Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är i UAE nu så provade på plats men ska tydl finnas i London också so far, är ju nytt märke så breder väl ut sig steg för steg...Verkar onekligen intressant, men hur f-n provar man dem? Deras affärer verkar bara finnas i Mellanöstern och man kan inte beställa samples på deras hemsida?
Kolla NKs parfymavdelning. Finns hundratals som passar in på beskr. Prisnivå, tillverkare? Urspr land? Måste veta mer annars är det som att gissa en klocka på länk med vit tavla...Kanske någon här kan hjälpa mig?
Vet inte vad jag söker, mer än tonerna av en doft som jag dessvärre glömt namnet på och det finns säkerligen fler liknande parfymer.
Vill tro att det är någon form av sandelträ, kanske även ek, ganska "mustig" doft som håller i sig. Inte lyckats googla mig till detta, då kunskapen om "parfymtermer" saknas.
Om någon lyckas knäcka den nöten så är jag ofantligt glad, kan konstatera att exakt den doften inte finns på Kicks eller Åhléns då jag frågat samt doftat på en rad olika.
Det ringar dessvärre inte in sökandet särskilt mycket är jag rädd.Kanske någon här kan hjälpa mig?
Vet inte vad jag söker, mer än tonerna av en doft som jag dessvärre glömt namnet på och det finns säkerligen fler liknande parfymer.
Vill tro att det är någon form av sandelträ, kanske även ek, ganska "mustig" doft som håller i sig. Inte lyckats googla mig till detta, då kunskapen om "parfymtermer" saknas.
Om någon lyckas knäcka den nöten så är jag ofantligt glad, kan konstatera att exakt den doften inte finns på Kicks eller Åhléns då jag frågat samt doftat på en rad olika.
Kolla NKs parfymavdelning. Finns hundratals som passar in på beskr. Prisnivå, tillverkare? Urspr land? Måste veta mer annars är det som att gissa en klocka på länk med vit tavla...
Det ringar dessvärre inte in sökandet särskilt mycket är jag rädd.
Sandelträ är inte ovanlig även om tolkningarna av doften varierar.
Men var det någon av de du provluktade som påminde om din gamla doft eller som luktade gott?
(Då blir det lättare att spekulera och råda)
ja tyckte mig läsa det ngnstans, men på deras hemsida finns ingen London butik listad vad jag kunde se.Jag är i UAE nu så provade på plats men ska tydl finnas i London också so far, är ju nytt märke så breder väl ut sig steg för steg...
Ngn som kan/vill tipsa om ngt med mycket sandelträ?
Tack!Massor av info om Sandelträ och i slutet massor av förslag:
https://www.fragrantica.com/notes/Sandalwood-33.html
Jag har ju alltid gnällt på modehusens (bristfälliga) parfymer.
Men jag testade lite Dior-parfymer igår. Denna är riktigt bra:
https://www.dior.com/en_int/products/beauty-Y0907160-leather-oud
Den lät spännande
Hittade du något sample?
Är det någon som har en site för kvalitetsparfymer med bättre pris än annars? Borde väl finnas tänker jag...?
Jag har ju alltid gnällt på modehusens (bristfälliga) parfymer.
Men jag testade lite Dior-parfymer igår. Denna är riktigt bra:
https://www.dior.com/en_int/products/beauty-Y0907160-leather-oud
Rekommenderar kraftigt Dior homme "Parfum" för de kyliga månaderna ... spana in den ... Nichekvalité
Kommer i sommar köra på ett par godingar från Acqua di Parma ... Fico di Amalfi och Colonia Essenza ... "The Fragrance Game" har ett hårt grepp om mig för tillfället och jag försöker sansa mig själv och inte köpa på mig fler dofter.
Kunde dock inte låta bli förra veckan i Tokyo när jag stötte på en förvånansvärt god doft vid namn J-Scent - "Sumo Wrestler" ... en doft som ska efterlikna sumobrottarnas speciella "bintsuke" hårolja. Men visst, hade den inte haft historian bakom och namnet "Sumo Wrestler" så hade det ej blivit ett köp : )
Dior var jag helt såld på för något år sedan. Köpte den, men hjärtnoterna i den ändrade karaktär på min hud så till den grad att den luktade direkt illa på mig
Edit- Fel av mig, tror jag har Homme intense, vet inte vilken hjärtnoten är, men doften funkade inte alls på mig.Dior var jag helt såld på för något år sedan. Köpte den, men hjärtnoterna i den ändrade karaktär på min hud så till den grad att den luktade direkt illa på mig
Edit- Fel av mig, tror jag har Homme intense, vet inte vilken hjärtnoten är, men doften funkade inte alls på mig.
Mellanlager, den switchar ganska kort efter toppnot och blir inte alls bra därefter.Hajjar, tänker du basnot, mellanlager eller toppnoter? Vissa dofter blir helvajsing på mig också!
Mellanlager, den switchar ganska kort efter toppnot och blir inte alls bra därefter.
Bästa fräscha sommardoften?
Får man välja en blir det Lorenzo Villoresi Uomo.Bästa fräscha sommardoften?
Bästa fräscha sommardoften?