• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fick hem mitt discovery set från Xerjoff idag, samtliga dofter väldigt fina! Framförallt Golden Dallah. Trodde den skulle vara mörkare och mer vintrig, men den är grym i värmen. Får nästan en känsla av rabarberkräm

Fick hem mitt discovery set från Xerjoff idag, samtliga dofter väldigt fina! Framförallt Golden Dallah. Trodde den skulle vara mörkare och mer vintrig, men den är grym i värmen. Får nästan en känsla av rabarberkräm

Golden Dallah är ruskigt bra. Gillar också Golden Green i samma serie som är en annorlunda kaffedoft, orostade gröna bönor istället. Testa gärna den om du snubblar över en dekant.

Dagens första doft fick bli Midnight Special från Ex Nihilo nu på kvällskvisten. En härlig varm orientalisk doft. Ros, oud & en massa härliga kryddor. Den är speciell, på ett bra sätt. Är vanligtvis inte imponerad över oud-rose kombon men den här är fin. Har bara ett sample av denna och orkade tyvärr inte ta en bild.

Tycker absolut att ni ska gå igenom Ex Nihilos dofter om ni har vägarna förbi NK!

Har ett rör av den, har typ 15 olika jag fick från boutique ideale men inte haft chans att testa än. Ska köra Golden Green imorgon!

Kul! Öppningen är inte wow för mig men ge den tid, magin kommer!

Hade hellre luktar sur fruktsallad 😂 än rutten frukt och det var en av dom ”snällare” uttalen sambon gjorde om doften 🙄. Förstår inte hur hon kan tycka den var så illa. Visst jag skulle aldrig köpa en flarra av den men har luktat på äckligare dofter än den 🤔.

Hahahaha. Den är ju jättefin 🤷‍♂️😎

Hade hellre luktar sur fruktsallad 😂 än rutten frukt och det var en av dom ”snällare” uttalen sambon gjorde om doften 🙄. Förstår inte hur hon kan tycka den var så illa. Visst jag skulle aldrig köpa en flarra av den men har luktat på äckligare dofter än den 🤔.
Låt sambon lukta på denna, sen kommer hon tycka att allt annat i jämförelse luktar gott 😂

33105F01-B191-4770-B035-B95ADF158CE3.jpeg

Har ni några YouTube kanaler som ni följer när det kommer till parfym-reviews? Tänkte att det kanske kan vara kul att dela med sig av.

Min favorit är Persolaise Perfumes, en otroligt professionell kritiker, bloggare, författare.

Skärmavbild 2021-06-22 kl. 21.17.33.png

Har ni några YouTube kanaler som ni följer när det kommer till parfym-reviews? Tänkte att det kanske kan vara kul att dela med sig av.

Min favorit är Persolaise Perfumes, en otroligt professionell kritiker, bloggare, författare.

Lite olika, Max Forti, Gents Scents, the fragrance apprentice. Men oftast söker jag bara på doften jag är intresserad av och tittar på vad jag kan hitta så länge det inte är Jeremy Fragrance eller Demi Rawling.

"Persolaise Perfumes" säger du? Inget jag sett innan men man får ju ge det en titt och se vad det är.
Annars brukar man mest googla på en redan förutbestämd parfym och se vilka som kittlar mest. "Jeremy" går bort, absolut. Men samtidigt har jag nog ändå honom att skylla på till varför man trillat ner i parfymträsket. "Demi Rawling" är fin att se på, men det tar en jävla tid innan hon kommer till skott tycker jag. Orkar inte med allt traggande. "Fragrance Apprentice" är rätt trevlig att kolla på. Likaså "Gents Scents". "Curly" kommer aldrig upp i flödet ens, skönt. "Smelling great fragrances" gillar jag också. Även "MrSmelly1977" och "Frag-Mental" är helt ok. Annars har jag väl inga mer som jag stött på än. Jo, såg en idag på Prada Amber Pour Homme som verkade ok, "Redolessence".

Fick hem flaska nr 20, 21 och 22 i ordningen från Areej förra veckan. Tur att smaken är olika. 😊

Finns nog ingen näsa vars skapelser är så mycket "aquired" taste som Russian Adam för mig. Tror inte jag sniffat på en enda doft han har och sagt "mmm, den här var najs". Men närapå alla har jag börjat längta efter några dagar senare. Noterade att hans senaste kreation höll hela fyra minuter innan de var slutsålda. Herrejävlar va ALD har tagit över ultra-nichen.

Har du börjat gå lös på Slumberhouse än?

Tillbaka
Topp