spirit folk bidrar med alltså. Även om man hade råkat få fel paket så går man väl tillbaka med det...

Undrar hur allt gått till...kanske tagit avín från din brevlåda?

Fuuuck vad störigt, vilken holiday spirit folk bidrar med alltså. Även om man hade råkat få fel paket så går man väl tillbaka med det...

Undrar hur allt gått till...kanske tagit avín från din brevlåda?
Har faktiskt själv gjort det av misstag en gång, jag sa ett kollinr, han hämtade paketet och frågade ”är det du som är dauit”(dvs han scannade inte körkortet) tog emot paketet och gick hem. Väl hemma såg jag namnet på mottagaren som va något helt annat än mitt och gick tillbaka.

Så man kan hoppas att han tog fel paket helt enkelt och lämnar tillbaka det.

DD: 18.21 Man Made - Sweet Tobacco Spirits

Fortsätter med lite boozy tobakstema. Söt honung/vanilj, rödvin/rom, aromatisk piptobak. Gourmand möter tobak. Rätt ”tung” så bör doseras med viss försiktighet.
Det är rätt roligt hur fort smaken ändrar. För ett år sedan var det bara typ fräscha sommardofter året runt för mig. Nu sitter man och sniffar söta, kryddiga, tobak och cognac/whisky dofter :cigar:🥃:)

Senast ändrad:
Det är rätt roligt hur fort smaken ändrar. För ett år sedan var det bara typ fräscha sommardofter året runt för mig. Nu sitterman och sniffar söta, kryddiga, tobak och cognac/whisky dofter :cigar:🥃:)
Sant. Men dagens doft kommer jag garanterat aldrig att fundera på att sträcka mig efter under högsommarvärmen! :D

• Like
Reactions: JCE
Ja, helt sinnessjukt. Eftersom det är ett skicka lätt(brev utan legitimationskrav), är det troligtvis någon som har skyndat sig lite för mycket och lämnat ut fel.. Förhoppningsvis dyker det upp.
Man kan ju lägga till ”ansvar för upp till 50.000kr” för ”skicka lätt”, undrar hur Postnord skulle agera i detta fallet mtp vad som hänt?
Förmodligen svära sig fria från ansvar då paketet inte försvunnit utan de facto har levererats och @JCE inte kan bevisa att det inte är han som tagit emot det...

Man kan ju lägga till ”ansvar för upp till 50.000kr” för ”skicka lätt”, undrar hur Postnord skulle agera i detta fallet mtp vad som hänt?
Förmodligen svära sig fria från ansvar då paketet inte försvunnit utan de facto har levererats och @JCE inte kan bevisa att det inte är han som tagit emot det...

Kollade på hemsidan, lägger man till det blir det Postpaket Inrikes 1 kg och då är det legitimationskrav. Förmodligen kan man få rätt då även om det är en utdragen process..

Screenshot_20201223_104114_com.android.chrome.jpg

• Like
Reactions: S.L
Doftar väldigt bra men performance går att diskutera. Man får vad man betalar för, helt enkelt.
Den är ju syntetisk men tycker man får en mycket trevlig doft för en liten peng. Körde den igår med 3 sprays och den höll rätt länge på mig.
Enda som jag har att klaga på är att tröjan har dålig passform för att vara Burberry:happyhappy:

Tillbaka
Topp