• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Var tvungen att göra ett litet mini-inköp på Tallink, 149kr för att göra en tidsresa tillbaka till ungdomens dagar.
Använde Tommys Deo back in the days, var som att smeta en kalk/tvålbit under armen.
Var helt vit i armhålan och svettades nog betydligt mer tack vare den.

Tommy.PNG
Jag gjorde också en tidsresa i fjol till min ungdom med denna.....
0FEF636B-01C9-4D94-B8C0-5313F0A71C95.jpeg

Vad tycks? Sett flera som beskriver den som en orange creamsicle...vad det nu är
Jag har haft denna i min ägo i flera år. Brukar lira den då och då på våren, även om det var ganska ruggigt och kallt idag. Jag uppskattade att Mugler kom ut med en ny flanker varje år förut. Detta verkar ha upphört, kanske återupptas i framtiden. Jag äger inte alla, men många.

Orange creamsicle är en apelsinglass, som en Solero.

Ultra Zest är en fräsch tagning, men den patenterade patchouli/choklad-kombinationen som är så synonym med Mugler-dofter, finns där.

Men som svar på din fråga, finner den inte revolutionerande, det är en bra doft, men dofter som Pure Malt, Pure Havane och Pure Tonka är mycket bättre, enligt mig.

Någon som har Noir de Noir på splitt? Alldeles för många år sedan jag doftade på den men minns att jag inte var helt övertygad då. Sugen på en 50ml från Tallink men vill nog prova först, när jag tänker tillbaka på det lilla jag minns om den :)

Varit sugen på ett köp av ren nostalgi , men törs man? Är det samma doft och har den åldrats med ’värdighet’?
Var min högstadie/gymnasiedoft ihop med Fahrenheit och Björn Borg :D
Jag har litet kvar även i en splash flaska från back in the days. Doften är samma men har ju säkert fått sina utspädningar under åren. Även fast jag inte använder sen så ofta så är jag glad att jag köpte den :)

Jag har litet kvar även i en splash flaska från back in the days. Doften är samma men har ju säkert fått sina utspädningar under åren. Även fast jag inte använder sen så ofta så är jag glad att jag köpte den :)
Tack, ska kanske slå till på en flaska så man kan känna sig ung igen :D

• Like
Reactions: S.L
Doftljus som inte luktar syntetisk smörja brukar ju kosta en del, ofta uppemot 500 kr/ljus.

Har någon hittat prisvärda doftljus? Letar efter något som man kan tända var kväll utan ångest över plånboken.

Hade köpknappen på IKEA’s släpp men de tog ju slut på några sekunder.

• Like
Reactions: bvb
Från Tallink
IMG_20210410_152852.jpg

Vet inte riktigt vad jag tycker om Tobacco Vanille och Tuscan Leather faktiskt. Hade inte testat innan så var blindköp.
Båda var kärlek vid första testet för min del men de är ju komplexa likt ett riktigt fint vin. Otroligt många dimensioner som kommer fram olika vid varje användning. En upplevelse där den går från en doft vid applicering till en helt annan under loppet av några timmar. Många gånger upplever jag dem som bäst efter en dag eller två där de fastnat i plagg man burit.

Kan dock förstå att de inte faller alla i smaken, de är fruktansvärt tunga och ibland tycker jag att de kan bli för kvävande och tunga.

Senaste avsnittet av veckans ord med Kristian Luuk handlar om näsan och det snackas dofter och parfymer etc.

DD/KD: Roja - Elysium Parfum
Helt sinnessjukt bra doft men om den är värd ca 5k för 50ml går alltid diskutera 😊.
20400D83-7DC8-425D-86FA-B442AB52354C.jpeg

Skulle inte lägga 5k på en flaska så länge det köps i den här takten. Har hittat min gräns för vad som ändå känns bekvämt. Ska man däremot bli ”normal” och låt oss säga äga 5-6 dofter skulle jag förmodligen kunna köpa tex. Roja.

Skulle inte lägga 5k på en flaska så länge det köps i den här takten. Har hittat min gräns för vad som ändå känns bekvämt. Ska man däremot bli ”normal” och låt oss säga äga 5-6 dofter skulle jag förmodligen kunna köpa tex. Roja.
Köper absolut ditt resonemang 😊. Vore väldigt skönt om det gick att hålla sig till 5-6 dofter bara 😂. Hade dock känts ”bättre” om det var 5k för 75/100ml.

Köper absolut ditt resonemang 😊. Vore väldigt skönt om det gick att hålla sig till 5-6 dofter bara 😂. Hade dock känts ”bättre” om det var 5k för 75/100ml.

Utan tvekan, vet inte hur potenta dem är men 50ml lär ju räcka mycket länge av ex. Enigma.

Kan knappt välja 5 favoriter ur min samling utan känna:

F5853A83-AAE2-4EB5-9AD4-DB2DFAE3442E.gif

Utan tvekan, vet inte hur potenta dem är men 50ml lär ju räcka mycket länge av ex. Enigma.

Kan knappt välja 5 favoriter ur min samling utan känna:

F5853A83-AAE2-4EB5-9AD4-DB2DFAE3442E.gif
Av nyfikenhet slog jag precis till ett 2ml sample-set från Rojas Cologne serie med följande dofter Enigma, Elysium, Vetiver, Danger, Scandal samt 5ml av A Midsummer Dream 🥳.

Hahaha 😂🤣.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp