eau.m.g
Basic
Har tyvärr inte testat Memo AL mer än att sniffa på NK. Minns tyvärr inte...LDDM har jag läst kan likna Memo African leather. Är de påtagligt lika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har tyvärr inte testat Memo AL mer än att sniffa på NK. Minns tyvärr inte...LDDM har jag läst kan likna Memo African leather. Är de påtagligt lika?
Ja exakt. Men det är faktiskt mind blowing att det är en EDT, helt otroligt faktiskt för den beter sig inte som en.Tack för du delar med dig. Noterar också på fotot att den är Eau du toilette och den andra Extrait. Lite skillnad i pris också, 100 CHF vs. 150 CHF.
Helt bisarr händelse. Jag håller mig till parfym och G-Shocks i fortsättningenUtsatt för bedrägeri med Rolex-kopia
Hej, Jag är medlem på KS sedan lång tid men väljer att använda ett nytt konto för att bibehålla viss anonymitet. Anledningen till det framgår i min information nedan. Vissa kommer väl kunna koppla mig till mitt riktiga konto - det må vara hänt, men vänligen håll er från att outa mig så är ni...klocksnack.se
Råkade hamna i "vanliga" Klocksnack och läste denna, sjuk historia. För er som inte scrollar där så ofta heller...
Ps. Inget parfymrelaterat händer i historien....
Och när man skriver om trollen så hör de av sig, fick svar idag:Deras svar för ca 2 veckor sedan:
”Thank you for your email. We are sorry you are experiencing delays receiving your order. Please rest assure that we have shipped your order and it is currently in transit. The Coronavirus is a global crisis and requires all of our cooperation. We thank you for your understanding and patience as this is out of our control. We will continue to monitor the situation and send updates as we learn more. In the meantime, you can still process shipments as normal. All orders will arrive soon. If you have any questions or concerns please feel free to contact us.”
Senaste tracking uppdateringen är den 24/12 på JFK airport. Jag har mailat dem igen igår och ännu en gång begärt att få veta hur länge en leverans får/kan ta i deras ögon men inte fått någon respons på det ännu. Det som stör mig är att de vägrar definiera en tidsgräns då försändelsen kan klassas som non-delivery, dvs allt pekar på att de förbehåller sig rätten att bara skicka ut såna här allmängiltiga svar i all oändlighet... Jag skulle dock inte bli jätteförvånad om det plötsligt dyker upp, har aldrig förlorat ett paket hittills men deras kundbemötande är lite för defensivt iaf i mitt tycke.
Bra doft, önskar personligen att denna hade lite mera tryck i sig. Den blir snabbt hudnära. Kanske näsblindhet...Kvällens doft: Jean Paul Gaultier Le Male Le Parfum
![]()
Gillar verkligen den, var på jakt efter Ultra male när en butikspersonal gav mig sample av denna. Hooked direkt haha riktig knarklangare...Bra doft, önskar personligen att denna hade lite mera tryck i sig. Den blir snabbt hudnära. Kanske näsblindhet...
Vill man ha en väldigt lik fast lite tyngre och bättre performance så kan jag tipsa om ATH Boss Bastard:Gillar verkligen den, var på jakt efter Ultra male när en butikspersonal gav mig sample av denna. Hooked direkt haha riktig knarklangare...
Tycker ändå att den har en helt ok performance! Inte beast mode men helt klart godkändJag kör 4-5 sprays.
Le male original: för mkt högstadieassociationer
Ultra Male: Alldeles för söt, visste inte när jag skulle använda den...inte alls versitile. Sålde den.
Le parfum: Jackpot!
Lönesamtal med chefen idag, vilken doft ger mest klirr i kassan?![]()
Bättre än förväntatHur gick det? : )
@Machiavelli letar Rouge samples, kanske kan du hålla dessa åt honom?Tack vare denna tråd har jag gjort en del köp i butiker och då har jag fått diverse "samples" som bara står och ... står. Om nån vill ha hela eller delar av denna lilla samling av samples, sätt ett PM så löser vi det mot portokostnad.
