• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det kan kanske vara lite kontraproduktivt... :hilarious:
Men om du byter jobb framöver kan ju @Tjabo skicka dig lite prima hindi oud som du kan fira av din sista arbersdag med!
F7244243-E8EB-45F4-A065-02E70200B7F5.png

Tydligen ska Dahn Oud al Shams från Ajmal va riktigt illa. En bekant beskrev det som om att bo mitt i get-avdelningen på parken-Zoo.
Han ÄLSKAR barnyard mer än jag så det måste vara sjukt galet med barnyard. Vore kanske nåt!

Tydligen ska Dahn Oud al Shams från Ajmal va riktigt illa. En bekant beskrev det som om att bo mitt i get-avdelningen på parken-Zoo.
Han ÄLSKAR barnyard mer än jag så det måste vara sjukt galet med barnyard. Vore kanske nåt!
”Like the golden glow of the sun, you shall shine, with our all-time favourite Arabic perfume created for the bold and beautiful. Derived from aged Indian Agarwood, the eau de parfum radiates unique characteristics and are highly diffusive and long lasting.”

Länk för er som vill säkerställa eran ”glow” medans detta elixir fortfarande finns att tillgå:

Bra start på veckan 🤔

1: Råkar backa in en bil med min dragkrok så att andra bilens framspoiler sprack = 6k fattigare. Får givetvis skylla mig själv att jag missbedömde avståndet.

2: Får reda på idag från chefen att det kommer bli parfymförbud på jobbet då vissa kollegor är alldeles för känsliga/allergiska för dofter/lukter 😴. Kul besked när jag beställt parfymer för bra många kronor 😳. Detta besked fick mig att tappa suget. Jag personligen tycker det är skit tråkigt att ha finare dofter hemma som sällan kommer kunna användas (kvällar och helger typ). Aja håll utkik i KS framöver. Blir nog en stor rensning.
Vad tråkigt... läste genom tråden. Hoppas det löser sig!

Till alla er som besväras av för mycket pengar kvar på kontot sista veckan innan löning: 100ml Reflection Man hos Notino för 1503kr (1547kr inkl. frakt) med koden ”brands20”.
förbaskat synd att så många inte har mindre flaskor, jag hade hellre köpt 50ml för 1000kr än 100ml för 1500kr. Ångesten av att se alla ml i hyllan som man inte rimligtvis kan använda upp detta decenniet :hilarious:

förbaskat synd att så många inte har mindre flaskor, jag hade hellre köpt 50ml för 1000kr än 100ml för 1500kr. Ångesten av att se alla ml i hyllan som man inte rimligtvis kan använda upp detta decenniet :hilarious:
Instämmer till fullo men hittade en workaround för att berättiga inköp (fick tag i lite dekanter i veckan så kommer nog frigöra ca 50ml av denna).

Även 20 ml hade varit nog för vissa man vill ha. Acqua di Parma är bra där, de brukar ha 20, 75 och 100ml.
20-30ml skulle jag säga är en optimal storlek om priset hade varit OK på den mindre storleken.
Då hade man kunnat ha bra många fler dofter av typen som kanske inte används så frekvent... dekanter är inte lika roliga att ha på hyllan :)

nu sitter jag säkert med 10+ flaskor på 100ml och det är ju egentligen meningslöst.
Jobbiga att ha i necessären är de också.
Visst man kan köpa några travalo men det orkar jag inte hålla på med.

Nästan sorgligt ju :( Ska du lägga ner dofter helt och hållet?
Sjukt sorgligt om det blir så vilket jag absolut inte hoppas 🙏. Ska prata med facket imorgon och se vad de säger. I värsta fall så fortsätter jag med ”mildare” dofter eller så säger jag till chefen att jag absolut slutar använda parfym om ”kärringen” som klagat på mig. slutar bolma som en skorsten 😊.

Sjukt sorgligt om det blir så vilket jag absolut inte hoppas 🙏. Ska prata med facket imorgon och se vad de säger. I värsta fall så fortsätter jag med ”mildare” dofter eller så säger jag till chefen att jag absolut slutar använda parfym om ”kärringen” som klagat på mig. slutar bolma som en skorsten 😊.
Klart att du inte skall lägga ner parfymintresset. Har varit inne i parfymsvängen i över 10 år och har under den tiden aldrig använt parfym i mitt arbete då det är inte är tillåtet (jobbar på vårdavdelning). Har fått förlägga mitt intresse till lediga dagar eller efter jobbets slut. Det fungerar det med och jag inte vet om något annat. Dock hoppas jag att din situation löser sig till det bästa så att du kan få börja parfymera dig på jobbet igen. För övrigt vill jag bara säga att hela situationen med den av rök stinkande kollegan är helt barock. Stå på dig.

Använd parfym och säg att du inte gör det. Så får dem bevisa motsatsen.

Klart att du inte skall lägga ner parfymintresset. Har varit inne i parfymsvängen i över 10 år och har under den tiden aldrig använt parfym i mitt arbete då det är inte är tillåtet (jobbar på vårdavdelning). Har fått förlägga mitt intresse till lediga dagar eller efter jobbets slut. Det fungerar det med och jag inte vet om något annat. Dock hoppas jag att din situation löser sig till det bästa så att du kan få börja parfymera dig på jobbet igen. För övrigt vill jag bara säga att hela situationen med den av rök stinkande kollegan är helt barock. Stå på dig.
Det vill jag innerst inne inte heller då jag tycker det är oerhört spännande med dofter 😊. Tack för inspiration 🙏. Kul och läsa att det fortfarande ”går” ha intresset fast det är förbud på arbetsplatsen 😊. Ja att hon har mage att tycka det luktar mycket parfym när hon själv stinker gammal fimp 🤬. Det kommer ja göra. Jag är tyvärr en jobbig jävel att ha och göra med ibland 😎.

Amouage-Reflection-Man-Eau-de-Parfum-Spray-28170.jpg

@S.L övertygade mig, det fick bli en Amouage - Reflection man. Med eco-frakt (vad nu i hela glödheta det innebär) blev det 1600 spänn ink frakt. Det var lite för bra för att missa. Det här är en rejäl crowd-pleaser. Min fru sa: "topp tre av allt du haft på dig". Det är dessutom en av få dofter jag anser är gångbar året runt.

Är det den mest spännande doften i min garderob? Knappast. Doftar den gott? Jajjemän. Det är en designer men med betydligt högre kvalitet.

@S.L övertygade mig, det fick bli en Amouage - Reflection man. Med eco-frakt (vad nu i hela glödheta det innebär) blev det 1600 spänn ink frakt. Det var lite för bra för att missa. Det här är en rejäl crowd-pleaser. Min fru sa: "topp tre av allt du haft på dig". Det är dessutom en av få dofter jag anser är gångbar året runt.

Är det den mest spännande doften i min garderob? Knappast. Doftar den gott? Jajjemän. Det är en designer men med betydligt högre kvalitet.

Reflection Man är ruggigt bra 👌😊. Får jag fråga vart du hitta den för 1600kr inkl frakt? Vet att Notino har den för under 1900kr för 100ml.

Jag var lite sugen på den med, men blir avskräckt av att många säger att den påminner om LeMale, har lite svårt att se det på noterna då den här borde vara blommigare än Le Male?

Skulle du rekommendera den för någon som tycker att Le Male är vedervärdig? :D

Tillbaka
Topp