• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tänkte beställa lite Amouage samples från Notino. Finns det någon mer man 'inte får missa' utöver dessa?

94163B57-7575-4490-8041-C5F35FAEFADC.jpeg

Jag gillar ideale så till den grad att jag hellre betalar lite mer för en Xerjoff hos dem än mindre hon typ NK.
Service, bemötande, vänlighet. Allt är topp topp topp!

Härligt att höra - får också en bra känsla!

Lite sugen på att klippa en flaska Xerjoff till, trodde det var Richwood som låg nästa i pipen men nu fick jag lite till att prova som jag inte doftat på så skall skottställa bössan lite innan jag trycker av...

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Damn. Jag vet att vissa av er talat gott om BoutiqueIdeale tidigare men detta imponerade på mig. Kan bli fler beställningar i framtiden.

EB0AC25E-0FE9-47C8-9678-AB14F3DEADC8.jpeg
Instämmer, mycket trevligt att packa upp beställningar från dem.
Köpte i butik en gång och då var det tyvärr betydligt snålare men fick känslan att det kan ha varit icke ordinarie personal som bemannade butiken vid det tillfället.

Ömsesidigt 🙏. Stort grattis på födelsedagen 🥳. Hehe ja det verkar hon definitivt ha gjort. Ser fram emot att höra ett första intryck på Le Lion 👌.

Öppningen är påtagligt läder och rökelse. Citrus och bergamott i bakgrunden för att balansera upp det. Drydownnen är klassisk Chanel med sandelträ, patchouli, amber och madagadskarvanilj. Inte lika påtaglig patchouli som i Coromandel om du har testat den.

Har fått blandade omdömen om man läser lite. Liknelserna till Shalimar kan jag varken verifiera eller dementera.

Grattis @Hitsville! :)

Den där Le Lion har man velat testa ett litet tag nu....

Tack!

Testade den hos Chanel och föll pladask. Signaturdoftsvärdig för mig om man hade varit nomal i sitt parfymintresse.. Gillar man inte påtagligt läder och rökelse är den ett fort nej tack. Har ett klassiskt Chanel dna fast i uppjackad variant.

Öppningen är påtagligt läder och rökelse. Citrus och bergamott i bakgrunden för att balansera upp det. Drydownnen är klassisk Chanel med sandelträ, patchouli, amber och madagadskarvanilj. Inte lika påtaglig patchouli som i Coromandel om du har testat den.

Har fått blandade omdömen om man läser lite. Liknelserna till Shalimar kan jag varken verifiera eller dementera.

Tack!

Testade den hos Chanel och föll pladask. Signaturdoftsvärdig för mig om man hade varit nomal i sitt parfymintresse.. Gillar man inte påtagligt läder och rökelse är den ett fort nej tack. Har ett klassiskt Chanel dna fast i uppjackad variant.
Tack för en mycket tydlig beskrivning 🙌. Coromandel har jag haft 5ml tidigare av så lite kännedom har jag om den doften 😊.

Härligt att höra - får också en bra känsla!

Lite sugen på att klippa en flaska Xerjoff till, trodde det var Richwood som låg nästa i pipen men nu fick jag lite till att prova som jag inte doftat på så skall skottställa bössan lite innan jag trycker av...

Jag retar mig på att Richwood kostar så mkt, och allt för en jävla sten på flaskan. Kul bakgrundsstory men aja...

Jag har Uden Overdose, Kobe, Cruz del sur II och Fars på den omedelbara inköpslistan. Sannolikt även Zefiro.

Jag retar mig på att Richwood kostar så mkt, och allt för en jävla sten på flaskan. Kul bakgrundsstory men aja...

Jag har Uden Overdose, Kobe, Cruz del sur II och Fars på den omedelbara inköpslistan. Sannolikt även Zefiro.

Jag med, inte säker på att priset är befogat.

Fars har växt otroligt för mig på sistone, hade eg hellre sett att jag personligen ägt en flaska av den än Alexandria II, men, men...

Jag med, inte säker på att priset är befogat.

Fars har växt otroligt för mig på sistone, hade eg hellre sett att jag personligen ägt en flaska av den än Alexandria II, men, men...

Ja, fars fick jag som tips i förbifarten och testade. Fan va bra den är!
Alexandria II är en favorit. Öppningen är för stark men efter en stund när den lagt sig och dofterna gift sig mer tycker jag den är grym!

Har du testat Tuxedo från YSL? Den ska ju vara vädligt lik, men till en betydligt saftigare prislapp. Det hade varit roligt att prova Tuxedo för att kunna jämföra.

...eller någon här som har det?
Har en liten dekant på Tuxedo. Testat 2 ggr. Första gången tyckte jag att den var ganska meh... Andra gången imponerade den betydligt mer och väckte lite begär. Ska försöka köra den rejält snart igen och se vad domen blir. Aldrig testat Moustache EDP dock.

@Spincini skickade mig häromdagen mycket generöst en dekant på Ursa från Tiziana Terenzi då han av en slump hörde att jag var nyfiken på denna och han nyss införskaffat en flaska. Har testat den igår och idag och tänkte att jag kan dela med mig av intrycken här i tråden.

Lånad bild:
97EECC44-1BF9-4800-9D0E-624A3BA2705B.jpeg

Ursa påminner för mig en hel del om Kilian STH och jag ser på Fragrantica etc att den tydligen ska likna STH Extreme ännu mer vilket verkar logiskt då den för mig iaf är rikare, intressantare och mer ”omfångsrik” i karaktären än STH. Ursa öppnar däremot markant annorlunda med en ganska sur och animalisk (lite skanky) start som dock ganska snabbt lugnar ned sig och för mig blir ganska fin och behaglig doftresa In i drydown. En viss surhet ligger alltid och lurar under ytan med en mörk läder/trå yta ovanpå.

Tror att den här doften kan vara relativt polariserande. Jag gillar den men inte så att jag iaf just nu vill köpa en flaska då jag har många andra alternativ jag hellre sträcker mig efter f.n. Men jag kan tänka mig att många nog älskar den och vill köra den som signaturdoft eller som ett stabilt ”grab n’ go”-alternativ, men likväl också att många aldrig kanske tar sig förbi öppningen och den surhet/skank som lurar lite under ytan i drydown. Ursa är nog helt enkelt inget för alltför oerfarna näsor eller de som främst graviterar mot vad som generellt anses vara typiska crowd pleasers i sin samling.

Har en liten dekant på Tuxedo. Testat 2 ggr. Första gången tyckte jag att den var ganska meh... Andra gången imponerade den betydligt mer och väckte lite begär. Ska försöka köra den rejält snart igen och se vad domen blir. Aldrig testat Moustache EDP dock.

Jag har exakt samma status.

Och samma ’meh’.

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp