• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Fredagens FMD:
77DECEB8-F172-4C87-9AAA-53127222ED4E.jpeg

 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Kör Thameen - Carved Oud. Dunderfin doft men den blir praktiskt taget skinscent på mig direkt. Inte ens min vanligtvis fästmös pigga näsa känner den på avstånd utan måste luta sig nära..

@S.L @Tjabo @eau.m.g Hur hudnära ligger den på er?
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hur är performance och sillage generellt för Rogue? Jag har kommit fram till att jag har svårt att lägga pengar på sånt som blir skinscent eller försvinner direkt! Är kul att hitta riktiga niche hus, testade Imaginary Authors som inte riktigt klickade, denna vecka är de Bortnikoff och framöver ska rogue testas! Good times :)
Generellt riktigt bra tycker jag.
Bon Monsieur är nog den blygaste på den fronten tror jag (om det inte är lite näsblindhet, nåt i den får mig ALLTiD att nysa mär jag sprayar på den), övriga känns riktigt bra och nog ffa dagens FMD, Mousse Illuminee och Chypre Siam.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Vårväder i Göteborg och idag blir det Aventus 19P11 batch, en fruktig batch med mycket ananas...

Något speciellt ni har siktet inställt på för sommarsäsongen?

Min Acqua Di Parma Colonia Essenza kommer att användas flitigt iaf ...

Kommer rotera Reflection, Beach Hut, Hacivat och Allure Homme. Hade gärna landat både Erba Pura och Ambra Calabria också. Har en kul flaska på ingång förhoppningsvis nästa vecka 🙃
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vårväder i Göteborg och idag blir det Aventus 19P11 b
Vårväder i Göteborg och idag blir det Aventus 19P11 batch, en fruktig batch med mycket ananas...

Något speciellt ni har siktet inställt på för sommarsäsongen?

Min Acqua Di Parma Colonia Essenza kommer att användas flitigt iaf ...
Jag har inte sikte på något speciellt just nu. Dessa kommer användas flitigt
B712714C-14F0-4EC5-A95C-BAF56446E4A8.jpeg
 

Richard1987

Panerai
Gillar du den? Jag köpte med den från Notino för att få gratis frakt.

För mig så får jag mest alkohol ur doften. Väldigt stark sådan så det är svårt att urskilja något annat. EDP om det spelar någon roll.
Oj, skumt! Min är edt och har även provat edp:n. Tycker inte dem skiljer sig åt direkt :s

Tycker det är en väldigt fin doft! Aromatisk, fräsch, söt, lite mint och vanilj.

Får ingen alkohol alls :s Inte ens i öppningen...
 

Richard1987

Panerai
Konstigt, har testat den tre gånger nu. Får ge den ytterligare ett försök.
Frugan gav mig precis en kram och en "komplimang"..."för en gångs skull (🤔🤔) luktar du gott haha vad har du på dig?"

-Eros, Versace Eros

Några sekunder senare "Puh, nu blev det för starkt"

Ändå äger jag i princip enbart så kallade "compliment getters" 😂
 

otisred

Omega
Frugan gav mig precis en kram och en "komplimang"..."för en gångs skull (🤔🤔) luktar du gott haha vad har du på dig?"

-Eros, Versace Eros

Några sekunder senare "Puh, nu blev det för starkt"

Ändå äger jag i princip enbart så kallade "compliment getters" 😂

Haha!

Allt är typ "för starkt" som dem inte tycker om. Aventus, Tobacco Vanille, Grand Soir, Hacivat och kanske något mer är något som alltid funkar här.

Kajal Homme funkade imorse! ... två timmar efter att jag sprayade luktade hon igen och säger "nä nu blev den för stark". 😂
 

Richard1987

Panerai
Haha!

Allt är typ "för starkt" som dem inte tycker om. Aventus, Tobacco Vanille, Grand Soir, Hacivat och kanske något mer är något som alltid funkar här.

Kajal Homme funkade imorse! ... två timmar efter att jag sprayade luktade hon igen och säger "nä nu blev den för stark". 😂
Vad tycker du att den här luktar?
- "Starkt"
Den här då?
- "Söt"

På alla dofter 😂
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Haha!

Allt är typ "för starkt" som dem inte tycker om. Aventus, Tobacco Vanille, Grand Soir, Hacivat och kanske något mer är något som alltid funkar här.

Kajal Homme funkade imorse! ... två timmar efter att jag sprayade luktade hon igen och säger "nä nu blev den för stark". 😂
Jag får på sin höjd ett ”jaha, jaja den är väl OK” numera. Hon är så förbannat trött på alla mina dofter.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Blir spännande att se hur Tallink sköter sin reklamationsavdelning.
Insåg först nu att jag fick fel parfym och fick vanliga Givenchy EDP och inte Boisee.
Stirrade mig blind på om djungelvrålen fanns där...

Givetvis öppnade jag och testade doften direkt också... blev lite förvånad över att doften inte stämde riktigt överens med vad jag trodde den skulle dofta. Men så har det varit många gånger för mig så reagerade inte superkraftigt på det.
 

Richard1987

Panerai
Om någon har ett sample av Reflection man som ni kan tänka er skicka vidare för en liten slant får ni gärna hojta :) Ett par ml räcker mer än väl!
 
Topp