Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
Jag köpte denna i vintras. Funkar bra under den kyligare perioden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
Jag köpte denna i vintras. Funkar bra under den kyligare perioden.
Samma här. Denna sitter riktigt bra på mig. Jag får vara lite försiktig, doften sitter i riktigt bra.ADP är ett utav mina absoluta favorithus. Men den har jag inte testat än, får skriva upp den på "to try" listan : )
Har sista tiden snöat in lite på parfymer, av någon anledning blev jag rekommenderad massa parfymvideos på youtube och sen väcktes intresset. Beställde hem samples på Creed Aventus, Creed Green irish tweed och Creed virgin island water för ett par veckor sedan.
Idag kom första komplimangen när jag bar Aventus på jobbet:
"Jag måste bara fråga vad du har för parfym på dig? Den luktar sååå gott...varje gång jag går förbi ditt rum tänker jag "gud så gott det luktar"
Skoj! D
Vintertid kör jag oftast med den här:Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
Det föll på denna igen. Gillar den skarpt..
Kvalitétskomplimang : )
Aventus är verkligen en King of Compliments : )
Citerar Tom Ford angående att man ej ska snåla med spruten
"Why smell a little Good, when you can smell great?"
Den tyska snubben va? Han är ju helt besatt av parfymerhaha Jag har alltid kört 2 sprut, vardera sida av halsen, tills jag såg en video på youtube av nån snubbe (som verkar göra massa parfymvideos) om hur han sprayade sig för att få så mkt komplimanger som möjligt haha Han sa 6 st sprut (på olika punkter) vilket jag tyckte lät lite overkill så körde 4 av spruten istället, vardera sidan av nacken, rakt fram på halsen/kragen och ett minisprut i nacken haha
Tror han är fransk? haha men besatt är hanDen tyska snubben va? Han är ju helt besatt av parfymer
Han är tysk. Följt honom väldigt länge. Han fick världens backlash efter att han släppt sin egen parfym osv.Tror han är fransk? haha men besatt är han
haha Jag har alltid kört 2 sprut, vardera sida av halsen, tills jag såg en video på youtube av nån snubbe (som verkar göra massa parfymvideos) om hur han sprayade sig för att få så mkt komplimanger som möjligt haha Han sa 6 st sprut (på olika punkter) vilket jag tyckte lät lite overkill så körde 4 av spruten istället, vardera sidan av nacken, rakt fram på halsen/kragen och ett minisprut i nacken haha
Ja, tänker att det måste vara extremt stor skillnad från parfym till parfym, har en Dior Homme och känner faktiskt att det räcker med ett sprut från den haha den har ju en lite mer utmärkande doft . Aventus känns ju ganska varm och mysig samtidigt som att den är fräsch, inte så påträngande2 i knävecken så är du verkligen med i matchen sen : )
Det beror ju självklart på vilken doft man använder sig utav också, kör du 6 sprut av Amouage Interlude man så kommer du förstöra människors näsor ute på gatorna : )
Alltså som nyintresserad gällande parfym så tänker jag att Creed ligger rätt högt i prisklass.
Men småsamples på 2,5 ml st kostar 75 kr stycket...man tjänar alltså 750 kr på att köpa 20 st samples (1500 kr) istället för att köpa en flaska 2250 kr? :S
Konstigt med prissättningen, borde löna sig att köpa helflaska? Tycker personligen att det är smidigare med småflaskorna, lätt att ha med sig vid resor (weekends etc)
Ja, tänker att det måste vara extremt stor skillnad från parfym till parfym, har en Dior Homme och känner faktiskt att det räcker med ett sprut från den haha den har ju en lite mer utmärkande doft . Aventus känns ju ganska varm och mysig samtidigt som att den är fräsch, inte så påträngande
Köper man en 50 ml flaska ligger ml priset på 45 kr ju t.o.m.Creed är inte värt 25 kr / ml
De borde ligga runt 15-17 om man ser till kvalitén
Skulle också vilja prova creed, var köper man samples?Köper man en 50 ml flaska ligger ml priset på 45 kr ju t.o.m.
