• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Koden funkade, så blir 712 kr för en flarra :) Fick min dekant idag så bara hunnit köra en spray på armen :) Känns som att den kommer ha grym performance 😀

Ska testa den ett par dagar innan jag bestämmer mig!

På min hud har den bra performance. Inte den vanliga Xerjoff toppklass men väldigt långt ifrån dålig.

FMD:
9AEC0F1E-47B3-4E05-AAE3-11216C4802DE.jpeg

Spännande att höra vad du tycker om Tobacolor, jag tycker den är kanon... men frugan tyckte inte det... så får se om flaskan får stanna :)
Testade tobacolor igår lite snabbt! Första intrycket är att den doftar bra, honung, vita blommor, lite fruktigt. Andra tanken: funkar noterna ihop? tredje tanken: skulle den passa bättre på en kvinna? Fjärde tanken: den doftar jäkligt bra och performance är bra.

summa summarum: ingen homerun men ska testa fler gånger :)

Min är pre magcap, den är inte klen men hade önskat liiite mer kräm i juicen. Nya batchar är omformulerade.

Är nyfiken på FdB - New York Intense som ska vara lik men ha bättre performance.

Har inte köpt doft men annat. Miinto är reko!

Nu kan jag inte tala för longevity på NYI (men @eau.m.g kanske kan göra ett inspel), däremot är den rejält uppskruvad vad avser projection och sillage jmf med jubilation.

Nu behöver jag er hjälp,

Tips på doft som passar sportig tjej i 20-25-årsåldern och som finns på NK/Åhléns eller Cow parfymeri?

Unisex går också bra. Gärna något fräscht, som passar bra på sommaren, vad säger experterna?

Nu behöver jag er hjälp,

Tips på doft som passar sportig tjej i 20-25-årsåldern och som finns på NK/Åhléns eller Cow parfymeri?

Unisex går också bra. Gärna något fräscht, som passar bra på sommaren, vad säger experterna?

Min fästmö gillar Killian. Speciellt Love Don’t Be Shy. Eller om du har vägarna förbi Chanel är Mademoiselle Intense riktigt bra också.

Jag har nu fått e-postadressen till Xerjoff butiken där Via Cavour finns och kommer försöka lägga en beställning. Om någon vill haka på och köpa en egen flaska så let me know, mailar dem imorrn för prisuppgift.

Sprayade nyss på mig Xerjoff Comandante och min förste tanken var "jävlar, wtf är det här?!" Något fränt och typ alla noter samtidigt, lite Mancera red tobacco vibe första sekunderna.

Dessa tankar/känslor försvann nästan direkt och doften blev betydligt behagligare. Lite för starkt när man doftar direkt på appliceringsområdet men när man får whiffs av den är den trevlig.

Lite svårplacerad doft. Tycker Xerjoff har en ganska tydlig DNA som genomsyrar deras dofter, så även i denna. Den är söt (honung?) och fräsch (lite örtig? Liite mint?) men samtidigt en tyngd i doften. Lädernoten (eller är det tobaken?) finns relativt tydlig i bakgrunden och vet inte vad jag tycker om den ännu. Kanske finns lite iris i den också?

Desto mer jag känner av doften desto mer gillar jag den...påminner mig om något men kan inte sätta fingret på vad 🤔

Update; Den är jäkligt fin och betydligt mer "lättsam" i dry downen! Beroendeframkallande doft.

20210514_084330.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp