• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

"Växer" ni ifrån dofter ibland?

Acqua di Parma Colonia Oud var en av mina första stora favoriter som fick mig att bli mer intresserad av parfymer. Men det känns som vi växer ifrån varandra. Låter ju sjukt tramsigt, men är det någon som känner igen sig?

Kanske bara är så att jag tröttnat. Tröttnar snabbt på typ...allt.
Oh ja, ofta... men man kan få återfall också :)

kommer ihåg att jag älskade Armani Code när den släpptes, sen klarade jag inte av den tills häromdagen då någon på kontoret hade den. Kan lika gärna vara fina minnen som doften i sig förvisso.

Acqua di Parma Colonia Oud var en av mina första stora favoriter som fick mig att bli mer intresserad av parfymer. Men det känns som vi växer ifrån varandra. Låter ju sjukt tramsigt, men är det någon som känner igen sig?

Nej då inte alls 🙂. Jag är likadan där med att jag tröttnar på typ ”allt”

KD: Initio - Rehab
Älskar reaktionen jag precis fick av sambon 😂🤣.
Jag kommer ut från duschen och då ska sambon in på toan för att borsta tänderna. Under tiden hon är där drar jag på mig 4-5 sprays och sätter mig i soffan. När sambon kommer ut från toan ropar hon (luktar gott, luktar gott, luktar gott) 😎.
Inte allt för ofta jag får komplimanger av sambon gällande mina dofter men när det väl händer njuter jag 🥳.
290FBABC-0743-4762-BA47-84A989448404.jpeg

KD: Michael Kors - Michael For Men

På tal om dofter som man växt ifrån/skiljer sig stort från vad man brukar gilla. Den här var med i starten av min parfymresa och har varit nära på att säljas flera gånger men som tur är det har aldrig blivit av. Levererar förvånansvärt bra för att vara en cheapie!

CC8A854C-604B-4442-88B5-2E724A0FE282.jpeg

Helt rimligt. Snarare konstigt om inte smaken utvecklas när referensramarna blir större. Därmed inte sagt att man kan njuta av ”det gamla” emellanåt men det blir inte samma sak fullt ut.

DD:
42BED423-C2B2-4EAF-89BA-88B31885D0AB.jpeg

Detta är en doft jag tycker är svår att sätta fingret på. Kanske beror det Gualtieris princip av att inte lista noter, dvs det finns inga ledtrådar att utgå ifrån som styr upplevelsen. Många pratar om träighet och ja, visst, men inte cederträ som i så många andra dofter. Jag får mer känslan av någon form av exklusivt ädelträ, blankpolerat och med viss sötma i sig. Ingenting sticker ut och skriker efter uppmärksamhet, upplevelsen är mjuk och ”slät” tycker jag namnet till trots (Duro betyder hård). Ser att den ofta refereras till som extremt maskulin men det förstår jag inte riktigt faktiskt, tycker nog att det finns andra dofter som bättre kan sorteras in under den rubriken. Hållbarhet och projektion är medel tycker jag, inte samma kraftpaket som tex Black Afgano. Fin och mysig doft tycker jag.

Minns flaskan så väl från mina yngre dagar men minns inte doften.
Tycker du om den?
Man kan säga att den är manlig och har vrid som i en gammal Chevy😁 Inte kanske den modernaste doften just nu men det kan även vara tjusningen med denna. Kouros har ju dykt upp rätt många gånger på youtube nyligen och Gent scents tyckte Kouros doftade lite som en urinoar på ett bra sätt😂 Vet inte om årtiondet är rätt men jag får lite Sopranos vibbar🤭
1616160199477.jpeg

Den är jäkligt fin, passar verkligen till allt tycker jag.
Ska iväg på en tjänsteresa i 3v (inrikes) och funderar på att bara ta med l'homme. Även om det känns fel när man är parfymnörd... 😂
Kör, bara kör! Man uppskattar faktiskt dofterna mer desto mer man använder dem...så lätt hänt att man byter doft hela tiden och känner att man "måste" byta.

Prada funkar hela tiden, året runt! :D

Säg till om du såpass att göra dig av med den :cigar:

Hämtade ut min Rochas Moustache efter jobbet i går. Hur tusan kan den vara så billig? Helt sjukt! Dessutom hittade jag min ännu billigare (under 400), så löjligt vad mycket doft man får för pengarna! Testade den på handlederna i går kväll, och såhär ca nio timmar senare sitter doften kvar med något av en fräsch vaniljdoft. Första kvarten var doften lite kryddigare och efter det kom en distinkt rosdoft igenom, vilket gjorde den mer feminin, helt i min smak. Detta är precis vad jag har letat efter!
CFE056D9-D152-4362-84D2-D6C12AB9991C.jpeg

I övrigt måste jag säga att flaskan känns sjukt högkvalitativ för priset. Otippat tung kork.

Hämtade ut min Rochas Moustache efter jobbet i går. Hur tusan kan den vara så billig? Helt sjukt! Dessutom hittade jag min ännu billigare (under 400), så löjligt vad mycket doft man får för pengarna! Testade den på handlederna i går kväll, och såhär ca nio timmar senare sitter doften kvar med något av en fräsch vaniljdoft. Första kvarten var doften lite kryddigare och efter det kom en distinkt rosdoft igenom, vilket gjorde den mer feminin, helt i min smak. Detta är precis vad jag har letat efter!
CFE056D9-D152-4362-84D2-D6C12AB9991C.jpeg

I övrigt måste jag säga att flaskan känns sjukt högkvalitativ för priset. Otippat tung kork.
Skulle denna tas ut ut produktion, så skulle priset skjuta snabbt i höjden - som med många dofter - men med denna förstår man det extra tydligt för hur pass populär den är i ”parfymvärlden”; även om den inte nämns så ofta av recensenterna.

Senast ändrad:
Försökte mig på säkerhetshyvel några gånger. Det slutade i blodbad alternativt mycket dåligt rakat, sedan började jag med skägg.. Imponerad över dem som behärskar tekniken!

Det tar ju en stund innan man kommer på det, om man säger;) Det har blivit en del blod, hehe...
gents.se har ju sample pack med blad, vilket var bra så man kan testa sig fram... ( det på bilden är galet vasst )

Tillbaka
Topp