• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu när jag ändå är inne på att hänga ut @S.L så lurade han på mig att testa Daniel Josier - Green Leather. För er som snarare föredrar Widian - London över Ombre leather och Tuscan Leather så är detta en doft helt för er.

375x500.41734.jpg

Första review:en på Frag är "pure class in a bottle" och det kan jag verkligen skriva under på. Detta är ett framtida köp.
Svårt att tänka mig att läder kan bli elegantare än så här.

Om både du och @S.L vurmar för den måste man ju testa..

Vi har ju inte helt samma smak, @S.L är mer av en gentleman än jag. Jag är den gentlemannens skitiga lillebror vars uppfostran tappades bort till förmån för den äldre mer välartade brodern. Men emellanåt så träffar vi rejält lika och detta är en sån. Den är ruskigt elegant och välkomponerad. Så till den milda grad att jag tycker Roja ska skämmas för sina priser. Denna kostar en spottstyver i jämförelse.

Den här kommer ta ett tag att smälta tror jag...

En jävla massa saker som händer samtidigt. Väldigt unisex med kanske en viss fördel mot det feminina initialt.
Men det finns en träighet och vetiver som börjar sippra igenom det söta blomsterlandet.
Får helt enkelt ge den lite mer tid och se vad som händer.

75E463C8-C14F-40E0-BAF9-527776186181.jpeg

Den här kommer ta ett tag att smälta tror jag...

En jävla massa saker som händer samtidigt. Väldigt unisex med kanske en viss fördel mot det feminina initialt.
Men det finns en träighet och vetiver som börjar sippra igenom det söta blomsterlandet.
Får helt enkelt ge den lite mer tid och se vad som händer.

75E463C8-C14F-40E0-BAF9-527776186181.jpeg
Syftar siffran på antalet doftnoter?

Har hört två versioner, det ena ska vara att det syftar på deras adress på Champs Elysees och den andra är antalet doftnoter.
Ja det var lite tvetydigt på flaskan, såg också att det kan syfta på adressen. Antalet noter orkar jag inte räkna, bara antog att det kan ha med det att göra 😄

Ja det var lite tvetydigt på flaskan, såg också att det kan syfta på adressen. Antalet noter orkar jag inte räkna, bara antog att det kan ha med det att göra 😄
Det är ju rätt båda två så att säga...
Noterna på flaskan är listade såhär av någon ambitiös fragrantica-användare.

1 Bergamote
2 green mandarine
3 lemon
4 clementine
5 cedrat
6 orange sanguigne
7 limette
8 grapefruit leaves
9 basil
10 fenouil
11 star anis
12 lavande
13 laurier
14 cypres
15 elemi
16 thyme
17 myrthe
18 petit grain bigarade
19 Petit grain mandarinier
20 petit grain citronnier
21 Poire
22 Violet leaf
23 feuille de lierre
24 gentiane
25 sève
26 cassis
27 freesia
28 muguet
29 feuille de noisette
30 cyclamen
31 cardamome
32 coriandre
33 poivre noir
34 baie rose
35 muscade
36 gingembre
37 jasmin
38 frangipanier
39 magnolia
40 orange blossoms
41 pivoine
42 rose
43 oeillet
44 ylang
45 lychee
46 figue
47 mure
48 immortelle
49 lentisque
50 opoponax
51 ambre
52 benjoin
53 vanille
54 ciste
55 heliotrope
56 iris
57 tonka
58 sauge
59 musc
60 patchoulì
61 agarwood
62 cedre
63 santal
64 vetiver
65 musc vegetal
66 praline
67 myrrhe
68 lychen

• Like
Reactions: bvb
Stor skillnad mellan Hacivat och Cedrat boise nu i dry downen. Inte alls direkt lika längre. Nu påminner den mer om Aventus om man ska dra någon liknelse. Mindre rökig och mer syrlig....samma surhet/syrlighet som man återfinner i ex D&G light blue intense.

Fin icke-linjär doft som är enkel att gilla, verkar prestera helt ok även om jag tycker att den ligger hudnära. Nog utmärkt sommardoft.

Sammanfattnings; it didnt blow my socks off. Saknar djup/projektion som jag förväntar mig av en doft i denna prisklass. Bra substitut för Aventus där allt är batchavgörande. Har du pengar och vill splurga lite så varför inte :)

Det var mina two cents och hoppas jag inte kränkt för många 😂😀

Nu när jag ändå är inne på att hänga ut @S.L så lurade han på mig att testa Daniel Josier - Green Leather. För er som snarare föredrar Widian - London över Ombre leather och Tuscan Leather så är detta en doft helt för er.

