• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

16610

Patek
2-Faktor
Det föll på denna igen. Gillar den skarpt..

5B06C64D-F511-4071-9ED2-9E4BC1EF48E1.jpeg
 

KXII

Cartier
Testade Kiehl’s original musk efter att ha sett den i tråden. Den blir nog nästa köp, verkar vara bra doft för pengen. Såhär ser samlingen ut just nu.

A3C2E0FE-BC1D-441C-A222-63460FCAD55A.jpeg
Har du testat mysk-oljan från dior. Jag har testat båda och jag tycker nästan att den från Dior är fräschare, och doftar mycket mer balanserat! :)
 
  • Like
Reactions: bvb

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har sedan tidigare le labo santal 33 som jag älskar. Men halva sthlm tycks ha den numer. Har en lätt låsning på deras vetiver 46 - nån mer än jag som gillar den?
 
Någon som provat DUA Poseidon's Elixir 11Z? Megahypjad klon av Creed Aventus 2011. Kan inte avgöra om alla recensioner är köpta, då allt är mega-lyriskt, eller om den verkligen är så bra?
 

Galaxy

Rolex
Förra parfymen (som jag haft i typ fem år) tog precis slut. Vad rekommenderar ni för max 500kr? Befinner mig just nu på Palmas flygplats om det finns nåt särskilt bra på standard taxfree
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Förra parfymen (som jag haft i typ fem år) tog precis slut. Vad rekommenderar ni för max 500kr? Befinner mig just nu på Palmas flygplats om det finns nåt särskilt bra på standard taxfree

Hermés brukar finnas på taxfree. (Jag gillar terre d'hermes eau intense vetiver). Men lär kostar mer än 500. Dior homme sport är också trevlig men öven den bör kostar
7-800.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Förbannat också, bara för att jag rekommenderade Hermes terre köpte jag den själv. Dock inte intenso vetiver utan den vanliga. Riktig klassiker!
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Jag köpte precis Mark Antoine Barrois nya doft Ganymede - en lite friskare och mildare version av populära B683 med inslag av viol och imortelle, men fortfarande med tydliga inslag av läder. Jag är väldigt nöjd med den som allrounder.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Förbannat också, bara för att jag rekommenderade Hermes terre köpte jag den själv. Dock inte intenso vetiver utan den vanliga. Riktig klassiker!
Varför inte intense utan vanliga? Tog själv vanliga utan ens dofta på intenson men har fått för mig att IV var snäppet bättre så har lite ågren.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Varför inte intense utan vanliga? Tog själv vanliga utan ens dofta på intenson men har fått för mig att IV var snäppet bättre så har lite ågren.

Två olika dofter...

Vanliga: https://www.fragrantica.com/perfume/Herm-s/Terre-d-Hermes-Parfum-8282.html

Intense Vetiver:
https://www.fragrantica.com/perfume/Herm-s/Terre-D-Hermes-Eau-Intense-Vetiver-50672.html

Framförallt är det att jag redan har en bergamott-doft, Bergamotto di Calabria från Aqua di Parma som fällde avgörandet. Vilken som är ”bäst” är subjektivt, men jag skulle inte ha ågren om jag vore du! Orginalet är galet bra i allmänhet och för att vara ett ”modemärke” i synnerhet!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Två olika dofter...

Vanliga: https://www.fragrantica.com/perfume/Herm-s/Terre-d-Hermes-Parfum-8282.html

Intense Vetiver:
https://www.fragrantica.com/perfume/Herm-s/Terre-D-Hermes-Eau-Intense-Vetiver-50672.html

Framförallt är det att jag redan har en bergamott-doft, Bergamotto di Calabria från Aqua di Parma som fällde avgörandet. Vilken som är ”bäst” är subjektivt, men jag skulle inte ha ågren om jag vore du! Orginalet är galet bra i allmänhet och för att vara ett ”modemärke” i synnerhet!

Mycket bra, tack snälla. Jag fick för mig att Intense bara var en högre koncentratrion av vanliga. Tack

Detta borde bota din ågren

Screenshot_20190709-104649_Samsung Internet.jpg
Magiskt, helt botad nu! Pma adress så skickar jag en kram på posten :D
 

Reverso

Panerai
Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
Acqua Di Gio Profumo tycker jag funkar året om, men kanske bäst när det är lite kyligare.
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Vad har KS-folket spanat in inför de kyligare säsongerna? Något ni vill rekommendera som ni anser vara en fullpott? Något ni spanat in som intresserar er extra mycket?
Ska vi hålla det till full pott så väljer jag Xerjoff Naxos. Episk tobak, detta är en doft som håller yppersta klass hela vägen igenom sin utveckling över dagen.
 
Topp