• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

KD:
98E6B856-06DB-42F1-9D35-108309B181AB.jpeg

Lätt den bästa amberdoften jag upplevt och även min favorit av det jag testat av Francis Kurkdjians kreationer, gillade tex inte Grand Soir men denna är kalasbra, verkligen fin. 👍🏻

KD:
98E6B856-06DB-42F1-9D35-108309B181AB.jpeg

Lätt den bästa amberdoften jag upplevt och även min favorit av det jag testat av Francis Kurkdjians kreationer, gillade tex inte Grand Soir men denna är kalasbra, verkligen fin. 👍🏻

Har en sån i gömmorna jag med om den inte är slut/slängd. Kommer ihåg att jag tyckte den var riktigt fin back in the days!

edit: minns även att det var magneter i vardera hörn så man kunde fästa ihop två flaskor till ett par då den var unisex. ”One for him and one for her”

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Provar Xerjoff Erba pura idag 🙂

Väldigt trevlig doft, men samtidigt väldigt feminin! Minst sagt unisex. Unik. Söt, fruktig och blommig.

Gillar doften väldigt mkt men vet inte om just jag vill lukta såhär 🙂 Krävs mer testning!

Dagens
PdM - Pegasus mycket potent och trevlig bittermandel och vanilj bra balans i en doft som lätt hade kunnat bli för söt men som jag tycker de hittat en fin nivå på.

BC8EBFB0-60CF-4C42-BA34-2B8616EA6DFC.jpeg

Ja, Pegasus är faktiskt väldigt fin. Är den inte lik Reflection Man lite? Nu var det längesen jag luktade på den men får samma vibbar…

Skriv det inte på fejjan, då kommer du bli anklagad för att vara en fattiglapp som inte förstår flärd och lyx. 😁😁😁

På tal om vara en fattiglapp som inte förstår lyx och flärd. Testade Roja Oceania idag, och förstår verkligen inte vad som motiverar prislappen, förutom flaskan och korken. Visst luktar den gott men inget himlastormande.

På tal om vara en fattiglapp som inte förstår lyx och flärd. Testade Roja Oceania idag, och förstår verkligen inte vad som motiverar prislappen, förutom flaskan och korken. Visst luktar den gott men inget himlastormande.

Jag försökte få loss en dekant av den precis. Enigma tycker jag är riktigt bra men utöver den har jag inte blivit godsmacked av någon Roja, än. Ska testa vidare!

Jag försökte få loss en dekant av den precis. Enigma tycker jag är riktigt bra men utöver den har jag inte blivit godsmacked av någon Roja, än. Ska testa vidare!

Enigma är ruskigt bra för min näsa. Drar åt samma håll som A2 men ändå olikt. Har bara testat Parfum Cologne och inte Pour Homme men den hade verkligen inga problem med performance på min hud. Blir nog en till hösten 🙂

Jäklar vad svängande omdömen på Fraggan. Intressant - man blir ju nyfiken! :)
Det är helt klart en annorlunda doftupplevelse. Luftig (”airy” låter bättre på engelska men jag har svårt att bra beskriva upplevelsen) mocka/läder, bra prestanda, man kan tro att den blivit en skin scent men så plötsligt ”puffar” den till rejält igen. Jag tycker väldigt mycket om den, såpass att jag även köpte B683 från samma hus också men den blev jag däremot lite besviken på och den fick lämna ganska omgående.

Hur sopsorterar ni era gamla parfymer och hur bestämmer ni att det är sopor, går ni efter batchnummer eller får näsan råda?

Tillbaka
Topp