• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag testade två sampels ifrån agonist
Say yes var helt ok
Den andra minns jag inte namnet men liljekonvalj var det nog i men jag tyckte den luktade flygplanstvål
Ska testa några fler för de höll verkligen länge

Verkar onekligen intressant, men hur f-n provar man dem? Deras affärer verkar bara finnas i Mellanöstern och man kan inte beställa samples på deras hemsida?
Jag är i UAE nu så provade på plats men ska tydl finnas i London också so far, är ju nytt märke så breder väl ut sig steg för steg...

Kanske någon här kan hjälpa mig?

Vet inte vad jag söker, mer än tonerna av en doft som jag dessvärre glömt namnet på och det finns säkerligen fler liknande parfymer.
Vill tro att det är någon form av sandelträ, kanske även ek, ganska "mustig" doft som håller i sig. Inte lyckats googla mig till detta, då kunskapen om "parfymtermer" saknas.

Om någon lyckas knäcka den nöten så är jag ofantligt glad, kan konstatera att exakt den doften inte finns på Kicks eller Åhléns då jag frågat samt doftat på en rad olika.

Vet inte vad jag söker, mer än tonerna av en doft som jag dessvärre glömt namnet på och det finns säkerligen fler liknande parfymer.
Vill tro att det är någon form av sandelträ, kanske även ek, ganska "mustig" doft som håller i sig. Inte lyckats googla mig till detta, då kunskapen om "parfymtermer" saknas.

Om någon lyckas knäcka den nöten så är jag ofantligt glad, kan konstatera att exakt den doften inte finns på Kicks eller Åhléns då jag frågat samt doftat på en rad olika.
Kolla NKs parfymavdelning. Finns hundratals som passar in på beskr. Prisnivå, tillverkare? Urspr land? Måste veta mer annars är det som att gissa en klocka på länk med vit tavla...

Det ringar dessvärre inte in sökandet särskilt mycket är jag rädd.
Sandelträ är inte ovanlig även om tolkningarna av doften varierar.

Men var det någon av de du provluktade som påminde om din gamla doft eller som luktade gott?
(Då blir det lättare att spekulera och råda)

Kolla NKs parfymavdelning. Finns hundratals som passar in på beskr. Prisnivå, tillverkare? Urspr land? Måste veta mer annars är det som att gissa en klocka på länk med vit tavla...

Runt tusenlappen, bor tyvärr inte i Stockholm och är där ytterst sällan så det blir långsökt för en parfym men bra input!
Jag vet, det är oerhört svårt men jag minns fasen inte varesig tillverkare eller ursprungsland:(

Det ringar dessvärre inte in sökandet särskilt mycket är jag rädd.
Sandelträ är inte ovanlig även om tolkningarna av doften varierar.

Men var det någon av de du provluktade som påminde om din gamla doft eller som luktade gott?
(Då blir det lättare att spekulera och råda)

Det var en Versace Eros som åtminstone påminde mig om doften, men den kändes mer sportig. Nej, det verkar som att typ "allt" doftar sandelträ.
Jag skjuter lite från höften med min okunskap, men skulle även vilja baka in muskot i doftschemat!

Efter att ha läst otaliga recensioner där den både prisades och sågades (totalt) jag tvungen att prova YSL Kouros.
IMG_20190517_174703817.jpg

Jäklar alltså! Vilken doft! Många recensenter har angett att den luktar som tvålblocken i urinoarer. Första sniffen gav mig precis samma associationer. Men efter en timme eller så, speciellt när kroppen är varm, wow! Så här luktade alla de coolaste farsorna ( iförda gula Lacoste-pikéer pilotbrillor och hår på bröstet) under 80-talet när man var barn. Jäkligt häftig doft som utvecklas under hela tiden den lever kvar på huden (vilket är läääänge). Har inte vågat bära den på jobbet ännu men på fritiden är det denna som gäller just nu. Jag kan tom komma på mig att längta efter att få lukta den de dagar jag inte bär den.

Senast ändrad:
Är det någon som har en site för kvalitetsparfymer med bättre pris än annars? Borde väl finnas tänker jag...?

Är det någon som har en site för kvalitetsparfymer med bättre pris än annars? Borde väl finnas tänker jag...?

Du kan alltid kika på ausliebezumduft.de. Europeisk seriös och mycket stor affär, vilket innebär att det nästan alltid går att få tag på 5-20% kuponger också. Antingen via nyreg., maillistor eller dylikt.

Jag har ju alltid gnällt på modehusens (bristfälliga) parfymer.
Men jag testade lite Dior-parfymer igår. Denna är riktigt bra:

https://www.dior.com/en_int/products/beauty-Y0907160-leather-oud

Rekommenderar kraftigt Dior homme "Parfum" för de kyliga månaderna ... spana in den ... Nichekvalité

diorhommeparfum.jpg

Kommer i sommar köra på ett par godingar från Acqua di Parma ... Fico di Amalfi och Colonia Essenza ... "The Fragrance Game" har ett hårt grepp om mig för tillfället och jag försöker sansa mig själv och inte köpa på mig fler dofter.

Kunde dock inte låta bli förra veckan i Tokyo när jag stötte på en förvånansvärt god doft vid namn J-Scent - "Sumo Wrestler" ... en doft som ska efterlikna sumobrottarnas speciella "bintsuke" hårolja. Men visst, hade den inte haft historian bakom och namnet "Sumo Wrestler" så hade det ej blivit ett köp : )

Rekommenderar kraftigt Dior homme "Parfum" för de kyliga månaderna ... spana in den ... Nichekvalité

diorhommeparfum.jpg

Kommer i sommar köra på ett par godingar från Acqua di Parma ... Fico di Amalfi och Colonia Essenza ... "The Fragrance Game" har ett hårt grepp om mig för tillfället och jag försöker sansa mig själv och inte köpa på mig fler dofter.

Kunde dock inte låta bli förra veckan i Tokyo när jag stötte på en förvånansvärt god doft vid namn J-Scent - "Sumo Wrestler" ... en doft som ska efterlikna sumobrottarnas speciella "bintsuke" hårolja. Men visst, hade den inte haft historian bakom och namnet "Sumo Wrestler" så hade det ej blivit ett köp : )

Dior var jag helt såld på för något år sedan. Köpte den, men hjärtnoterna i den ändrade karaktär på min hud så till den grad att den luktade direkt illa på mig :(

Dior var jag helt såld på för något år sedan. Köpte den, men hjärtnoterna i den ändrade karaktär på min hud så till den grad att den luktade direkt illa på mig :(
Edit- Fel av mig, tror jag har Homme intense, vet inte vilken hjärtnoten är, men doften funkade inte alls på mig.

Tillbaka
Topp