• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

EMD och ännu ett nytillskott (länge leve blindköpen!),
6EFAB79D-08FC-4AAE-992D-9FFB90277051.jpeg

Blind/hypeköp efter all hausse på YT kring den plötsliga återkomsten av denna doft, som tex denna video:
Sägs vara lik Muglers Ultra Zest men alla kan ju inte ha sånt flyt som @Reverso och hitta en sån flaska för vettiga pengar så när denna plötsligt gick att hitta online igen och alla YT reviewers sjöng dess lovord så kände jag mig tvungen att prova. Hämtade ut paketet efter avklarat träningspass och sitter och smälter de första intrycken. Det är sött på ett nästan gourmand-ish sätt men ändå fräscht, känns som att de lyckats göra en söt doft som kanske inte blir sliskig i sommarvärmen. Mycket behaglig och jag skulle även tro att den är en riktig crowdpleaser, tom skolpersonalen i Karlskoga kommun borde uppskatta detta tycker jag. Inget man sträcker sig efter när näsborrarna suktar efter lite barnyard yoga precis. Jättesafe som blindköp så länge man inte förväntar sig något utmanande som tänjer ens gränser, förmodligen lite motsatsen till de Areej Le Doré dofter som @livinl0ud nyss testade. Så vill du ha en fräsch doft med sötma så tror jag den här kommer att vara ett säkert kort.

Senast ändrad:

Blind/hypeköp efter all hausse på YT kring den plötsliga återkomsten av denna doft, som tex denna video:
Sägs vara lik Muglers Ultra Zest men alla kan ju inte ha sånt flyt som @Reverso och hitta en sån flaska för vettiga pengar så när denna plötsligt gick att hitta online igen och alla YT reviewers sjöng dess lovord så kände jag mig tvungen att prova. Hämtade ut paketet efter avklarat träningspass och sitter och smälter de första intrycken. Det är sött på ett nästan gourmand-ish sätt men ändå fräscht, känns som att de lyckats göra en söt doft som kanske inte blir sliskig i sommarvärmen. Mycket behaglig och jag skulle även tro att den är en riktig crowdpleaser, tom skolpersonalen i Karlskoga kommun borde uppskatta detta tycker jag. Inget man sträcker sig efter när näsborrarna suktar efter lite barnyard yoga precis. Jättesafe som blindköp så länge man inte förväntar sig något utmanande som tänjer ens gränser precis, förmodligen lite motsatsen till de Areej Le Doré dofter som @livinl0ud nyss testade. Så vill du ha en fräsch doft med sötma så tror jag den här kommer att vara ett säkert kort.
Låter magiskt bra 👏😍. Säljer du en femma 😎?

Låter magiskt bra 👏😍. Säljer du en femma 😎?
Har lagt till den i min dekantlista men har tyvärr inga femmor alls hemma jist nu, bara tior (110kr).
Väntar på 5ml flaskor och ska försöka uppdatera hela listan med 5ml priser när de hittat fram!

Sägs vara lik Muglers Ultra Zest men alla kan ju inte ha sånt flyt som @Reverso och hitta en sån flaska för vettiga pengar så när denna plötsligt gick att hitta online igen och alla YT reviewers sjöng dess lovord så kände jag mig tvungen att prova. Hämtade ut paketet efter avklarat träningspass och sitter och smälter de första intrycken. Det är sött på ett nästan gourmand-ish sätt men ändå fräscht, känns som att de lyckats göra en söt doft som kanske inte blir sliskig i sommarvärmen. Mycket behaglig och jag skulle även tro att den är en riktig crowdpleaser, tom skolpersonalen i Karlskoga kommun borde uppskatta detta tycker jag. Inget man sträcker sig efter när näsborrarna suktar efter lite barnyard yoga precis. Jättesafe som blindköp så länge man inte förväntar sig något utmanande som tänjer ens gränser, förmodligen lite motsatsen till de Areej Le Doré dofter som @livinl0ud nyss testade. Så vill du ha en fräsch doft med sötma så tror jag den här kommer att vara ett säkert kort.
Jag får skylla på paltkoman som inföll nu efter lunch men jag läste "Ullared Men Paco". Lät ganska affordable 😁

Har lagt till den i min dekantlista men har tyvärr inga femmor alls hemma jist nu, bara tior (110kr).
Väntar på 5ml flaskor och ska försöka uppdatera hela listan med 5ml priser när de hittat fram!
Absolut jag förstår 😊 PM kommer!

