• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD: Dua Fragrances - Royal Portugal
46ABE3F9-B272-427D-94C5-825740E1E575.jpeg

Ett blindbyte som jag inte riktigt testat då det inte känns som en vinterdoft men idag när himlen var blå och solen på g så kändes det som att det äntligen var dags. Aldrig testat inspirationen (Creed BdP) men mtp att jag verkligen gillar denna så känns det helt oundvikligt att denna nog snart får lämna för en flaska av förlagan. Bergamot, lavendel och trä, enkelt och vinnade koncept. Härlig doft som känns klassisk (gubbvarning utfärdad) och bra tryck i denna version iaf.

Jag vill också impulshandla lite. Hur är Lalique Encre Noire? Kostar typ inget, 169 kr + frakt från Notino.

EMD efter dagens träningspass: Ormonde Jayne Black Gold
06B020F2-3A7D-4BA8-80D6-220B0D90AF6E.jpeg
122CFBCE-4CBE-427D-AFA2-F394F6407FC2.jpeg

Öppningen är fantastisk. Aromarisk, kryddigt trä. inte så blommig karaktär initialt iaf men de finns i bakgrunden. Ren klass! Fan också, den här är grymt bra. Hustrun sken upp med ett leende också när hon kände denna, ”kan du inte köra mer sånt här och mindre sån där oud” tror jag var hennes spontana kommentar. Har och gillar verkligen Ormonde Jayne Man men gillar nog denna ännu bättre... Skit också, börjar vara för många flaskor på listan nu... :banghead:
Låter som en doft jag borde gilla men fan vad dyr den är hos handlarna 🙃

FMD: Dua Fragrances - Royal Portugal
46ABE3F9-B272-427D-94C5-825740E1E575.jpeg

Ett blindbyte som jag inte riktigt testat då det inte känns som en vinterdoft men idag när himlen var blå och solen på g så kändes det som att det äntligen var dags. Aldrig testat inspirationen (Creed BdP) men mtp att jag verkligen gillar denna så känns det helt oundvikligt att denna nog snart får lämna för en flaska av förlagan. Bergamot, lavendel och trä, enkelt och vinnade koncept. Härlig doft som känns klassisk (gubbvarning utfärdad) och bra tryck i denna version iaf.
Jag har en liten skvätt BdP om du vill testa den :)

Någon som har ett bra tips på snygg förvaring av sampels. Har de i ett glas nu, men tänkte om ni hade något bättre alternativ när man börjar få rätt många. 🙂

Tillbaka
Topp