• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kvällens doft- Galleria parfums Cognac Café
Mandel, bränt socker, vanilj och lite trä får jag ut av denna. Tyvärr varken så mycket kaffe eller cognac. Lågmäld, ingen projektion att tala om, men håller bra performance.
8E24916A-0149-416A-B2FD-C61DCDC3A413.jpeg
 
Haha har lyckats hålla mig ifrån 2k+ flarrorna hittills iaf 😂 köpte precis parfymerna Derix sålde och har cedrat boise på väg just nu :D
Lucky you 🍀🥳, önskar det vore samma här 😊. Då har du också lite trevlig påväg 🙌. Jag hoppas min Cedrat Boise kommer imorgon. Blindköpte också Montblanc Explorer och Individuel men vette fan med dom två 😂.
 
Lucky you 🍀🥳, önskar det vore samma här 😊. Då har du också lite trevlig påväg 🙌. Jag hoppas min Cedrat Boise kommer imorgon. Blindköpte också Montblanc Explorer och Individuel men vette fan med dom två 😂.
Min cedrat har åkt från Tjeckien till Tyskland, därefter ingen ny statusuppdatering :) Men vad jag förstår får man räkna med lång leveranstid.

Jag har haft både explorer och individual. Gillade explorer men fick urusel performance på den så sålde den igen. Individual köpte jag på Jeremy Fragrance hype...tyckte den luktade tant haha Individual jämförs ju med Creed Original Santal men tycker det är väldigt stor skillnad på dem....gillade santal men inte wow
 
Min cedrat har åkt från Tjeckien till Tyskland, därefter ingen ny statusuppdatering :) Men vad jag förstår får man räkna med lång leveranstid.

Jag har haft både explorer och individual. Gillade explorer men fick urusel performance på den så sålde den igen. Individual köpte jag på Jeremy Fragrance hype...tyckte den luktade tant haha Individual jämförs ju med Creed Original Santal men tycker det är väldigt stor skillnad på dem....gillade santal men inte wow
Alla mina är redan i Malmö så tror de dyker upp imorgon 😊. Jag har alltid haft snabba leveranser från Notino dom gånger jag beställt därifrån. Håller tummarna att det inte dröjer allt för länge för dig.

Okej då kanske det är värt att testa Explorer för min del. Haha köpte Individual av just dom två anledningarna att Jeremy hypa doften samt att jag läst den ska va ”lik” Creed OG som jag har en 5a av men tråkigt om den luktar tant 😂😂🤣
 
Alla mina är redan i Malmö så tror de dyker upp imorgon 😊. Jag har alltid haft snabba leveranser från Notino dom gånger jag beställt därifrån. Håller tummarna att det inte dröjer allt för länge för dig.

Okej då kanske det är värt att testa Explorer för min del. Haha köpte Individual av just dom två anledningarna att Jeremy hypa doften samt att jag läst den ska va ”lik” Creed OG som jag har en 5a av men tråkigt om den luktar tant 😂😂🤣
När beställde du din Cedrat? :D

Var ett tag sedan jag testade just individual så näsan var inte så erfaren då haha du kanske gillar den, var bara inte riktigt min cup of tea. Sen luktade den absolut inte äckligt på något vis...jag kanske hade för höga förväntningar 😂 Samtidigt kostade den typ 300 spänn eller nåt 😂
 
När beställde du din Cedrat? :D

Var ett tag sedan jag testade just individual så näsan var inte så erfaren då haha du kanske gillar den, var bara inte riktigt min cup of tea. Sen luktade den absolut inte äckligt på något vis...jag kanske hade för höga förväntningar 😂 Samtidigt kostade den typ 300 spänn eller nåt 😂
I lördags 9/1 😊.

Dofter är ju fruktansvärt individuellt men jag ska ge den en chans annars åker den snabbt ut på K&S 😂. 394,76kr dyr 😂😎.
 
Kvällens doft- Galleria parfums Cognac Café
Mandel, bränt socker, vanilj och lite trä får jag ut av denna. Tyvärr varken så mycket kaffe eller cognac. Lågmäld, ingen projektion att tala om, men håller bra performance.
8E24916A-0149-416A-B2FD-C61DCDC3A413.jpeg
Spännande! Jag har bara testat Galleria Parfum - Victorian Tobacco som jag tycker är riktigt bra. Har inte fått något grepp riktigt om huset, såg dock att Victorian Tobacco var samma skapare som Nishane - Hacivat... inte undra på att man gillar båda!
 
Spännande! Jag har bara testat Galleria Parfum - Victorian Tobacco som jag tycker är riktigt bra. Har inte fått något grepp riktigt om huset, såg dock att Victorian Tobacco var samma skapare som Nishane - Hacivat... inte undra på att man gillar båda!

Stämmer, Jorge Lee har gjort bägge.
Galleria Parfums är omöjligt att få grepp om eftersom varje parfym har en oerhört tydlig parfymör/näsa. Moving times har ju Francis Kurkjian t.ex (vars stil skiljer sig rejält från Jorges).