Van Gils I
Sandalwood Cologne Geo. F. Trumper
Rouge Perfumery Chypre Siam
Rouge Perfumery Ishtar
Rouge Perfumery Jasmine Antique
Rouge Perfumery Derviche
Rouge Perfumery Mousse Illuminee
Rouge Perfumery Bon Monseur
Rouge Perfumery Tuberose & Moss
Rouge Perfumery Champs Luna Ires
Rouge Perfumery Flos Mortis
Rouge Perfumery Flora & Fauna
Rouge Perfumery Rouge 40
Rouge Perfumery Tabac Vert
![]()
@Machiavelli letar Rouge samples, kanske kan du hålla dessa åt honom?
Mycket generöst! Jag vill inte ha någon, men är nyfiken på flaskorna...är det sådana man duttar på huden? Eller hur funkar dem?Tack vare denna tråd har jag gjort en del köp i butiker och då har jag fått diverse "samples" som bara står och ... står. Om nån vill ha hela eller delar av denna lilla samling av samples, sätt ett PM så löser vi det mot portokostnad.
Van Gils I
Sandalwood Cologne Geo. F. Trumper
Rouge Perfumery Chypre Siam
Rouge Perfumery Ishtar
Rouge Perfumery Jasmine Antique
Rouge Perfumery Derviche
Rouge Perfumery Mousse Illuminee
Rouge Perfumery Bon Monseur
Rouge Perfumery Tuberose & Moss
Rouge Perfumery Champs Luna Ires
Rouge Perfumery Flos Mortis
Rouge Perfumery Flora & Fauna
Rouge Perfumery Rouge 40
Rouge Perfumery Tabac Vert
![]()
Skulle @Machiavelli inte vara intresserad längre så skulle jag vara det av 40 Rogue, Ishtar, Champs Lunaires, F&F, T&M.OK! @Machiavelli - intressant?
Dom är lika men ändå inte. ACDD behöver lite tid innan den öppnar sig, LDDM är en resa från första sekund. ACDD har även en lädrig touch som saknas i LDDM. I LDDM så är det amber som har huvudrollen efter att den kryddiga öppningen lagt sig medan ACDD får större support av basnoterna. ACDD är tjockare, medan LDDM är som namnet indikerar luftigare.
sen så har de olika performancestyrkor... ACDD har längre livstid medan LDDM projicerar mer (har inga problem med livstid för den delen heller).
Jag föredrar LDDM... by a far stretch dessutom. En mer unik doft och ett måste i en samling enligt mig.
![]()
Och jag av Tabac Vert, Mousse Illuminee och Chypre Siam. Men @Machiavelli kan säkert skicka vidare efter att han testat.Skulle @Machiavelli inte vara intresserad längre så skulle jag vara det av 40 Rogue, Ishtar, Champs Lunaires, F&F, T&M.
Skulle @Machiavelli inte vara intresserad längre så skulle jag vara det av 40 Rogue, Ishtar, Champs Lunaires, F&F, T&M.
Och jag av Tabac Vert, Mousse Illuminee och Chypre Siam. Men @Machiavelli kan säkert skicka vidare efter att han testat.![]()
Mycket generöst! Jag vill inte ha någon, men är nyfiken på flaskorna...är det sådana man duttar på huden? Eller hur funkar dem?![]()
OK! @Machiavelli - intressant?
Tack för pingningen! Jag skulle gärna testa de tre @otisred har så kanske någon annan kan glädjas åt de @blackcoffee har. Kan givetvis skicka vidare efter om något finns kvarOch jag av Tabac Vert, Mousse Illuminee och Chypre Siam. Men @Machiavelli kan säkert skicka vidare efter att han testat.![]()
Tack för pingningen! Jag skulle gärna testa de tre @otisred har så kanske någon annan kan glädjas åt de @blackcoffee har. Kan givetvis skicka vidare efter om något finns kvar
otis skicka gärna ett PM med tänkt pris eller om du vill byta![]()
@otisred var väl också intresserad, han hade inga nu väl?Tack för pingningen! Jag skulle gärna testa de tre @otisred har så kanske någon annan kan glädjas åt de @blackcoffee har. Kan givetvis skicka vidare efter om något finns kvar
otis skicka gärna ett PM med tänkt pris eller om du vill byta![]()
Sorry läste lite väl snabbt de som att otis hade några. Jag testar några av coffee så kan jag skicka vidare sen@otisred var väl också intresserad, han hade inga nu väl?