Jag håller på att rensa för att kunna beställa min! Hur bra är den?KD:
Från ett soligt Skåne på semester.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller på att rensa för att kunna beställa min! Hur bra är den?KD:
Från ett soligt Skåne på semester.
![]()
Hahaha ja som det skrivs om den här skulle det faktiskt kunna vara så.Börjar nästan undra om vi har betalt för att hypa light blue forever här![]()
Börjar nästan undra om vi har betalt för att hypa light blue forever här![]()
Så otroligt trist! Då känns det ju sanslöst ovärt (iaf för egen del) att lägga de pengarna på en doft som försvinner så snabbt. Får leta efter en annan sommarparfym. Kanske ger D&G Light Blue Forever ett försök. Den verkar ju onekligen poppis här.Instämmer till fullo. Klassiskt Creed-problem. Inte många av deras dofter som lever upp till prislappen vad gäller longevity.
Nu talar jag inte av egen erfarenhet, utan av hörsägen. Och ryktet påstår att Creeds Silver Mountain Water görs bättre av Armaf Sillage. Den senare har jag och den har inga problem med performance. Sen om den är lik originalet, det kan jag inte uttala mig om. Men det sägs så. I internetsurret.Så otroligt trist! Då känns det ju sanslöst ovärt (iaf för egen del) att lägga de pengarna på en doft som försvinner så snabbt. Får leta efter en annan sommarparfym. Kanske ger D&G Light Blue Forever ett försök. Den verkar ju onekligen poppis här.![]()
Efter att snabbt kikat igenom vissa kommentarer på Fragrantica så verkar ju du ha helt rätt i det. Kanske blir att slå till på en sådan!Nu talar jag inte av egen erfarenhet, utan av hörsägen. Och ryktet påstår att Creeds Silver Mountain Water görs bättre av Armaf Sillage. Den senare har jag och den har inga problem med performance. Sen om den är lik originalet, det kan jag inte uttala mig om. Men det sägs så. I internetsurret.
Instämmer till fullo. Klassiskt Creed-problem. Inte många av deras dofter som lever upp till prislappen vad gäller longevity.
Ibland svänger det fort! Bestämde mig för att blindköpa D&G Light Blue Forever. Hittade den till ett bra pris och lyckades dessutom få in en rabattkod på det. Totalt landade det på 599 kr för 100 ml. Nu håller jag tummarna för att doften är lika trevlig som alla säger.Nu talar jag inte av egen erfarenhet, utan av hörsägen. Och ryktet påstår att Creeds Silver Mountain Water görs bättre av Armaf Sillage. Den senare har jag och den har inga problem med performance. Sen om den är lik originalet, det kan jag inte uttala mig om. Men det sägs så. I internetsurret.
Det är den säkert. Och det var ett bra pris. Du får nog spruta på ordentligt bara, om man ska gå på den lokala expertisen i denna tråden, för att få den att hålla i sig. Men det har du ju råd med med den stora flaskan.Ibland svänger det fort! Bestämde mig för att blindköpa D&G Light Blue Forever. Hittade den till ett bra pris och lyckades dessutom få in en rabattkod på det. Totalt landade det på 599 kr för 100 ml. Nu håller jag tummarna för att doften är lika trevlig som alla säger.![]()
Hehe, my thoughts exactly. Med 100 ml till förfogande har man råd med några extra sprut.Det är den säkert. Och det var ett bra pris. Du får nog spruta på ordentligt bara, om man ska gå på den lokala expertisen i denna tråden, för att få den att hålla i sig. Men det har du ju råd med med den stora flaskan.
Armaf Club De Nuit Sillage finns stundom tillgänglig lite överallt, och stundom nästan ingenstans. Den ska inte kosta dig mer än cirka 40€, om du letar lite. Finns bara en storlek - 105ml.