Cognac Café är gjort av Sidonie Lancesseur som ligger bakom en lång rad av Kilians parfymer, däribland Black Phantom, Straight to heaven (även intense) och Vodka on the rocks.

Dreamwood och Dusk til dawn är gjord av Bertrand Duchaufour som bland annat ligger bakom Amouage Jubilation, massa AdP och en lång rad l'artisan parfumeur. Dessutom har han gjort Astrophil&Stellas "into the oud" som jag är väldigt nyfiken på.

By the yuzu grove och shades of seduction är gjort av
Lucas Sieuzac (bl.a Amouage Reflection) och Olaf Larsen (ny stjärna på parfymhimlen).

Min killgissning är att Ash (Gents scent) tagit några parfymörer/näsor som gjort några av hans favoritparfymer och bett dem göra något för honom!
 
Spännande! Jag har bara testat Galleria Parfum - Victorian Tobacco som jag tycker är riktigt bra. Har inte fått något grepp riktigt om huset, såg dock att Victorian Tobacco var samma skapare som Nishane - Hacivat... inte undra på att man gillar båda!
Jag har Victorian tobacco också. Gillade den inte i början, tyckte det var något off med g&t noten. Efter några användningar tycker jag nu att den är okej, men inte wow för mig.
 
Fick ett mycket trevligt och snällt brev idag från @livinl0ud med följande innehåll:
04C7BFFD-209B-475F-9511-4B76732C3BA1.jpeg

Den 5-åriga dottern snabbrecenserade:
Roja Enigma PC luktar som slush på Leos Lekland.
Monarch luktar vattenmelon och socker.
:wideyed:

Älskar Enigma PC. Cola-öppningen och kryddigheten med amber i drydownen är riktigt fin. Står högt upp på inköpslistan.

Jobbigt när man ”villhöver” vissa dofter, råkade visst klicka hem Hacivat, Oud for Greatness och Naxos 🙄😂🥳. Ser fram emot nästa vecka 😎.

''Råkade'', hahaha :cigar:

Älskar Naxos, en av mina 5 bästa lätt. Perfekt blandad för att sticka ut men samtidigt vara len och fin. En av dem bästa från Xerjoff.
 
Colonia leather är grym! Och performance behöver man sannerligen inte vara orolig för. Jag applicerade den vid 08:00 och kände den när jag skulle gå och lägga mig kl 23.

Lädret upplever jag som lyxigt, men inte för påtagligt. Det är inte "in your face" men ändå där. Den är ömsom floral, ömsom mer animalisk. Men alltid balanserad och (tycker jag) varm. Öppningen är mer fräsch men inte för mycket.

Ärligt talat en av de, om inte den bästa läderdoften i min bok.

Nu blir man nyfiken och måste testa! Dem brukar dessutom gå för rätt bra priser i fb-grupperna..
 
Älskar Enigma PC. Cola-öppningen och kryddigheten med amber i drydownen är riktigt fin. Står högt upp på inköpslistan.



''Råkade'', hahaha :cigar:

Älskar Naxos, en av mina 5 bästa lätt. Perfekt blandad för att sticka ut men samtidigt vara len och fin. En av dem bästa från Xerjoff.
Hahaha slant på musknappen 😉.

Håller verkligen med dig om beskrivningen av Naxos 👌, verkligen en välkomponerad doft. Har en 5a hemma och den gick även hem hos sambon. Jag är dock en färsking gällande Xerjoff 😊. Har bara provat Alexandria II, More Than Woods.

Är Xjeroff och Casamorati samma parfymhus eller har de något samarbete?
 
Svar från Fragrancedirect ang paketet som aldrig kom:
E2DB0DCE-4205-40AB-8D58-B1B3C083978A.jpeg

Har sagt att jag vill ha det jag beställt trots att jag nu kommer åka på moms men bett att de talar om när de planerar att börja skicka utanför UK igen.
Inte imponerad.
Det här med Brexit kom ju uppenbarligen som en chock, tänk om det inte hade processats så snabbt, nu blev ju alla tagna på sängen och oförmögna att hantera de nya förutsättningarna... :wtf:
 
Det här med Brexit kom ju uppenbarligen som en chock, tänk om det inte hade processats så snabbt, nu blev ju alla tagna på sängen och oförmögna att hantera de nya förutsättningarna... :wtf:
Fantastiskt! Misstänker ngt liknande hos dhl, har ett paket som stannade på Heathrow idag på morgonen med kommentaren "please contact dhl".

Edit: jävla idioter som fixat till brexit!
 
  • Like
Reactions: bvb
Mitt paket från ATH är också på rymmen. Enligt tracking-id ska jag få det idag vilket jag tvivlar starkt på 🙄. Senaste uppdateringen är från 7/1, jaja 🙂.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp