• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens!

6457293F-4075-4FF1-97A9-EBFA948C8511.jpeg

Råkade hamna i "vanliga" Klocksnack och läste denna, sjuk historia. För er som inte scrollar där så ofta heller... :)

Ps. Inget parfymrelaterat händer i historien....

Råkade hamna i "vanliga" Klocksnack och läste denna, sjuk historia. För er som inte scrollar där så ofta heller... :)

Ps. Inget parfymrelaterat händer i historien....
Helt bisarr händelse. Jag håller mig till parfym och G-Shocks i fortsättningen :bag:

Deras svar för ca 2 veckor sedan:
”Thank you for your email. We are sorry you are experiencing delays receiving your order. Please rest assure that we have shipped your order and it is currently in transit. The Coronavirus is a global crisis and requires all of our cooperation. We thank you for your understanding and patience as this is out of our control. We will continue to monitor the situation and send updates as we learn more. In the meantime, you can still process shipments as normal. All orders will arrive soon. If you have any questions or concerns please feel free to contact us.”
Senaste tracking uppdateringen är den 24/12 på JFK airport. Jag har mailat dem igen igår och ännu en gång begärt att få veta hur länge en leverans får/kan ta i deras ögon men inte fått någon respons på det ännu. Det som stör mig är att de vägrar definiera en tidsgräns då försändelsen kan klassas som non-delivery, dvs allt pekar på att de förbehåller sig rätten att bara skicka ut såna här allmängiltiga svar i all oändlighet... Jag skulle dock inte bli jätteförvånad om det plötsligt dyker upp, har aldrig förlorat ett paket hittills men deras kundbemötande är lite för defensivt iaf i mitt tycke.
Och när man skriver om trollen så hör de av sig, fick svar idag:
We sincerely apologize that you have not received your order. Unfortunately, it appears the order had been lost by the carrier. You have been refunded in full for your order. We offer our sincerest apologies on their behalf. If the order is still needed, we recommend placing a new order online. We are sorry again and we look forward to serving you again soon!

Tråkigt men skönt att inte behöva fundera mer på det iaf!
Jävligt surt dock att Bracken Man fanns att köpa för 1300-nånting på Notino för ett tag sedan medans jag satt här och väntade på min leverans. :arghh:

KD blir Bentley for Men.
För att sätta ramarna så kan jag säga att jag typiskt ser mig själv och min närmsta familj som den främsta konsumenterna av parfymen, inget fan av projektion mao ;) När jag testade denna första gången hade jag kontor i källaren där även hushållets rusdrycker förvaras. Fick en chock när jag testade och insåg att jag inom kort skulle bege mig upp för lunch med sambon. Kände mig som värsta alkisen, det stank rom om mig, som att jag halsat en flaska och spillt på tröjan. Som tur var så lade det sig efter en halvtimma typ och efter det övergår den i en ganska trevlig, men inget att skriva hem om doft. Performance är medelmåttig som bäst. Men, kan inte annat än gilla den. Priset är kanon, flaskan och inte minst korken är riktigt genomarbetade. Öppningen är riktigt härlig om man kan ha den för sig själv. Enda minus är performance som sagt som är obefintlig om man relaterar till öppningens smocka.

Edit: Var lite orättvis innan känner jag, den luktar banne mig rätt gott trots allt. Romdoften är underbar, även efter öppningen, verkligen. Rekommenderas till alla som gillar rom och som har 300kr över på kontot
AA4DFDED-DD26-4E10-8369-721E40D070DB.jpeg

Senast ändrad:
Bra doft, önskar personligen att denna hade lite mera tryck i sig. Den blir snabbt hudnära. Kanske näsblindhet...
Gillar verkligen den, var på jakt efter Ultra male när en butikspersonal gav mig sample av denna. Hooked direkt haha riktig knarklangare...

Tycker ändå att den har en helt ok performance! Inte beast mode men helt klart godkänd :) Jag kör 4-5 sprays.

Le male original: för mkt högstadieassociationer
Ultra Male: Alldeles för söt, visste inte när jag skulle använda den...inte alls versitile. Sålde den.
Le parfum: Jackpot!

Gillar verkligen den, var på jakt efter Ultra male när en butikspersonal gav mig sample av denna. Hooked direkt haha riktig knarklangare...

Tycker ändå att den har en helt ok performance! Inte beast mode men helt klart godkänd :) Jag kör 4-5 sprays.

Le male original: för mkt högstadieassociationer
Ultra Male: Alldeles för söt, visste inte när jag skulle använda den...inte alls versitile. Sålde den.
Le parfum: Jackpot!
Vill man ha en väldigt lik fast lite tyngre och bättre performance så kan jag tipsa om ATH Boss Bastard:
Iaf min näsa tycker att de är väldigt lika fast ATHs är tyngre o djupare och så sitter hans i lätt uppåt 15-16 h.

Bra hållbarhet på Beach Hut. Ett spray från ett prov igår vid 18:00-tiden. Kände den armen efter uppvaknande vid 06:00.

Intressant doft, verkligen. En väldigt bra fougere. Väldigt grön, bitter och torr. På ett bra sätt. Tummen upp! Dåligt att Amouage inte tillverkar i 30 ml. Älskar små flaskor när det finns tillgängligt.

Senast ändrad:
Tack vare denna tråd har jag gjort en del köp i butiker och då har jag fått diverse "samples" som bara står och ... står. Om nån vill ha hela eller delar av denna lilla samling av samples, sätt ett PM så löser vi det mot portokostnad. :)

Van Gils I
Sandalwood Cologne Geo. F. Trumper
Rouge Perfumery Chypre Siam
Rouge Perfumery Ishtar
Rouge Perfumery Jasmine Antique
Rouge Perfumery Derviche
Rouge Perfumery Mousse Illuminee
Rouge Perfumery Bon Monseur
Rouge Perfumery Tuberose & Moss
Rouge Perfumery Champs Luna Ires
Rouge Perfumery Flos Mortis
Rouge Perfumery Flora & Fauna
Rouge Perfumery Rouge 40
Rouge Perfumery Tabac Vert

DSC_0012.JPG

Tack vare denna tråd har jag gjort en del köp i butiker och då har jag fått diverse "samples" som bara står och ... står. Om nån vill ha hela eller delar av denna lilla samling av samples, sätt ett PM så löser vi det mot portokostnad. :)

Van Gils I
Rouge Perfumery Ishtar
Rouge Perfumery Derviche
Rouge Perfumery Rouge 40

DSC_0012.JPG
@Machiavelli letar Rouge samples, kanske kan du hålla dessa åt honom?

Van Gils I
Rouge Perfumery Ishtar
Rouge Perfumery Derviche
Rouge Perfumery Rouge 40

DSC_0012.JPG
Mycket generöst! Jag vill inte ha någon, men är nyfiken på flaskorna...är det sådana man duttar på huden? Eller hur funkar dem? :)

Dom är lika men ändå inte. ACDD behöver lite tid innan den öppnar sig, LDDM är en resa från första sekund. ACDD har även en lädrig touch som saknas i LDDM. I LDDM så är det amber som har huvudrollen efter att den kryddiga öppningen lagt sig medan ACDD får större support av basnoterna. ACDD är tjockare, medan LDDM är som namnet indikerar luftigare.

sen så har de olika performancestyrkor... ACDD har längre livstid medan LDDM projicerar mer (har inga problem med livstid för den delen heller).

Jag föredrar LDDM... by a far stretch dessutom. En mer unik doft och ett måste i en samling enligt mig.

51FB9E5F-5DC4-4700-8976-EF6DBCA7C616.jpeg

Det låter som att man skulle vilja ha båda.. 😍

• Like
Reactions: bvb
Och jag av Tabac Vert, Mousse Illuminee och Chypre Siam. Men @Machiavelli kan säkert skicka vidare efter att han testat. :)
Tack för pingningen! Jag skulle gärna testa de tre @otisred har så kanske någon annan kan glädjas åt de @blackcoffee har. Kan givetvis skicka vidare efter om något finns kvar :)
otis skicka gärna ett PM med tänkt pris eller om du vill byta :)

OK:

40 Rogue, Ishtar, Champs Lunaires, F&F, T&M. gårr till @S.L - Vi tar resten i PM.

Tabac Vert, Mousse Illuminee och Chypre Siam går till antingen @otisred eller @Machiavelli när de bråkat färdigt om vem som är mest artig mot den andre - sen får en av er ge mig ett PM med en adress de ska skickas.

Kvar är alltså om jag inte räknar fel:

Van Gils I
Rouge Perfumery Derviche

Kör du @Machiavelli :)

DD: testar Kajal Homme nu på morgonen från ett sample som jag fått för längesen. Påminner en del om Chanel Allure Homme Sport eller vad den heter. Aldrig varit ett stort fan av den, men not bad ändå. Får se hur den utvecklar sig. Varit lite hype kring denna ändå.

Tillbaka
Topp