Ja, men den dyker säkert snart in i lager där igen. Annars finns den här, om man inte har bråttom med frakten:Hehe, my thoughts exactly. Med 100 ml till förfogande har man råd med några extra sprut.
Tack för tipset! Trodde jag hittade den på Notino men där var den slut. Jakten fortsätter!
perfumedeal24.com
Tusen tack!Ja, men den dyker säkert snart in i lager där igen. Annars finns den här, om man inte har bråttom med frakten:
Armaf Club De Nuit Sillage Eau De Parfum 105 Ml man – PerfumeDeal24
perfumedeal24.com
Instämmer till fullo. Klassiskt Creed-problem. Inte många av deras dofter som lever upp till prislappen vad gäller longevity.
Kan rekommendera Xerjoff Mefisto (ej Gentiluomo, utan standardvarianten) som ett substitut till SMW. Xerjoffen ska ha bättre longevity. Nu har jag dock inte testat de sida vid sida själv. Har en flaska Mefisto hemma, men länge sedan jag testade SMW.WAA-WAA-WEE-WAA (läs med Borat-röst)!
Fick med denna som sample från Sprayparfums och den är ju helt underbar! Otroligt fräsch, men har ändå liiiiiite tyngd i sig som ger den en tvålig nyans. Tycker den är helt fantastisk för ljumma sommarkvällar.
MEN! Upplever att longevityn inte riktigt är där. I jämförelse med exempelvis Hacivat så har inte denna en chans. Någon annan som testat/använder denna doft regelbundet och kan uttala sig?
![]()
Börjar nästan undra om vi har betalt för att hypa light blue forever här![]()
Jag har PWC på tester på ingång, inte provat den ännu. Jag gillar MI riktigt mycket men som jag skrev häromdagen, om man bortser från taskig longevity så är Jd’A 10/10. MI upplever jag har en aning bättre longevity men doften är inte lika bra imo.Börjat redan fundera på nästa flaska. Det blir något från Creed denna gång. Står mellan Millesime Imperial, Pure White Cologne samt Jardin d'Amalfi. Några synpunkter från er sida? Lite svårt att välja. Har testat Jardin d'Amalfi endast en gång, medan Pure White Cologne samt MI har jag haft dekanter av. Gillade de två väldigt väl, med möjlig lutning mot Pure White Cologne, men sedan kostar den (precis som Jardin d'Amalfi) lite mer än MI också.
Jag håller på att rensa för att kunna beställa min! Hur bra är den?
Jag kör Cedrat Boise idag! Somrig, fräsch och prisvärd doft.Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan vi börjar se några säljannonser dyka upp.
Ungefär som när alla köpte en flaska Cedrat Boise. Man hör inte så mycket snack om den längre...![]()
Hur mycket det än bär emot så är detta den som gett mig flest komplimanger senaste halvåret.
Den är generisk och ganska tråkig men den är fräsch vilket inte är så förvånande iom att det är en AdG flanker… den är bättre på sommaren än Profumo men sämre i alla andra tillfällen.
Hur som helst en blåing som inte blir fel.
Den här kommer du undan med alltid och får säkert några slentrianmässiga komplimanger.
![]()
För man kan ju inte bara köpa Xerjoff, Roja, FdB och annat som kostar vansinnigt mycket.
Håller helt med!Alla samlingar behöver en Sauvage, Dior Homme, Prada L’Homme, D&G blue osv. Vissa dagar vill man bara lukta gott. Inte komplext. Inte intressant. Bara gott.
Dessutom tycker jag de flesta stora parfym-mode-hus gjort rejäla framsteg sista 2-5 åren med mer intressanta dofter. Bättre koncentrationer, större svängar. Idag är Dior, Armani, LV, Hermes, Saint Laurent och Prada riktigt bra på många håll. Fortsätter de såhär så är det en ljus framtid för oss doft-galningar. För man kan ju inte bara köpa Xerjoff, Roja, FdB och annat som kostar vansinnigt mycket.