• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Till alla er som besväras av för mycket pengar kvar på kontot sista veckan innan löning: 100ml Reflection Man hos Notino för 1503kr (1547kr inkl. frakt) med koden ”brands20”.

Lite för bra för att inte slå till. Halva priset i jämförelse med Boozt m.fl.

Screenshot_20210122_094115_com.android.chrome~2.jpg

Ni som har handlat på Notino, fick ni med en returfraktsedel att klistra på?

Tänkte ev. beställa en parfym och en 2ml tester samtidigt och då skicka tillbaka fullsizeflaskan om jag inte gillar doften från testern.

Reflection Man är ruggigt bra 👌😊. Får jag fråga vart du hitta den för 1600kr inkl frakt? Vet att Notino har den för under 1900kr för 100ml.

Med koden brands20 på Notino blev det 1600 ink frakt!

Jag var lite sugen på den med, men blir avskräckt av att många säger att den påminner om LeMale, har lite svårt att se det på noterna då den här borde vara blommigare än Le Male?

Skulle du rekommendera den för någon som tycker att Le Male är vedervärdig? :D

Jag har Le male (förvisso le parfum men öppningen är snarlik). Jag hade aldrig gjort den kopplingen om du inte sagt det. Och nej, de är inte särskilt lika. Don’t worry!

Jag var lite sugen på den med, men blir avskräckt av att många säger att den påminner om LeMale, har lite svårt att se det på noterna då den här borde vara blommigare än Le Male?

Skulle du rekommendera den för någon som tycker att Le Male är vedervärdig? :D
Jag förstår varför den liknas vid Le Male men denna är blommigare, elegantare och rakt igenom bättre. Rätt flexibel men kanske inte super casual och personligen tycker jag den kommer mest till sin rätt när det inte är alltför varmt.

DD: Xerjoff - 40 Knots

Stark marin-vibe i öppningen med realistiska saltvattensnoter. I drydownnen blir den lätt spritig, tänk er ektunnor och träplankor. Det salta hänger med igenom hela levnadstiden. Lever mycket länge på huden också.

IMG_20210102_124352.jpg

Efter en hel del rensning av lite parfymer på köp & sälj som inte använts och något nytt inköp så har jag nu en rätt bra lineup för de flesta tillfällena enligt mig själv 😀🤚🏻. Armani code är det värdelös performance på (jag vet) MEN den luktar gott och används ofta om jag bara har tagit en dusch och man bara vill känna sig lite fräsh hemma.
2303D10F-BEB3-4C72-9EF1-1ACEF4FE3271.jpeg

Senast ändrad:
Idag blir de ATH - Tabac (fd. Tobacco, oud, Vanilla) . Grym doft och bra performance, skulle säga att denna är i samma kategori som Victorian Tobacco, lite mer dämpad, blöt tobak till skillnad mot Tobacco Vanille och Naxos som har lite sötare toner. Gillar dock alla fyra väldigt mkt!

Någon mer som testat Tabac från ATH? :)

Trevlig helg!

Sitter och funderar på om inte masspsykosen i den här tråden ännu mer än vanligt gör den här tråden till KS överlägset bästa.

Nån köper en flaska (cedrat, reflection eller tallink) och helt plötsligt sitter 10 pers (minst) och gör samma sak. GA-analytikerna på respektive e-handel måste ju bli rätt förvirrade.

”Ja, vi kan se en bra ökning hos kvinnor i åldrarna 18-35 i storstad. Men den överlägset största ökningen är hos klockintresserade män över hela Sverige från ett klockforum”

”Eh, ok? Vad är deras drivkraft?”

”De är nog bara galna”

Jag är ändå marknadschef men fan vet vad jag skulle göra med en sån info 😂

Memo Luxor oud idag. Lite mandarin i toppen men huvudsakligen en tvålig känsla blandat med röda frukter. Påminner mig om hibiskus- eller röda bär te. Unisex men lutar väldigt feminint för mig.
BC757076-67A7-4B46-8495-8CB30B7C225D.jpeg

Senast ändrad:
Sitter och funderar på om inte masspsykosen i den här tråden ännu mer än vanligt gör den här tråden till KS överlägset bästa.

Nån köper en flaska (cedrat, reflection eller tallink) och helt plötsligt sitter 10 pers (minst) och gör samma sak. GA-analytikerna på respektive e-handel måste ju bli rätt förvirrade.

”Ja, vi kan se en bra ökning hos kvinnor i åldrarna 18-35 i storstad. Men den överlägset största ökningen är hos klockintresserade män över hela Sverige från ett klockforum”

”De är nog bara galna”

Hahaha.

Hade varit inne hos AD och fastnat för en klocka. Beklagade mig lite för fästmön att den var lite för dyr för tillfället.

Hon - Hur många parfymer har du köpt sedan augusti?
Jag - Jag vet inte exakt
Hon - Räkna lite fort
Jag - Räknar lite fort och inser hur mycket som står på hyllan
Hon - Det är ju inte långt från klockan
Jag - Knäpptyst 🙄

Hahaha.

Hade varit inne hos AD och fastnat för en klocka. Beklagade mig lite för fästmön att den var lite för dyr för tillfället.

Hon - Hur många parfymer har du köpt sedan augusti?
Jag - Jag vet inte exakt
Hon - Räkna lite fort
Jag - Räknar lite fort och inser hur mycket som står på hyllan
Hon - Det är ju inte långt från klockan
Jag - Knäpptyst 🙄
Men klockan luktar ju inte så gott?

”De är nog bara galna”

Som marknadschef hade jag tagit firmakortet och åkt till Sverige. Ordnat världens fetaste event åt dessa nördar från klockforumet🥳🕺🏻💃🏼🍻🥂🍾

Tillbaka
Topp