• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

eau.m.g

Omega
Dagens träning avklarad och dags för EMD:
882557AF-FDBA-4B33-97E7-84926F7FB4B7.jpeg

Perfekt match till vårkänslorna!
Sjukt hur lik SMW den är
 

JL72

Omega
Allt snack om OWG (One Watch Guy) gör att man blir sugen på att testa OPG.

Någon som testat? :nailbiting:

Ja, sedan jag var i femtonårsåldern någon gång i mitten av åttiotalet och fram till för ett halvår sedan var jag i princip en OPG. Sedan hittade jag den här forumtråden. Sedan hittade jag Basenotes och Fragrantica. Sedan hittade jag Notino och Nose Paris. Nu sitter jag här, en helt vanlig söndagkväll, och klickar hem Jardin d'Amalfi och 1725 från Nose Paris; väl medveten om att båda dofterna kanske lutar väl mycket åt det unisexa för min näsa, men jag kan helt enkelt inte sluta dofta på min sample-besprutade handled. I'm a lost cause (but at least I'll smell good going down).
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Okej, det här känns som en ruggigt kunnig tråd. Är efter förra sommarens totala förälskelse i Penhaligons Castile sugen på att ta hem en flaska eller att hitta ett nytt sample. Hittar då parfum-zentrum.de som verkar ha otroliga priser för en del parfymer. Den finns endast på tyska och trots att jag läste det i skolan så vågar jag inte göra annat än att gå direkt på googles översättning. Det ser legit ut, verkar ha massa reviews på motsvarande Reco eller Trustpilot. Är jag på väg att gå på en sjuk blåsning eller vågar man köra? 10 euro frakt sparas snabbt in i de priser som erbjuds.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Okej, det här känns som en ruggigt kunnig tråd. Är efter förra sommarens totala förälskelse i Penhaligons Castile sugen på att ta hem en flaska eller att hitta ett nytt sample. Hittar då parfum-zentrum.de som verkar ha otroliga priser för en del parfymer. Den finns endast på tyska och trots att jag läste det i skolan så vågar jag inte göra annat än att gå direkt på googles översättning. Det ser legit ut, verkar ha massa reviews på motsvarande Reco eller Trustpilot. Är jag på väg att gå på en sjuk blåsning eller vågar man köra? 10 euro frakt sparas snabbt in i de priser som erbjuds.
Har handlat därifrån några gånger utan problem.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Läser att även denna versionen är discontinued. Vad tycker du om den?
Ja, denna (”La Collection”) version är väl den näst sista om jag förstått det rätt. Innan jag köpte den (privat/andra hand) så läste jg på lite och uppfattningen verkade vara att denna var likvärdig den ursprungliga ”plåtburken”. Den helt genomskinliga flaskan som kom efter denna (och som också är discintinued numer) fick avsevärt sämre betyg på performance. Jag är helt nöjd med denna version iaf!
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Ja, denna (”La Collection”) version är väl den näst sista om jag förstått det rätt. Innan jag köpte den (privat/andra hand) så läste jg på lite och uppfattningen verkade vara att denna var likvärdig den ursprungliga ”plåtburken”. Den helt genomskinliga flaskan som kom efter denna (och som också är discintinued numer) fick avsevärt sämre betyg på performance. Jag är helt nöjd med denna version iaf!
Tycker denna versionen är lätt och fin men den är mycket mer ner tonad en plåt versionen.
 

Richard1987

Panerai
Dagens doft: PDM Layton :)
Älskar hur doft och minnen korrelerar.

Provade min dekant av Layton första gången i London hösten/vintern 2019. Så fort jag sprayar på mig får jag flashbacks; London, småkyligt, mycket folk, black friday, julbelysning, familjen :D

Detta är en keeper!
20210301_082717.jpg
 
Senast ändrad:

Canee

Cartier
2-Faktor
Okej, det här känns som en ruggigt kunnig tråd. Är efter förra sommarens totala förälskelse i Penhaligons Castile sugen på att ta hem en flaska eller att hitta ett nytt sample. Hittar då parfum-zentrum.de som verkar ha otroliga priser för en del parfymer. Den finns endast på tyska och trots att jag läste det i skolan så vågar jag inte göra annat än att gå direkt på googles översättning. Det ser legit ut, verkar ha massa reviews på motsvarande Reco eller Trustpilot. Är jag på väg att gå på en sjuk blåsning eller vågar man köra? 10 euro frakt sparas snabbt in i de priser som erbjuds.
Om jag nu får för mig att beställa från tyskarna så kommer jag att ha alldeles för mycket i förhållande till vad jag kan göra av med. Ni som ägnar er åt att göra dekanter, några tips på var jag hittar flaskor, sprayers etc.? Några förhållningssätt vid själva förfarandet att tappa över? Har ofta upplevt att det inte bara är att skruva av sprayern från flaskor man köpt. Kanske medvetet av tillverkarna?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Om jag nu får för mig att beställa från tyskarna så kommer jag att ha alldeles för mycket i förhållande till vad jag kan göra av med. Ni som ägnar er åt att göra dekanter, några tips på var jag hittar flaskor, sprayers etc.? Några förhållningssätt vid själva förfarandet att tappa över? Har ofta upplevt att det inte bara är att skruva av sprayern från flaskor man köpt. Kanske medvetet av tillverkarna?
Jag har börjat nosa på detta och Aliexpress & Amazon har allt man behöver, jag har beställt via Amazon. Jag har bara kört med spray & tratt (engångs i plast) hittills men beställde nyss dessa som kanske kan vara ännu en smidigare lösning hoppas jag: https://www.amazon.se/gp/product/B086JTJRBB/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag har båda,

L'eau är fräschare, lättare utan att det går ut över performance, bättre lämpad för solsken ...

Originalet är också underbart bra dock

Prada amber pour homme är också en favorit. Väldigt mycket valuta för pengarna på de 3
Tycker att originalet pour homme är lite för sött och cloying i varmt väder, medans Lèau är fräschare som du säger. Två andra som påminner om den är Dior Homme Lèau och Givenchy gentleman Cologne.
 
Topp