Tycker det är skumt att ml priset på samples är 30 kr...
Varför köpa en stor flaska när det är betydligt billigare med samples liksom.
Haha som sagt helt färsk inom det här och vetifan hur man avgör kvaliten på en parfym, luktar det gott så luktar det gott liksom haha
Jag handlade av cedvard.se men finns på gents och careofcarl medSkulle också vilja prova creed, var köper man samples?
Green irish tweed och Aventus tycker jag är lite lika i doften...virgin island water luktar som piña colada men inte så sliskigt som man kan föreställa sig hahaSkulle också vilja prova creed, var köper man samples?
Polon har jag inte använt sedan 1998. Men varje gång jag känner lukten av den (vilket är väldigt sällan) transporteras jag direkt till 90-talets förfester. Det är faktiskt en jäkligt bra doft, men för mycket associerad med min ungdom för att jag ska känna mig bekväm att bära den igen...Den här blev det några flaskor av i slutet av 90-talet : )
Någon i tråden som använder den?
Även den här var en stark favorit
Den här blev det några flaskor av i slutet av 90-talet : )
Någon i tråden som använder den?
Även den här var en stark favorit
Den här däremot är 90-talsdoft jag inte bangat om det inte varit för att Gucci av något outgrundlig slutade med den. Något av det bästa jag ägt och jag håller tummarna att den någon gång kommer tillbaka.
Polon har jag inte använt sedan 1998. Men varje gång jag känner lukten av den (vilket är väldigt sällan) transporteras jag direkt till 90-talets förfester. Det är faktiskt en jäkligt bra doft, men för mycket associerad med min ungdom för att jag ska känna mig bekväm att bära den igen...
Saftigt. Men doften är fantastisk. Hade en grym longivety dessutom om jag missminner mig. Inget jag skulle rekommendera att man köper utan att prova först, för det priset dock.Den doften har jag missat ... det är en person som säljer en sådan i en FB grupp jag är med i dock, sjukt saftigt pris dock ... 1600 kr för 100 ml
Haha shit vilken nostalgitripp att se en bild på gucci envy haha fan vad man hade velat ha en nu
Den här däremot är 90-talsdoft jag inte bangat om det inte varit för att Gucci av något outgrundlig slutade med den. Något av det bästa jag ägt och jag håller tummarna att den någon gång kommer tillbaka.
Intressant detta med dofter och herrparfym.
Under min uppväxt på 60-talet parfymerade sig inte herrarna. De använde rakvatten som lite senare började benämnas after shave, vilket i o f s var samma sak. Så här i backspegeln tror jag dock inte att doften var av samma betydelse som idag. Det var billiga märken som användes; Old spice, Aqua Vera e t c. Man satte på sig rakvatten för att signalera renlighet; en signalerad omtanke mot omgivningen om man så vill. Undantaget var möjligtvis min morfar som måste haft en lätt maschokistisk läggning, med tanke på hur han grimaserade när han nyrakad blaskade på sig Aqua Vera och direkt satte sig på mopeden för att hämta posten i tjugofem graders kyla.
Det första märke jag minns som marknadsfördes med en lutning mot grooming var ”Brut for men”. Det måste ha varit sent 60-tal.
Jag själv har den möjligtvis svenska attityden att inte ta för mycket plats doftmässigt och har de sista tjugo åren använt Issey Miyakes lätta citrusdoftande.
I
För ett år sedan gjorde jag dock ett felköp på Bromma och kom hem med denna:
Blev förvånad då jag kom hem och provade. Den doftar ju precis som...
Nu är det väl så att den gamla Djungeloljan mer stank en doftade, men för mig är associationen tydlig. Jag vet inte om doften uppskattas av alla, men jag gillar den och känner välbefinnande då jag tar på den.
Intressant som sagt...