• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD: D&G - By
CA4512B3-E793-4A7B-9EC2-FBA2E3C79D77.jpeg

Tveksam flaska kanske men innehållet är riktigt bra. 👌🏻
Denna kostar väl en njure idag. :)
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Suck. Hur vanligt är det att det läcker ut på detta vis när man sprayar? Har googlat lite och vissa har vart med om det flera ggr medans andra aldrig.
läste även att det kunde vara så i början X antal spray och sen slutar det?
Har reklamerat den i alla fall.

8BB83768-C8C6-4FF9-84B1-1271EBDBDAA0.jpeg
 
Suck. Hur vanligt är det att det läcker ut på detta vis när man sprayar? Har googlat lite och vissa har vart med om det flera ggr medans andra aldrig.
läste även att det kunde vara så i början X antal spray och sen slutar det?
Har reklamerat den i alla fall.

8BB83768-C8C6-4FF9-84B1-1271EBDBDAA0.jpeg
Inte vanligt alls, skulle jag säga. Framför allt ska det inte vara så på high-end-dofter som denna. Jag har upplevt liknande på dofter från Armaf och Zara, alltså dofter för runt 200:-, där man kan förstå att kvalitén inte alltid kommer vara bra.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Liksom många andra intressen och hobbys tycker jag det är fantastiskt att komma tillbaka till och återuppleva vissa dofter.

Körde Alexandria II igår som jag haft rätt svårt att gilla även om jag uppskattar kompositionen men igår var den magi...

kör Xerjoff Zafiro idag för första gången, har ju haft en crush på Chanel Egoiste och spanat efter en flaska men nu när dry downen på Zafiro kickar in så sprider sig en väldigt angenäm kanel-doft även här - kanske är Zafiro som borde handlas?

Någon som har några åsikter om Zafiro och/eller Egoiste?
 
  • Like
Reactions: S.L

Hitsville

Omega
2-Faktor
DHL tittade förbi. @Tjabo sålde mig en dekant förra sommaren som bara var wow på alla sätt, en av dem 5 första riktiga nichedofterna som testades. Bekymret då var att jag inte hade klivit över den magiska(eller dumma, välj själv) tröskeln fullt ut till dyrare parfymer. Många flaskor senare är den äntligen här 😎

Doften i sig påminner om Costa Azzura som Tom Ford önskade att deras var.

Mindre imponerad över ”lyxgåvan” som skulle medfölja alla ordrar över €200, det visade sig vara en handkräm som kostar 89kr på apoteket. Inte ett enda sampel heller. Avery Perfume Gallery har lite att jobba på i sin köpupplevelse..

5E3E248E-E5C2-4124-A3A0-907F48C75174.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
DHL tittade förbi. @Tjabo sålde mig en dekant förra sommaren som bara var wow på alla sätt, en av dem 5 första riktiga nichedofterna som testades. Bekymret då var att jag inte hade klivit över den magiska(eller dumma, välj själv) tröskeln fullt ut till dyrare parfymer. Många flaskor senare är den äntligen här 😎

Doften i sig påminner om Costa Azzura som Tom Ford önskade att deras var.

Mindre imponerad över ”lyxgåvan” som skulle medfölja alla ordrar över €200, det visade sig vara en handkräm som kostar 89kr på apoteket. Inte ett enda sampel heller. Avery Perfume Gallery har lite att jobba på i sin köpupplevelse..

5E3E248E-E5C2-4124-A3A0-907F48C75174.jpeg
Doften låter onekligen riktigt nice både på din beskrivning och på noterna på Fragrantica. Måste man börja jag dekant/sample på den oxå... (suck..!)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Enligt en kommentar på Fragrantica ska den ha blivit diskad av den enkla orsaken att en eller flera ingredienser har blivit permanent otillgängliga.
Har läst nåt påstående om att det var nån form av indiskt sandelträ, vet inte säkert om det stämmer men synd på en fin doft.
Fick möjligheten för ett tag sedan att köpa en BNIB (fortfarande inplastad) 50ml som backup till denna flaska (ca 50 av 100ml). Kunde inte motstå möjligheten men i ärlighetens namn så lär jag ju inte kunna använda upp 100ml under min livstid om jag inte blir en OPG och det kommer aldrig att hända, det är jag ganska säker på... Detta intresse är ett gift. Ett härligt gift.
 
Är de någon här i tråden som är ”nybörjare” inom parfymer och vill testa lite samples - Skicka ett PM med namn och adress så postar jag ett kuvert med några blandade. Önskar inget för de, men en guldpeng till Barncancerfonden är alltid uppskattat! :)
 

JL72

Omega
Imorgon blir jag kontorets Casanova

Nytt.jpg


Idag kom den senaste försändelsen från Nose Paris - 1725 från Histoires de Parfums och Jardin d'Amalfi från Creed. Jag återkommer med recensioner när jag testat dem i skarp drift (än så länge har jag bara samplat dem på handleden). Imorgon kör jag som sagt 1725.

Jag är också beredd att ge Roja Dove Enigma (parfum cologne) ett utlåtande, då jag kört den i några dagar nu. Kort sagt är den kanon - trots att jag inte är övermåttan förtjust i cola-läsk i allmänhet; än mindre som groggvirke. Öppningen är cola-grogg, men redan efter någon minut anar jag underliggande (sandel)trä, tobak och något blommigt (sannolikt jasmin). De spritiga colavibbarna följer med i timmar, men tobak, jasmin och blomnoterna tar efter hand över. Namnet till trots (cologne) presterar den riktigt bra avseende både doftspår och hållbarhet. Mot slutet av dagen - 12-14 timmar efter applicering - har den förvisso varit i det närmaste skin scent, men den vaknar igen i duschen.

Jag är relativt ny i doftnörderiet, men när det gäller hållbarhet kan jag ge en indikation relativt två andra höst-vinterfavoriter. Enigma Parfum Cologne håller bättre (eller åtminstone lika bra) som Guerlain L'homme Ideal EDP, och möjligen aningen sämre än Tom Ford Tobacco Vanille.

Kort sagt; vill du dofta som en tobaksstinn colagrogg - go for it. Me like! Me like a lot!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Imorgon blir jag kontorets Casanova

Nytt.jpg


Idag kom den senaste försändelsen från Nose Paris - 1725 från Histoires de Parfums och Jardin d'Amalfi från Creed. Jag återkommer med recensioner när jag testat dem i skarp drift (än så länge har jag bara samplat dem på handleden). Imorgon kör jag som sagt 1725.

Jag är också beredd att ge Roja Dove Enigma (parfum cologne) ett utlåtande, då jag kört den i några dagar nu. Kort sagt är den kanon - trots att jag inte är övermåttan förtjust i cola-läsk i allmänhet; än mindre som groggvirke. Öppningen är cola-grogg, men redan efter någon minut anar jag underliggande (sandel)trä, tobak och något blommigt (sannolikt jasmin). De spritiga colavibbarna följer med i timmar, men tobak, jasmin och blomnoterna tar efter hand över. Namnet till trots (cologne) presterar den riktigt bra avseende både doftspår och hållbarhet. Mot slutet av dagen - 12-14 timmar efter applicering - har den förvisso varit i det närmaste skin scent, men den vaknar igen i duschen.

Jag är relativt ny i doftnörderiet, men när det gäller hållbarhet kan jag ge en indikation relativt två andra höst-vinterfavoriter. Enigma Parfum Cologne håller bättre (eller åtminstone lika bra) som Guerlain L'homme Ideal EDP, och möjligen aningen sämre än Tom Ford Tobacco Vanille.

Kort sagt; vill du dofta som en tobaksstinn colagrogg - go for it. Me like! Me like a lot!

Du kommer bli förvånad över hur snabbt du kommer tycka det är rimligt att lukta som en äppelpaj med chokladsås tätt följt av ...

”Fan, stalldoft med inslag av hö och koskit är ju ändå rätt mysigt”.

Kanske inte vad jag trodde att jag skulle ha som preferenser innan jag fastnade i parfymknarkandet.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Imorgon blir jag kontorets Casanova

Nytt.jpg


Idag kom den senaste försändelsen från Nose Paris - 1725 från Histoires de Parfums och Jardin d'Amalfi från Creed. Jag återkommer med recensioner när jag testat dem i skarp drift (än så länge har jag bara samplat dem på handleden). Imorgon kör jag som sagt 1725.

Jag är också beredd att ge Roja Dove Enigma (parfum cologne) ett utlåtande, då jag kört den i några dagar nu. Kort sagt är den kanon - trots att jag inte är övermåttan förtjust i cola-läsk i allmänhet; än mindre som groggvirke. Öppningen är cola-grogg, men redan efter någon minut anar jag underliggande (sandel)trä, tobak och något blommigt (sannolikt jasmin). De spritiga colavibbarna följer med i timmar, men tobak, jasmin och blomnoterna tar efter hand över. Namnet till trots (cologne) presterar den riktigt bra avseende både doftspår och hållbarhet. Mot slutet av dagen - 12-14 timmar efter applicering - har den förvisso varit i det närmaste skin scent, men den vaknar igen i duschen.

Jag är relativt ny i doftnörderiet, men när det gäller hållbarhet kan jag ge en indikation relativt två andra höst-vinterfavoriter. Enigma Parfum Cologne håller bättre (eller åtminstone lika bra) som Guerlain L'homme Ideal EDP, och möjligen aningen sämre än Tom Ford Tobacco Vanille.

Kort sagt; vill du dofta som en tobaksstinn colagrogg - go for it. Me like! Me like a lot!

Enigma PC är riktigt fin! Har en dekant bara men en flaska ligger högt upp på önskelistan till hösten 🙂

Brukar känna den dagen efter om den applicerats under eftermiddagen.
 
Topp