På tal om nytillskott och blindköp så landade nyss denna inplastade (nu avplastad) delikatess från 2018,
47A0918F-B1BE-4F43-9EB2-1219D0DA09E8.jpeg

22D438DD-397D-46FA-AD15-CB4A84E644F9.jpeg

Jag använde ”vanliga” Dior Homme för längesedan och på den tiden jag inte alls egentligen var intresserad av dofter. Har av någon anledning hållit mig borta från hela Dior Homme linjen sedan jag ”insjuknade” med detta intresse men denna erbjöds mig ganska slumpartat under påsken och jag slog till helt spontant. Ett fantastiskt bra beslut. Den här doften är magnifik. Jämfört med hur jag minns vanliga Dior Homme så är detta lite av Dior Homme för fullvuxna. Läder och oud tar mer plats än vad jag minns av vanliga Homme. Berusande god.

En fråga angående Tom Fords Costa Azzurra. Skulle ni köpa den nya lite billigare från Signature serien eller den äldre från Private blend serien?
(Tallink har uppdaterat TF sortimentet).
B91C8307-4F25-4FDF-B41A-91B43AEEB0EA.jpeg
27EB109B-7BB4-4995-A699-76DB49D0EBA0.jpeg

En fråga angående Tom Fords Costa Azzurra. Skulle ni köpa den nya lite billigare från Signature serien eller den äldre från Private blend serien?
Endast provat Private Blend, performance kan man ju ifrågasätta men så jäkla bra sommardoft. Misstänker att den nya, billigare inte har någon bättre performance...

• Like
Reactions: JCE
  • Like
Reactions: JCE
På tal om nytillskott och blindköp så landade nyss denna inplastade (nu avplastad) delikatess från 2018,
47A0918F-B1BE-4F43-9EB2-1219D0DA09E8.jpeg

22D438DD-397D-46FA-AD15-CB4A84E644F9.jpeg

Jag använde ”vanliga” Dior Homme för längesedan och på den tiden jag inte alls egentligen var intresserad av dofter. Har av någon anledning hållit mig borta från hela Dior Homme linjen sedan jag ”insjuknade” med detta intresse men denna erbjöds mig ganska slumpartat under påsken och jag slog till helt spontant. Ett fantastiskt bra beslut. Den här doften är magnifik. Jämfört med hur jag minns vanliga Dior Homme så är detta lite av Dior Homme för fullvuxna. Läder och oud tar mer plats än vad jag minns av vanliga Homme. Berusande god.
Sjukt bra. Presterar kungligt också, passa på nu när det fortfarande kan vara lite kyligt ute annars så är det varning för huvudvärk.

• Like
Reactions: S.L
Har ej provat Signature-utgåvan, så kan ej säga något om performance. Jag ägde en flaska PB tidigare (sålde den då den gav mig huvudvärk samt att aquatiska dofter inte är min grej) och performancen då var rätt bra för att vara en fräsch doft.

Rent estetiskt så vinner ju PB rejält, så frågan är om du vill ha större mängd juice för samma pris, eller en snyggare flaska (samt potentiell samlarvärde, då PB är discontinued). :)

Jag testade signaturutgåvan för någon vecka sen. Upplevde ingen skillnad.

hade jag inte haft en PB så hade jag kört på signaturlinjen. Jag ”samlar” private blend, men det blir svårt att rättfärdiga när man kan få den så pass mkt billigare. Tycker även att de flaskorna också är snygga. Ganska coolt om man har Ombre Leather, Beau de Jour och Costa Azzura uppradade bredvid varandra. 😊

ryktet går att Tobacco Oud också hamnar i en sådan flaska senare i år.

Tillbaka
Topp