• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD f.ö.
Den här är riktigt trevlig alltså... perfekt i vårsolen!
B328979B-56AB-48D7-8C54-06CFFC9E2184.jpeg
 

Owaysis

Cartier
Inte testat så många acqua di parma men den här imponerar varje gång jag kör samplet. Känns riktigt ren och fräsch, av någon anledning känner jag mig nyrakad 😂
20210408_210030.jpg
Haha jag har också en sample av den och testade den så sent som tidigare idag. Den känns nästan lite väl mkt barbershop för mig. Tror dock den passar min far som är 67 oerhört bra :)
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
När vi ändå pratar Nishan-ey så slänger jag in några tankar om wulong cha.

Jag har senaste tiden läst runt om olika tedofter då jag tror det kan vara något för mig. Vem gillar inte att borra ner snoken i en teburk och drömma sig bort?!
Wulong cha dök upp på radarn och jag satt där med fingret på köpknappen för en hel flaska. Tänkte att det är inget snack om saken, det här är min doft!
Tur nog så hejdade jag mig i sista sekund och samplade den istället. Tur det!

Den öppnar så jävla bra och fint med en härlig sötsyrlig citrus-lychee-freesheuuurr och man tror att man är in for a treat men istället för att utvecklas till något vackert så slaknar den sakta men säkert likt en penis på en fredagskväll efter för mycket rödvin och tacos i soffan till lets dance.
dry down är sånt jävla antiklimax. Te luktar den i alla fall inte enl. min näsa utan mer någon billig tvål? Vet inte vad det är.
FAN.
Ville så gärna tycka om denna.
sadface


F1B1E316-7EBB-4A3E-AE99-CD9DB3637343.jpeg
 

Richard1987

Panerai
Prova Colonia intensa, den är lite mer up to date så att säga. Samtidigt har du kvar dna:t. Även assolutan är grymt schysst!
Får klicka hem ett sample!
Haha jag har också en sample av den och testade den så sent som tidigare idag. Den känns nästan lite väl mkt barbershop för mig. Tror dock den passar min far som är 67 oerhört bra :)
Tycker den känns tidslös och klassisk, inte såå gubbig men förstår vad du menar haha
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Apropå barbershop- testade på Xerjoff Fiero idag och tyckte den var riktigt grym. Problemet med många barbershop-dofter är att de kan bli lite ”gubbiga”, jag tyckte dock att Fiero verkade mer ”modern”. Vad säger ni, tror ni den fungerar utan att verka för old school på någon som är 22-25 år gammal?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Apropå barbershop- testade på Xerjoff Fiero idag och tyckte den var riktigt grym. Problemet med många barbershop-dofter är att de kan bli lite ”gubbiga”, jag tyckte dock att Fiero verkade mer ”modern”. Vad säger ni, tror ni den fungerar utan att verka för old school på någon som är 22-25 år gammal?
Jag får absolut ingen barbershop känsla av fiero. Jag får en grymt fräsch somrig citron rakt igenom. Jag är strax över 30 och tycker inte den känns gubbig alls
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
När vi ändå pratar Nishan-ey så slänger jag in några tankar om wulong cha.

Jag har senaste tiden läst runt om olika tedofter då jag tror det kan vara något för mig. Vem gillar inte att borra ner snoken i en teburk och drömma sig bort?!
Wulong cha dök upp på radarn och jag satt där med fingret på köpknappen för en hel flaska. Tänkte att det är inget snack om saken, det här är min doft!
Tur nog så hejdade jag mig i sista sekund och samplade den istället. Tur det!

Den öppnar så jävla bra och fint med en härlig sötsyrlig citrus-lychee-freesheuuurr och man tror att man är in for a treat men istället för att utvecklas till något vackert så slaknar den sakta men säkert likt en penis på en fredagskväll efter för mycket rödvin och tacos i soffan till lets dance.
dry down är sånt jävla antiklimax. Te luktar den i alla fall inte enl. min näsa utan mer någon billig tvål? Vet inte vad det är.
FAN.
Ville så gärna tycka om denna.
sadface


F1B1E316-7EBB-4A3E-AE99-CD9DB3637343.jpeg

Vill du åka på ett annat anti-klimax av rang så rekommenderar jag straight to heaven av Kilian. Öppnar så jävla bra och dör ner till nåt vått, mossigt och geggigt. Rent bedrövlig dry down.

Ska inte dra några penis-metaforer men i doftvärlden bör dennes dry down motsvara Alice Bah för ”Kåtast i Kungsängen” (För er som sett Nile city). 😳
 
Vill du åka på ett annat anti-klimax av rang så rekommenderar jag straight to heaven av Kilian. Öppnar så jävla bra och dör ner till nåt vått, mossigt och geggigt. Rent bedrövlig dry down.

Ska inte dra några penis-metaforer men i doftvärlden bör dennes dry down motsvara Alice Bah för ”Kåtast i Kungsängen” (För er som sett Nile city). 😳
Första gången jag kände hallonen komma fram under dry downen i Tuscan Leather:

_xWqir.gif
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Inte testat så många acqua di parma men den här imponerar varje gång jag kör samplet. Känns riktigt ren och fräsch, av någon anledning känner jag mig nyrakad 😂
20210408_210030.jpg

Relaterar starkt till den rena känslan på Colonia. Nu krävs det pistolhot för att jag ska raka av mig skägget men Colonia är väldigt ren utan att vara intetsägande.

Kom över ett sådant här set förra sommaren för bara 300 kr, flaskan innehåller 20ml.

931A3B14-EBE1-4EDE-B5BF-3BBC2FCAF35A.jpeg
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Vill du åka på ett annat anti-klimax av rang så rekommenderar jag straight to heaven av Kilian. Öppnar så jävla bra och dör ner till nåt vått, mossigt och geggigt. Rent bedrövlig dry down.

Ska inte dra några penis-metaforer men i doftvärlden bör dennes dry down motsvara Alice Bah för ”Kåtast i Kungsängen” (För er som sett Nile city). 😳

Tack för heads up! Den hade jag nämligen på listan och en sån här traumatisk upplevelse klarar inte mitt psyke av en gång till 🤯🤯🤯
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Var tvungen att göra ett litet mini-inköp på Tallink, 149kr för att göra en tidsresa tillbaka till ungdomens dagar.
Använde Tommys Deo back in the days, var som att smeta en kalk/tvålbit under armen.
Var helt vit i armhålan och svettades nog betydligt mer tack vare den.



Tommy.PNG
 
Topp