• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tog några dagar sen började det klia i parfymtarmen igen. Denna gång blev det ett blindköp - Side Effect från Initio. Då jag tycker väldigt mycket om rom så kunde jag inte motstå och slog till på en hel flarra direkt.
Första intrycket är bra. Den öppnar med en tydlig spritighet där jag känner doften av mörkt bränt socker och krämig vanilj som vävs samman med kanel och färsk piptobak. Luktar som någon god dessert, nästan så att man vill provsmaka den :)

67AB5564-E29C-4B3C-94B5-502A47BE357F.jpeg

Testar Rogue Perfumery Mousse Illuminee idag. Spontant intryck: ruskigt bra! skog, krydda, djup, gröna växter, får lite vibbar av TF - Beau de Jour men mer grön.

Läser på Fragrantica att performance/sillage är kanonbra, men har lite svårt att bekräfta nu. Hur skiljer sig duttflaska från sprayer? Jag fick generöst testa @blackcoffee samples, men tänker att upplevelsen blir mer komplett från riktigt flaska än dutt-samples?

summa summarum: har någon en flaska som ni tröttnat på, skicka ett PM! Annars blir de nog att leta runt på internet var jag smidigast beställer :D

Den här hobbyn är ändå märklig. Innan jag började så köpte jag ofta kläder. Jag spanade nya klockor typ dagligen.
Nu har jag minimerat allt sånt och köper osunda mängder parfym istället.

Sen senaste shopping-stoppet:

Rojas - Moustache
Extremt(!) prisvärd doft. Superfin! (Inte särskilt komplex eller påfrestande, mycket bra på jobb)

105916.jpg

Xerjoff - Zefiro (vintage)
En av mina favoriter från Xerjoff till vardagligdags. Givet att hela denna serie kommer öka i pris (Inklusive Naxos) så kändes det värt att få en vintage. Sen betalade jag iofs över list men skit i det.
G-Qu0WQTb_1xnlVrV0GfknQQf4DxktbBW4VRU9Kqbj6McycuBMTs2vC-MM8SSswqj9zQgEHng971HTWlyPgJSltD1G7aH5CyEoFEg5q5GgyX-KbG08TqQeHrcqM_bOcHbBYlLlh0gvNdWK8oKzGj_8oIHZiF4dMf3lyQJnNW-LSImK9MlGQ120E

Och så sist men inte minst:

Amouage - Epic

Jag sålde en parfym till @Txistorra och tänkte att jag äntligen skulle gå plus. Men icke, då har han en Epic som han inte kommer överens med och vips så gick jag minus igen.

Förbannat också.
epic_man_3.png

Testar Rogue Perfumery Mousse Illuminee idag. Spontant intryck: ruskigt bra! skog, krydda, djup, gröna växter, får lite vibbar av TF - Beau de Jour men mer grön.

Läser på Fragrantica att performance/sillage är kanonbra, men har lite svårt att bekräfta nu. Hur skiljer sig duttflaska från sprayer? Jag fick generöst testa @blackcoffee samples, men tänker att upplevelsen blir mer komplett från riktigt flaska än dutt-samples?

summa summarum: har någon en flaska som ni tröttnat på, skicka ett PM! Annars blir de nog att leta runt på internet var jag smidigast beställer :D
Vad kul! Av någon anledning föreställer jag mig att denna luktar som Frederic Malles French Lover, men har inte sett att någon jämfört dem.

Bra pris också ser jag!

Man blir ju inte mindre sugen på Rojas - Moustache när alla tokhyllar den. 75 ml för 489 kr på Notino, och 125 ml för 529 kr. Riktigt bra pris ju!

Någon på fragrantica skriver: 28 euros for 125 ml one of the best on the market.

Den här hobbyn är ändå märklig. Innan jag började så köpte jag ofta kläder. Jag spanade nya klockor typ dagligen.

Rojas - Moustache
Extremt(!) prisvärd doft. Superfin! (Inte särskilt komplex eller påfrestande, mycket bra på jobb)

105916.jpg

En av mina favoriter från Xerjoff till vardagligdags. Givet att hela denna serie kommer öka i pris (Inklusive Naxos) så kändes det värt att få en vintage. Sen betalade jag iofs över list men skit i det.
G-Qu0WQTb_1xnlVrV0GfknQQf4DxktbBW4VRU9Kqbj6McycuBMTs2vC-MM8SSswqj9zQgEHng971HTWlyPgJSltD1G7aH5CyEoFEg5q5GgyX-KbG08TqQeHrcqM_bOcHbBYlLlh0gvNdWK8oKzGj_8oIHZiF4dMf3lyQJnNW-LSImK9MlGQ120E

Amouage - Epic

Jag sålde en parfym till @Txistorra och tänkte att jag äntligen skulle gå plus. Men icke, då har han en Epic som han inte kommer överens med och vips så gick jag minus igen.

Förbannat också.
epic_man_3.png
Exakt så har jag förändrat mitt konsumtionsmönster också, samtidigt tror jag att det går i vågor vad jag prioriterar. Jag börjar känna en mättnad jämfört med den här tiden förra året då parfymintresset tog fart för min del.

här hobbyn är ändå märklig. Innan jag började så köpte jag ofta kläder. Jag spa

Rojas - Moustache

105916.jpg

Amouage - Epic

Förbannat också.
epic_man_3.png
Samma här, tänkte ta det lugnt denna månad med inköp, kanske till och med gå lite plus för att köpa några trevliga skor eller något... Icke... In senaste veckan är Encre Noir, Sultan Vetiver, Galleria Parfums Victorian Tobacco samt Moving Time. Denna gång skyller jag på @Kingpin som generöst gav mig prover på dessa dofter från Galleria parfums... :D

Exakt så har jag förändrat mitt konsumtionsmönster också, samtidigt tror jag att det går i vågor vad jag prioriterar. Jag börjar känna en mättnad jämfört med den här tiden förra året då parfymintresset tog fart för min del.

I wish I could say the same. Sitter redan och spanar efter Profumum Romas - Aqua di Sale inför sommaren. Dock känner jag ett visst shopping-sug av kläder inför vår/sommar. Det känns hoppfullt! :cool:

• Love
Reactions: bvb
Jag har helt "slutat" köpa kläder känns det som. Har kollat på reorna som varit under de senaste månaderna och känt att jag inte har behövt något alls. Har också sedan 1-2 år tillbaka sålt jävligt mycket kläder/byxor/ytterkläder och känner att jag typ har nästan allt jag behöver just nu.

Sen har covid påverkat allt också... man går ju inte ut någonstans förutom sina promenader och springturer här och där.

Den är grym! Performance är rejält bra på den tycker jag.
Gillar verkligen alla fyra jag köpt hittills (Mousse Illuminee, Chypre Siam, Tabac Vert och Bon Monsieur), svårt att välja favorit faktiskt men har svårt att tro att du skulle bli jättebesviken av nån av dessa, bara att läsa på Fragrantica & klämma YT reviews för att välja ut nån! Jag har köpt via Rogues Etsy shop och deras 2-pack 30ml paketerbjudande, leverans på 6 vardagar med UPD och ingen moms/tull eller andra tillkommande avgifter!

Måste ändå säga att denna fått oförtjänt mycket skit.

Det stora misstaget är väl isf att namnet är detsamma som på den odödliga originaldoften.

Hade ngt annat designmärke eller Dior med annat namn släppt den tror jag kritiken varit bra mkt mildare.

tack @Fifflio

Bilagor

• BD31FCDF-9395-47E0-8083-CA5D15150040.jpeg
    BD31FCDF-9395-47E0-8083-CA5D15150040.jpeg
    368.1 KB · Visningar: 29

Det stora misstaget är väl isf att namnet är detsamma som på den odödliga originaldoften.

Hade ngt annat designmärke eller Dior med annat namn släppt den tror jag kritiken varit bra mkt mildare.

tack @Fifflio
Tack själv! 😀🤚🏻
Håller helt med dig i det du skriver. Det stora misstaget är att dom valt samma namn som klassikern.

tack @Fifflio

Tack själv! 😀🤚🏻
Håller helt med dig i det du skriver. Det stora misstaget är att dom valt samma namn som klassikern.
Ja deras namn på sina parfymer är knepiga, tycker det gäller även för Sauvage och Eau savage.

9754546F-3D36-46D1-87F5-D62C6ED36F75.jpeg

(Säljarens foto. Oerhört trevlig snubbe om någon annan såg annonsen).

Äntligen! Lyckades knipa denna på Facebook tidigare idag. En 75ml flaska av Royal Oud.

Nu till frågan, med risk att få hat och hot från @Reverso, någon som har ett extra guldigt lock som passar denna? 😄

Senast ändrad:
Dags för födelsedag och min far kör OPG med denna: https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/Aqva-Pour-Homme-Marine-1742.html

Jag tänker att något som kan komplettera den men känns hyfsat enkelt att ta till sig skulle kunna vara ADP Colonia: https://www.fragrantica.com/perfume/Acqua-di-Parma/Acqua-di-Parma-Colonia-1681.html

Tycker att profilerna ser rätt olika ut men det blir ju någon form av blint köp här. Har testat Colonia tidigare men det var ett tag sen och jag kan inte påstå att jag har superkänsla för hur Bvlgarin är.

Någon som tycker att jag verkar vara ute och cyklar här?

Blir spännande att se hur Tallink sköter sin reklamationsavdelning.
Insåg först nu att jag fick fel parfym och fick vanliga Givenchy EDP och inte Boisee.
Stirrade mig blind på om djungelvrålen fanns där...

Givetvis öppnade jag och testade doften direkt också... blev lite förvånad över att doften inte stämde riktigt överens med vad jag trodde den skulle dofta. Men så har det varit många gånger för mig så reagerade inte superkraftigt på det.
Hört något än? 🙂

Har fått en instabox-notis och att en order är lagd på en boisee, intressant dock är aty där står det att boisee ska kosta 6500kr och att jag fått 6100kr rabatt 😂

Har redan betalat en faktura så jag tänker inte betala en till om de inte krediterar den först :)

men om de gratis skickar ut en ny så är det ju kanon. Hade däremot gärna fått lite info kring hur de tänker.

Fun story:

Sedan jag fastnat för denna förrädiska hobby så har frugan alltid köpt parfym när det varit dags för gåvor. Julklappar, födelsedagar, farsdag... högt och lågt i form av Paco Rabanne, Chanel, Frederic Malle etc.
Det innebar även att jag fick ett tillskott på Alla hjärtans dag ❤️.

Frugan hade gjort sin läxa och köpt en lavendelklassiker i form av Pour Un Homme De Caron.

När kommer det roliga undrar ni? Jo det roliga (eller sorgliga) är att jag redan har den. Det var nämligen en av två parfymer som jag fick på min födelsedag... AV HENNE!!!

Fick hålla masken och skratta åt att hon knasigt nog glömt bort detta, medan det innerst inne gror en irritation för missat tillskott 😂

Hon har försökt returnera men Coolpriser har radio silence, så om någon är nyfiken på denna och har något jämlikt att byta med så är ni välkomna till PM 👍 kanske någon som inte klickar med sin nyinköpta Moustache?

F7C97EBB-429F-485E-9708-5AC586A08000.jpeg

Fun story:

Sedan jag fastnat för denna förrädiska hobby så har frugan alltid köpt parfym när det varit dags för gåvor. Julklappar, födelsedagar, farsdag... högt och lågt i form av Paco Rabanne, Chanel, Frederic Malle etc.
Det innebar även att jag fick ett tillskott på Alla hjärtans dag ❤️.

Frugan hade gjort sin läxa och köpt en lavendelklassiker i form av Pour Un Homme De Caron.

När kommer det roliga undrar ni? Jo det roliga (eller sorgliga) är att jag redan har den. Det var nämligen en av två parfymer som jag fick på min födelsedag... AV HENNE!!!

Fick hålla masken och skratta åt att hon knasigt nog glömt bort detta, medan det innerst inne gror en irritation för missat tillskott 😂

Hon har försökt returnera men Coolpriser har radio silence, så om någon är nyfiken på denna och har något jämlikt att byta med så är ni välkomna till PM 👍 kanske någon som inte klickar med sin nyinköpta Moustache?

F7C97EBB-429F-485E-9708-5AC586A08000.jpeg
Denna ska även vara, även om jag inte finner direkt något som bekräftar just detta precis nu, en av Tom Fords personliga favoritdofter. Kul kuriosa om det stämmer. Jag äger denna själv, men vi kommer inte överens så bra...

Tillbaka
Topp