375x500.41734.jpg

Första review:en på Frag är "pure class in a bottle" och det kan jag verkligen skriva under på. Detta är ett framtida köp.
Vet du om det finns sample att beställa någonstans ifrån? :) Hade varit kul att testa ett par ml och undvika blindköp :)

Oroar mig för mitt andra Maison Francis Kurkdijan sample kit som är på väg. Enligt DHL's hemsida tror dom att leveransen blir av redan imorgon, men med tanke på rådande snökaos i stockholm tror jag inte det blir av. På måndag ska det vara -14 och jag antar att mina små samples kommer spendera ett par timmar i en iskall budbil innan jag får dom.

Hur stor skada orsakar sånt här?

Testar Beach Hut. Första känslan efter ett provsprut på handleden är vad är det här? Otroligt stark mint och en riktig in your face öppning. Brutal, här gäller det att vara försiktig med antalet spray, 100ml räcker både en och två livstider. Nu har det gått en timme och den har lagt sig och blivit behagligare. Inte helt såld ännu, imorgon ska jag ge den en full dags bärande och inte döma ut den för fort. Måste nog vänja mig lite..

Testar Beach Hut. Första känslan efter ett provsprut på handleden är vad är det här? Otroligt stark mint och en riktig in your face öppning. Brutal, här gäller det att vara försiktig med antalet spray, 100ml räcker både en och två livstider. Nu har det gått en timme och den har lagt sig och blivit behagligare. Inte helt såld ännu, imorgon ska jag ge den en full dags bärande och inte döma ut den för fort. Måste nog vänja mig lite..
Låter ändå väldigt komplex och raffinerad. :)

Widian-London var inget för mig, det fick bli en dusch direkt efter. Det är nånting som jag inte klarar, blir illamående och får ont i huvudet.
Vill minnas att jag tyckte att den öppnade fint men att amber/ambroxan ”slog igenom” och tog över efter ett tag, funkade inte för mig.

Ser fram emot dina intryck. För min del var det absolut ingen ”love at first sniff” men började uppskatta den hyfsat fort iaf.

DD: Tom Ford Beau De Jour
D15D7DB2-D444-488C-9960-EC0EE72EBFA2.jpeg

Haft denna stående på jobbet under lång tid men tog hem den häromdagen och valde den i morse och drog på några spray i sovrummet. Hustrun kliver ut från badrummet och utbrister direkt: ”vad har du på dig idag??”, jag ger henne flaskan och hon sniffar på sprayern, utbrister ”aaaah” och drar själv på sig en spray. 😁
Lånar en del av en Fragrantica review idag:
This masterpiece smells like what got your dad into your moms pants, to make you happen. Lavender bursts out everywhere, with mint and basil exploding in the multiple waves. Just when she thought she couldn't can't take anymore, Patchouli and Amber show up to take over and finish her off. A surprise ending for sure, but absolutely picture perfect in its delivery, creating you as a result. This cologne literally broke the time space continuum with its notes and willed you into existence. Its an absolute "Blast from the past" so to say.

Jag tror jag ska skaffa en flaska till av denna så att jag kan ha både hemma och på jobbet. Skulle nån här ha en över (50ml eller 100ml, PB eller Signature) så hör av er, kan både köpa rakt eller erbjuda en hel del byten.

Haft denna stående på jobbet under lång tid men tog hem den häromdagen och valde den i morse och drog på några spray i sovrummet. Hustrun kliver ut från badrummet och utbrister direkt: ”vad har du på dig idag??”, jag ger henne flaskan och hon sniffar på sprayern, utbrister ”aaaah” och drar själv på sig en spray. 😁
This masterpiece smells like what got your dad into your moms pants, to make you happen. Lavender bursts out everywhere, with mint and basil exploding in the multiple waves. Just when she thought she couldn't can't take anymore, Patchouli and Amber show up to take over and finish her off. A surprise ending for sure, but absolutely picture perfect in its delivery, creating you as a result. This cologne literally broke the time space continuum with its notes and willed you into existence. Its an absolute "Blast from the past" so to say.

Jag tror jag ska skaffa en flaska till av denna så att jag kan ha både hemma och på jobbet. Skulle nån här ha en över (50ml eller 100ml, PB eller Signature) så hör av er, kan både köpa rakt eller erbjuda en hel del byten.

Byter du mot Daniel Josier? :D

Jag har en som jag förvisso uppskattar väldigt mycket. Frugan inte lika mycket... Så kanske blir så att den skulle kunna få vandra vidare mot något frugan gillar ännu mindre... Den är 50ml och i princip endast testad.

Ser fram emot dina intryck. För min del var det absolut ingen ”love at first sniff” men började uppskatta den hyfsat fort iaf.

Näsan var nog bara trött igår. Testar idag igen och klart mycket trevligare känsla. Minten är inte lika in your face och apelsinblommanoten(?) är inte lika tvålig och skarp.

Till och med fästmön uttrycken från 1,5 rum bort "gud vad gott det luktar" precis efter applicering.

Tillbaka
Topp