• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens doft: DSQUARED² He Wood Silver Wind Wood
Hade glömt bort att jag hade denna. Doftar vanilj. Passar bra en halvmulen junidag.
E9E2E36F-E6AA-4BEF-866B-66983F30E993.jpeg

Har inte testat just den flankern men brukade ”låna” Wood(gamla glasflaskan precis som du har) av farsan i tonåren. Känner mig genast lite äldre nu 😁😅

DD: Xerjoff - Erba Pura
Söt, fruktig, bubbelgum, schampo, feminin. Känner dock ingen ruttenhet eller unkenhet! Det jag dock känner är att den här är identisk med en parfym som en flickvän bar som jag hade för ungefär 15 år sedan. Efter lite efterforskande på Fragrantica där fler känner samma sak och efter ha hört med damen i fråga kan jag konstatera att det är Britney Spears - Fantasy! Så nu går jag runt och luktar tonårstjej 😅 Vill ni spara några kronor, satsa på Britney! 😂
FD21FD28-7E84-4B28-8E08-D922BCF368A9.jpeg

3976E912-ED02-497E-9ABB-E7E24F65B224.jpeg

DD: Xerjoff - Erba Pura
Söt, fruktig, bubbelgum, schampo, feminin. Känner dock ingen ruttenhet eller unkenhet! Det jag dock känner är att den här är identisk med en parfym som en flickvän bar som jag hade för ungefär 15 år sedan. Efter lite efterforskande på Fragrantica där fler känner samma sak och efter ha hört med damen i fråga kan jag konstatera att det är Britney Spears - Fantasy! Så nu går jag runt och luktar tonårstjej 😅 Vill ni spara några kronor, satsa på Britney! 😂
FD21FD28-7E84-4B28-8E08-D922BCF368A9.jpeg

3976E912-ED02-497E-9ABB-E7E24F65B224.jpeg

798516AC-2D68-47D6-AE1F-78A2E97C0BCF.gif

Jag måste vara ensam i tråden om att uppskatta den. Man ska alltid vara lite rebellisk 😂

Sjukt nyfiken på att höra dina tankar/intryck om Unutamam!
Ok, drog på två sprut av denna på varsin sida av halsen och "smetade ut" med insidan av handlederna. Doften verkar ha satt sig starkt trots en relativt liten mängd.

Finns saker i den som för tankarna till Tom Fords Tuscan Leather, men inte lika kraftfullt. Denna känns definitivt mörk, tung och "läderaktig", men på något sjukt märkligt sätt ändå fräsch. Inser att det kanske låter galet, men det finns något i doften som lättar upp tyngden. Önskar att jag bättre kunde sätta ord på det jag känner, men det känns verkligen som att det är mycket som händer samtidigt här.

Definitivt en intresseväckande doft, men behöver nog testa den lite mer innan jag har landat i vad jag faktiskt tycker om den. :)
C39B4821-7C70-4EB1-BC4F-140CB408FE6F.jpeg

7D0CB242-421C-4F6A-8A78-F69EA1FB1B8A.jpeg

Tänk om man hade kunnat nöja sig med de tre. De hade ju egentligen täckt både hela året, och hela dygnet.
Alla tre är faktiskt nya bekantskaper för mig. L’Homme Ideal har jag testat Cool/Cologne/Extreme/Intense tidigare men faktiskt aldrig originalet. Bara testat de tre nykomlinarna som hastigast men som du säger, vore man inte doftmissbrukare så skulle en trio som denna räcka väldigt långt.

Vad tycker du om Fan Your Flames? Brukar inte gilla kokos men i just den här är den riktigt trevlig. Hög villhöver-faktor på helflaska!
Det är faktiskt första gången jag testar den idag, gillar den verkligen. Visst finns där kokos men det blir inte lika påtagligt som låt säga Creed VIW. Är ganska kass på att beskriva dofter men som sagt, den är riktigt trevlig.

Varit nyfiken på Nishane Hacivat ett tag nu och bestämde mig för att slå till i blindo häromdagen när Sprayparfums hade den nedsatt med 25%. Tänkte att om jag fullständigt hatade doften så skulle den vara möjlig att flippa med minimal förlust pga rabatten. :) Fick även med några Hacivat-samples och testade de första spruten från en av dessa pga feghet.

Jag har tidigare testat Aventus och varit nöjd, men inte "wowad" av den doften. Blev rädd att känna likadant för Hacivat då jag förstått att de två dofterna ska vara närbesläktade. Och den känslan bekräftades. I 30 sekunder.

Sen utvecklades den till något helt annat. Nu är jag absolut ingen konnässör, och visst finns likheterna med Aventus där, men enligt mig är Hacivat en helt annan skapelse.

Och mitt slutgiltiga betyg är skyhögt. Vilken doft! Den är helt otrolig!

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

IMG_0141.jpg

Men fan att missade den rean. Visat brukar den vara återkommande
Varit nyfiken på Nishane Hacivat ett tag nu och bestämde mig för att slå till i blindo häromdagen när Sprayparfums hade den nedsatt med 25%. Tänkte att om jag fullständigt hatade doften så skulle den vara möjlig att flippa med minimal förlust pga rabatten. :) Fick även med några Hacivat-samples och testade de första spruten från en av dessa pga feghet.

Jag har tidigare testat Aventus och varit nöjd, men inte "wowad" av den doften. Blev rädd att känna likadant för Hacivat då jag förstått att de två dofterna ska vara närbesläktade. Och den känslan bekräftades. I 30 sekunder.

Sen utvecklades den till något helt annat. Nu är jag absolut ingen konnässör, och visst finns likheterna med Aventus där, men enligt mig är Hacivat en helt annan skapelse.

Och mitt slutgiltiga betyg är skyhögt. Vilken doft! Den är helt otrolig!

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

IMG_0141.jpg

Men fan att man missade den rean. Brukar återkomma va?

Tillbaka
Topp