• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Satt länge och funderade på vilket "DNA" som gäller för dagen. Idag blir det en klon. Har aldrig doftat på originalet, så för mig är det helt enkelt en unik doft i sig. Men om denna är lik originalet, så är det nog inget fel på originalet. Dock så är där väldigt många som avråder till köp av SMW sen denna kom ut. Ibland blir man lite trött på allt tjat om reformuleringar osv, men samtidigt blir man också trött på att tillverkarna mörkar ev. förändringar. Det hyllar vi lite idag, med denna.
PXL_20210625_114655223.jpg

Råkade fiska fram ett gammalt sampel av Xerjoff Fars igår - är den så bra som jag inbillar mig?

Tack och lov fanns den inte på Gents rea så mitt spontana sug la sig åtminstone…

”Vad gott du luktar, vad är det för doft?”
”Eh, ja, alltså det är en niche doft från CG…”
”CG???”
”Um….”

1008AA74-C70A-48B5-90C2-57DF5BEE5CEA.jpeg

Råkade fiska fram ett gammalt sampel av Xerjoff Fars igår - är den så bra som jag inbillar mig?

Tack och lov fanns den inte på Gents rea så mitt spontana sug la sig åtminstone…

Testade både Fars och Al-Khatt sida vid sida för ett tag sedan. Litet underlag med bara ett test men föredrar Al-Khatt. För mig saknas det där sista klöset i Fars.

Testade både Fars och Al-Khatt sida vid sida för ett tag sedan. Litet underlag med bara ett test men föredrar Al-Khatt. För mig saknas det där sista klöset i Fars.

Jo, har också båda som sample och Al-Khatt är tyngre/rivigare/klösigare och därmed också lite svårare…

Fars anses väl allmänt som den snällaste i Oud Stars-serien.

Gents i blåsväder. Larvigt.
Lite småklantigt av Gents att skicka ut ett sånt mail i dessa tider, reaktionen lär ju ha varit väntad fast de kanske ville ha den?

Men det står ingenstans i artikeln att det är parfymörens ord och inte Gents.

Solig start på dagen lockade fram denna FMD: Ella K Parfums - Poeme de Sagano
4EE701FD-3546-4889-94D9-F39D8B4B6FC9.jpeg

Läskande fräsch Yuzu med grönt te i bakgrunden, härlig sommardoft. Unisex. Påminner en del om Nishanes Wulong Cha men jag föredrar denna.
Kuriosa: korkarna på Ella K Parfums flaskorna måste vara gjorda av Vibenite 290, de får PdM korkarna att kännas som de vore gjorda i balsaträ och lämpliga som flythjälpmedel…

Lite småklantigt av Gents att skicka ut ett sånt mail i dessa tider, reaktionen lär ju ha varit väntad fast de kanske ville ha den?

Men det står ingenstans i artikeln att det är parfymörens ord och inte Gents.

Herregud. Gualtieri är en konstnär. Han ska va knäpp. Det hör liksom till.

Men gents gjorde väl nån annan rejält lökig kampanj som handlade om hur män skulle få ligga om jag inte minns fel …

Herregud. Gualtieri är en konstnär. Han ska va knäpp. Det hör liksom till.

Men gents gjorde väl nån annan rejält lökig kampanj som handlade om hur män skulle få ligga om jag inte minns fel …
Haha ja det säger jag inget om.
Menade mest att det vinklas som att Gents marknadsför random Dior-doft med att det är coolt att lukta så.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp