• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Satans Notino........nu finns det ju en massa på spceial igen upp till -70% bla nästan alla Montale runt 500 kr............en hel del Amouage samt bond no. 9.

Satans Notino........nu finns det ju en massa på spceial igen upp till -70% bla nästan alla Montale runt 500 kr............en hel del Amouage samt bond no. 9.

Se det så här: För varje Amouage du köper så sparar du 13-1500 SEK! (För du hade ju köpt dem ändå, vid något tillfälle annars). Du tar smällen nu för att minska din framtida kostnadsbas vad avser parfyminköp.

FMD: Azzaro Pour Homme Ginger Lover
61F0C1D5-EE0E-435F-84EC-81B208A73BAB.jpeg

Ginger, lime & vetiver. Fräscht.

FMD: Dua Fragrances - Royal Portugal
46ABE3F9-B272-427D-94C5-825740E1E575.jpeg

Ett blindbyte som jag inte riktigt testat då det inte känns som en vinterdoft men idag när himlen var blå och solen på g så kändes det som att det äntligen var dags. Aldrig testat inspirationen (Creed BdP) men mtp att jag verkligen gillar denna så känns det helt oundvikligt att denna nog snart får lämna för en flaska av förlagan. Bergamot, lavendel och trä, enkelt och vinnade koncept. Härlig doft som känns klassisk (gubbvarning utfärdad) och bra tryck i denna version iaf.

BdP tycker jag är ruskigt bra - väl värd att testa om man inte gjort det än.

Mysig gubb-doft.

• Like
Reactions: S.L
DD: Chanel - Allure Homme

En tidlös klassisker och en av dem bästa fräscha designerdofterna. Citrus och ingefära i öppningen följt av en träig och kryddig drydown. Min flaska är från 2012-2013, hittar ingen batchmärkning på den, och håller riktigt bra på huden för att vara en fräsch doft, tyvärr är senare varianter helt urvattnade.

IMG_20210125_122807.jpg

EMD: Amouage Enclave (dekant)
D43A6070-243E-44D8-8FE9-94ED905A93AB.jpeg

(lånad bild)
Spearmint, kardemumma, lite läder (saffiano) och en hel del amber. Någon beskrev den som en sötare Beach Hut Man och jag förstår liknelsen. Det här är riktigt bra. Öppnar intensivt och fräscht med tydligt spearmint (inte tandkräm utan riktigt naturligt och bra) för att efter hand tona ned spearmint och släppa in amber och läder mer. Trots amber extreme (ambroxan) i basnoten så slår det inte igenom så där som ambroxan ibland kan göra för mig (ATH Ozone & Neon tex). Ser många liknelser med Roja Enigma PC på nätet men ja, kanske samma ”vibe” litegrann men inte jättelika egentligen tycker jag. Absolut mersmak ger den iaf och när dekanten tar slut kommer jag absolut att börja kolla runt efter en flaska skulle jag tro. Rekommenderas!

Fick ett presentkort på en 500 kr av jobbet. Presentkortet funkar bara i butiker i kommunen. Tyvärr stänger vårt Åhlens denna veckan och allt är utsorterat, annars tänkte jag beställa ngt från Byredo och hämta ut här :/

Finns en liten lokal kosmetikahandlare som säljer parfymer från följande märken:
"Armani, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Yves Saint Laurent, Escada, Bvlgari, Lancome, Versace, Clean, Hugo Boss, Burberry, Valentino, Gucci, Oscar de la Renta, Calvin Klein, Ralph Lauren, Jean Paul Gaultier, Paco Rabanne, Narciso Rodriguez, Naomi Campbell, David Beckham mfl."

Tips på vad man kan slå till på (kan såklart lägga till pengar)? Av ovanstående märken har jag: JPG le parfum, versace eros, hugo boss bottled intense och boss united, d&g light blue intense, burberry london och YSL la nuit de lhomme :) har haft paco rabanne privé och ysl Y edp

Har Valentino nåt nice?

Senast ändrad:
Fick ett presentkort på en 500 kr av jobbet. Presentkortet funkar bara i butiker i kommunen. Tyvärr stänger vårt Åhlens denna veckan och allt är utsorterat, annars tänkte jag beställa ngt från Byredo och hämta ut här :/

Finns en liten lokal kosmetikahandlare som säljer parfymer från följande märken:
"Armani, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Yves Saint Laurent, Escada, Bvlgari, Lancome, Versace, Clean, Hugo Boss, Burberry, Valentino, Gucci, Oscar de la Renta, Calvin Klein, Ralph Lauren, Jean Paul Gaultier, Paco Rabanne, Narciso Rodriguez, Naomi Campbell, David Beckham mfl."

Tips på vad man kan slå till på (kan såklart lägga till pengar)? Av ovanstående märken har jag: JPG le parfum, versace eros, hugo boss bottled intense och boss united, d&g light blue intense, burberry london och YSL la nuit de lhomme :) har haft paco rabanne privé och ysl Y edp

Har Valentino nåt nice?
Ysl Y Edp. Älskar den och får alltid uppskattande komplimanger.

Har Valentino nåt nice?
Bvlgari Man är ju kanon tycker jag och Narciso har jag länge varit intresserad av men aldrig testat.......

Tillbaka
Topp