• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag gillar egentligen inte orientaliskt lutande dofter så man kan nog ta mina omdömen med en skopa salt.

Jag köpte Uden och Golden Dallah förra året. Golden Dallah hade jag bara andra förväntningar på. De är fina dofter i sig, men för min näsa väldigt orientaliska.
Ja nej men absolut! Var bara nyfiken, har provat mig igenom några Xerjoff och den enda hittills som inte alls funkar på mig är "More than words", fantastisk doft men den går rakt upp i hjärnan på mig och ger mig huvudvärk, enda doften hittills jag råkat ut för detta av :) Fiero är trevlig men hade nog förväntat mig mer av den :)

Nytt från Paco Rabanne:

o.vaWNdQCGxCV.jpg

Senast ändrad:
Jag gillar egentligen inte orientaliskt lutande dofter så man kan nog ta mina omdömen med en skopa salt.

Jag köpte Uden och Golden Dallah förra året. Golden Dallah hade jag bara andra förväntningar på. De är fina dofter i sig, men för min näsa väldigt orientaliska.

Nu kanske jag missförstår dig men Uden är väl inte särskilt orientalisk tycker jag? Har den på mig nu. Öppnar med en citrus - blast och följs upp av rom, kaffe och vanilj i en magiskt bra blandning.

Idag ska jag hårdköra "AdP BM - Fico di Amalfi". NU ska den fan provas. Skall lägga alla 141,5 milliliter jag har kvar i tantens handväska och gå på student. Nu blir det fikon. Det är uppemot 30 grader idag. Håller den inte måttet nu, håller den aldrig måttet framöver heller.

Gillar AdP Bergamotto något otroligt, men den håller knappt på min hud… ☹️ Någon som kan rekommendera ett bra substitut - något som är likt men håller bättre?

Idag ska jag hårdköra "AdP BM - Fico di Amalfi". NU ska den fan provas. Skall lägga alla 141,5 milliliter jag har kvar i tantens handväska och gå på student. Nu blir det fikon. Det är uppemot 30 grader idag. Håller den inte måttet nu, håller den aldrig måttet framöver heller.
Jag svarar mig själv här.

Jag bokstavligen bombade mig själv på eftermiddagen efter duschen. Satte mig i bilen och körde 15 mil. Den höll i 5 mil. I bilen. Tog aldrig med mig hela flaskan. Men jag fyllde en 5 ml atomizer från Notino med juicen. Den är slut nu. "de Fico" har zero longevity. Jag har verkligen hårdtestat. Jag sprayade hela kvällen, hade "folk" som satt i mitt knä vid ett flertal tillfällen, jag frågade om de kände något. Men nej, eller Jo, men inte fan var det någon parfym.

Tyvärr. Jag älskar doften. Men den varar inte mer än 20 min. Tyvärr.

Jag svarar mig själv här.

Jag bokstavligen bombade mig själv på eftermiddagen efter duschen. Satte mig i bilen och körde 15 mil. Den höll i 5 mil. I bilen. Tog aldrig med mig hela flaskan. Men jag fyllde en 5 ml atomizer från Notino med juicen. Den är slut nu. "de Fico" har zero longevity. Jag har verkligen hårdtestat. Jag sprayade hela kvällen, hade "folk" som satt i mitt knä vid ett flertal tillfällen, jag frågade om de kände något. Men nej, eller Jo, men inte fan var det någon parfym.

Tyvärr. Jag älskar doften. Men den varar inte mer än 20 min. Tyvärr.
Arancia di Capri är inte mycket bättre om jag minns rätt. Har dock inte använt den sedan förra sommaren. Kanske ger den en chans i dagarna nu när det är varmt.

Arancia di Capri är inte mycket bättre om jag minns rätt. Har dock inte använt den sedan förra sommaren. Kanske ger den en chans i dagarna nu när det är varmt.
Kör den uteslutande som ”efterkvällsduschengåochläggamigochsova-doft” numer,.
Härlig doft men håller nog inte mer än en timme kanske den heller. Passar dock jävligt bra för just det ändamålet, grymt fräsch att dra på en varm sommarkväll efter en kall dusch.

Tillbaka
Topp