• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Detta låter superintressant, är väldigt nyfiken på Malibu. Lite kokos-solkräm-känsla låter spännande.

Var handlar ni Malibun? :)
Den är verkligen spännande och känns definitivt som en trevlig sommardoft 👌😊. Jag beställde den från https://www.lazzariweb.it/en/
Jag kommer dock inom närmaste dagarna lägga ut några riktigt bra enligt mig vår/sommardofter som jag tänkte sälja några 3 eller 5ml splittar av. Håll utkik i Lifestyle K&S 🥳.

Lite mer nytt in att prova 👌😊.
0D2E8582-0DB3-49A7-9603-B8F33369FF7D.jpeg

Nio är bästa fräscha Xerjoff i mitt tycke. Citrongräs-vibben är ruskigt bra och fin! Renaissance är också mycket bra.

Jag gillar den!
Lite som med Beach Hut Man så var det allra första intrycket lite förvirrande (för mig iaf). Jag hade väntat mig en mer jättegrön och mycket aromatisk doft baserat på vad jag tyckt mig förstå när jag läst/lyssnat på reviews. Istället möts jag av vad jag skulle kalla en brun-grön (jordig-örtig), kryddig och torr känsla. Öppningen är påtagligt laddad med kryddnejlika (cloves) men det balanseras ganska snabbt ut med lavender/citrus/trä och blir en ganska elegant upplevelse tycker jag. Jättefin drydown. Känns mycket kontorsvänlig och performance verkar bra. En fin doft!
Imponerad hur du urskilja alla dessa dofter i doften :)
Jag är riktig nybörjare med många köp och kommer oftast bara fram till om jag gillar den el ej..

Imponerad hur du urskilja alla dessa dofter i doften :)
Jag är riktig nybörjare med många köp och kommer oftast bara fram till om jag gillar den el ej..
Nja, till viss del så färgas säkert intrycken av vad man läst innan och av att man sett tex note breakdown på Fragrantica. Jag gillar att läsa på ganska mycket och kolla YT reviews så jag blir garanterat påverkad i min tolkning/upplevelse av doften. Däremot tycker jag ofta att man kan sätta en färgnyans på en doft men det är säkert inte så för alla.

Vissa av oss kommer nog aldrig längre än så. Jag älskar dofter men har svårt att urskilja noter. Detsamma gäller viner. Men jag njuter av det ändå.
Vissa dofter kan jag absolut inte plocka ut enskilda noter av, allt flyter bara samman. Men tex kryddnejlikan i öppningen av Bracken är rätt påtaglig tycker jag. Och tex myntan i ELDOs You Or Someone Like You lär ingen kunna missa.

Ska hämta ett väldigt "out of character" - köp från min sida.
Inte nog med att den inte är niche. Inte nog med att den har en hel del syntetiska element. Inte nog med att den är mass-pleasing. Den är dessutom inte ens från ett märke jag gillar.

Så vad är det....då?

Jo Versace Eros.

Versace-Eros-Pour-Homme-EdP-100ml.jpg

Jag satt på ett flyg till Mexico förra året och fick ett sample av denna i min necessär. Jag var ingen omedelbar fan, utan tyckte snarare den var rätt irriterande.
Men resan i sin helhet var så oerhört bra att jag ska dit över påsk. (Om gud, FHM och flybolaget vill det vill säga). Och för att hedra minnet köpte jag en flaska att ta med mig.

Är parfymen dålig då? Nej inte alls, den är faktiskt rätt fin och kommer absolut till sin rätt i ett tropiskt paradis. Och skulle Tegnell inte vilja att jag kommer iväg så har jag iaf doften av resan kvar.

Ska hämta ett väldigt "out of character" - köp från min sida.
Inte nog med att den inte är niche. Inte nog med att den har en hel del syntetiska element. Inte nog med att den är mass-pleasing. Den är dessutom inte ens från ett märke jag gillar.

Så vad är det....då?

Jo Versace Eros.

Versace-Eros-Pour-Homme-EdP-100ml.jpg

Jag satt på ett flyg till Mexico förra året och fick ett sample av denna i min necessär. Jag var ingen omedelbar fan, utan tyckte snarare den var rätt irriterande.
Men resan i sin helhet var så oerhört bra att jag ska dit över påsk. (Om gud, FHM och flybolaget vill det vill säga). Och för att hedra minnet köpte jag en flaska att ta med mig.

Är parfymen dålig då? Nej inte alls, den är faktiskt rätt fin och kommer absolut till sin rätt i ett tropiskt paradis. Och skulle Tegnell inte vilja att jag kommer iväg så har jag iaf doften av resan kvar.
Nice story! Klart att man ska äga dofter utifrån ett sentimentalt perspektiv också. Allt behöver inte handla om Niche och prestanda, man ska inte underskatta parfymer som köpts pga minnen och känslor som kommer därefter.

"Växer" ni ifrån dofter ibland?

Acqua di Parma Colonia Oud var en av mina första stora favoriter som fick mig att bli mer intresserad av parfymer. Men det känns som vi växer ifrån varandra. Låter ju sjukt tramsigt, men är det någon som känner igen sig?

Kanske bara är så att jag tröttnat. Tröttnar snabbt på typ...allt.

Tillbaka
Topp