• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

@Tjabo Har du hunnit testa Journey? Såg en recension där den påstods ha likande dna som Memo - African Leather, skulle kunna vara ett billigare vettigt alternativ.

DD- GIT
Behöver väl ingen närmare presentation. Trevlig doft men gammalt DNA och framförallt dålig performance, vilket jag tycker Creed överlag får för mig.

EF83836A-4F02-4339-AA00-F421034E72B4.jpeg

Kör Reflection Man från en pass-on till mig från @Machiavelli idag (tackar!). Trevlig un-offensive doft som jag garanterat kommer använda upp dekanten av, men den är liiite för ospeciell för att jag ska tro att det blir en fullflaska av den (iaf första intrycket)

Kör Reflection Man från en pass-on till mig från @Machiavelli idag (tackar!). Trevlig un-offensive doft som jag garanterat kommer använda upp dekanten av, men den är liiite för ospeciell för att jag ska tro att det blir en fullflaska av den (iaf första intrycket)

Så var den för mig också (men när jag fick min dekant kostade fullflaska 2,5-3,0k).
Jag är ju som en del vet också helt insnöad på tunga oud:er. Och inte av typen du hittar ens hos MFK utan snarare Ensar och Bortnikoff. Så jag har mest varit ute i det träsket sista halvåret. Det är så långt från reflection att den inte ens varit påtänkt.

Men så snubblade jag över den igen mha @S.L och insåg att det här är ju jävligt bra. Som vardagsdoft är den brutalt bra.

4-6??? Jag hade fått operera mitt doftorgan efter 4-6 sprays med den.
Körde 5 sprays och tyckte inte alls den luktade särskilt mycket! Fick ta ett spray på armen nu bara för att tydligt känna doften :S

Tycker den doftar sjukt likt Mancera Cedrat Boise men t.o.m. mildare??

Kan det vara fel doft i flarran? hahaha

Faktiskt inte alls vad jag förväntade mig av doften

@Hitsville jag och BCF tackar ödmjukast!

Hört att den ska vara potent, hur många sprays kör man? :)
20210128_131602.jpg

Huh, jag? Du blandar nog ihop mig med @Machiavelli som borde ha skickat den, men Hacivat är en tydlig sommarfavorit!

4-6??? Jag hade fått operera mitt doftorgan efter 4-6 sprays med den.

Hahah, från dekant är det möjligt. Ur flaska är 3 sprut max, efter det kan man förmodligen kväva mindre djur.

Nu när jag ändå är inne på att hänga ut @S.L så lurade han på mig att testa Daniel Josier - Green Leather. För er som snarare föredrar Widian - London över Ombre leather och Tuscan Leather så är detta en doft helt för er.

375x500.41734.jpg

Första review:en på Frag är "pure class in a bottle" och det kan jag verkligen skriva under på. Detta är ett framtida köp.

Men for real, var ju ett gäng här som köpte Mancera Cedrat Boise och som troligen äger Hacivat också...doftar dem typ inte identiskt eller har jag fel på näsan?

Någon som har koll på om det florerar fake Creed?
Denna känns lite skum, men jag kan ha fel

edit: ser ok ut jämfört med bilder från licensierade butiker. Frågan kvarstår ändå då säljaren verkar sälja kina-skräp enbart

Nu när jag ändå är inne på att hänga ut @S.L så lurade han på mig att testa Daniel Josier - Green Leather. För er som snarare föredrar Widian - London över Ombre leather och Tuscan Leather så är detta en doft helt för er.

375x500.41734.jpg

Första review:en på Frag är "pure class in a bottle" och det kan jag verkligen skriva under på. Detta är ett framtida köp.

Om både du och @S.L vurmar för den måste man ju testa..

• Like
Reactions: S.L
Ser ingen tydlig likhet. har också båda.
Där ser man! Får samma citrus, trä/mossa, sötma från båda..lite pudriga båda två. Dock får jag wiffs av grapefrukt av Hacivaten och att den är lite "rökigare".

Hade nog haft svårt att särskilja om jag sprayat en på vardera armen :S

Aja, man uppfattar ju dofter olika haha

• Like
Reactions: Jox
Tillbaka
Topp